- 852 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Yazar Tayfun Çınar ile.....
Yazar Tayfun Çınar: ”Ben hayalini kurduğumda beni heyecanlandıran şeyleri yazıyorum. Sanırım ilham kaynağım koşar adım ilerleyen teknolojimiz”
SORU-.Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar? Nerelerde çalıştınız?
TAYFUN ÇINAR- 25 Haziran 1980 Ankara doğumluyum. İstanbul’da yaşıyorum. Lise öğrenimimden sonra Dış Ticaret üzerine ön lisans yaptım. Ticarete olan ilgim 18 yaşında şirketimin başına geçmemi sağladı fakat inişli çıkışlı bir hayatı da peşinde getirdi. Ticarete kabiliyetimin olmadığını yirmi yıl sonra anladım.
SORU-Yazmaya başlama hikayenizi anlatır mısınız ? Nasıl yazmaya başladınız?
TAYFUN ÇINAR- Aslında yazmaya başlamamın bir hikâyesi yok. Çocukluğum Arthur C. Clark, Wells ve Jules Verne kitaplarını okuyarak geçti. Bu bilim kurgu yazarlarının bana aşıladığı; geleceği görme dürtüsü, beni yazmaya itmiş olabilir. Hayal gücümün çok yüksek olduğunu söyleyebilirim. İlk hikâyemi ilkokulda yazmıştım. O günden bu güne sürekli bir şeyler karalayıp durmuşum. Yazma cesaret daha çocukken bende mevcutmuş. Otuzlu yaşlarıma geldiğimde hikâyelerimi roman haline getirmeyi istedim ve bunu başardım.
SORU-. İlk kitap heyecanınızı nasıl yasadınız? Yayınlamak zor olmadı mı?
TAYFUN ÇINAR- Günümüzde kitap yayınlamak gerçekten çok kolay, birkaç bin takipçiniz varsa size kapılar açılıveriyor. Çünkü çoğu yayıncı bu işe ticari yönden bakıyor, ne yazdığınız pek umurlarında değil. Benim kitabımın yayınlanma süreci baya sancılıydı. Üç sene bekledim, sonunda beklediğime değdi. İnsanların, gülen gözlerle kitabımı ellerine alarak “Ben bunu okudum. Çok güzeldi” demeleri anlatılamayacak kadar güzel bir duygu.
SORU-Yazmak mı yayınlamak mı zor? Yoksa kalıcı olmak mı?
TAYFUN ÇINAR- Yazmakta yayınlamakta zor ama asıl zor olanı kalıcı olmak. Bunları başarabildiyseniz mütevazı olmanıza gerek yok. Çıkıp ben yazarım ve bunları sizin için yazdım diyerek gururlanabilirsiniz.
SORU- İlk kitabınızın konusunu anlatır mısınız? Okumak isteyen Niçin okusun kitabınızı?
TAYFUN ÇINAR- İlk kitabım Kurt Klanı – Yamaçtaki Ev
Çoğu insanın hayalidir; gözden uzakta güzel bir evde doğa ile baş başa yaşamak. Kitabımdaki kahramanımız Hakan’da böyle bir hayali gerçekleştirmek istiyor fakat ev konusundaki seçiminin çok yanlış olduğunu vahşi hayvanlarla burun buruna geldiğinde anlıyor. Evin içine gizlenmiş bir sır onu teknoloji ve vahşi yaşam arasındaki savaşın tam ortasına sürüklüyor. Okurlar doğada yaşamanın zorlukları ve vahşi yaşam ile ilgili en doğru bilgileri alırken soluksuz bir macerayı da iliklerinde hissediyorlar. Doğa ve hayvan sevgisini aşıladığım kitabımda endüstri ateşinin verdiği zararlar gözler önüne seriliyor. Çevreye duyarlı her insanın aradığını bulacağı bir hikâye olduğunu düşünüyorum.
SORU-Yayın bekleyen kitaplarınızın konusunu anlatır mısınız?
TAYFUN ÇINAR- ‘Rakun Dağı’ : Ormanda kaybolan biri bebek 3 çocuğun paralel evrende bilinmeyen bir diyara geçmesi anlatılıyor. Bu evrende medeni hayata geçen insanlar değil, rakunlar. Evlerine dönebilmek için rakunların zalim kralı Zoras’ın imkânsız bir isteğini yerine getirmek zorunda kalıyorlar.
Bağlantı – Kargo : Hava kuvvetleri, Savunma Bakanlığına ait gizli bir kargo taşımaktadır. Aniden rotasından çıkar ve deniz üzerinde infilak ederek parçalanır. Enkazda kargoya rastlanamaz. Hükümet, olayın aydınlatılması için bir psikolog görevlendirir. Görevi ölmüş olan mürettebatı sorgulamaktır.
Kin Kuyusu : Askeri bir birlik pusu görevinde şuursuzca kendilerine doğru koşan 3 teröristi yakalar. Fakat teröristler silahsızdır ve peşlerinde görünmeyen bir laneti de getirmektedirler. Bu lanetin askerleri de etkilemesiyle bir ölüm kalım mücadelesi başlar. Tek kurtuluş sinirlenmemektir.
Yazım aşamasındakiler;
Bağlantı – Devinim
Çöpçatan
Frenk – Abı Hayat
Bağlantı – Karga Adam
Kırık Kılıç – Zajmonec’ten kaçış
Kırık Kılıç – Kyuq Savunması
Kırık Kılıç – Mesaj
Kırık Kılıç – İsyan
SORU-.Okumaya önem veriyor musunuz? Okumadan yazan çok insan var ne düşünüyorsunuz?
TAYFUN ÇINAR- Hayatımın her anı okumakla geçiyor diyebilirim. Bilim dergileri ve bilim kurgu romanları hayatımı süsleyen en güzel şeyler. Okumadan yazmanın mümkün olmadığını söylüyorlar. Ben buna katılmıyorum. Okumadan da yazılır ancak okura ne verilir bilemem. Bunun en güzel cevabını okur veriyor. Kelepire düşen kitaplar okumadan yazmanın önüne ilk kitapta geçiyor zaten.
SORU-Fuarlara katlıyorsunuz. Pek çok yazar imza günü yapıyor. Bu imza günleri beklenen verimliliği sağlıyor mu sizce?
TAYFUN ÇINAR- Evet, fuarlara katılıyorum. İmza günlerinin verimli ve gerekli olduğunu düşünüyorum. Kitabı okuduktan sonra yazarın ruh halini tarzını ve dilini çözen her okur bir hayranlık duygusu içerisine girer. Yazarı yakından görmek sohbet etmek ve kitabı ile ilgili sorular sormak okurların en tabi hakkıdır.
SORU-Yazarken İlham kaynaklarınız neler?
TAYFUN ÇINAR- Bilim kurgu romanları strateji, teknik bilgi, vizyon ve araştırmaya dayanır. Geleceği hayal edemiyorsanız bilim yapmanızda zorlaşır. Bunun için teknolojiyi takip etmek, medeni dünyanın nasıl ilerlediğini iyi analiz etmek gereklidir. Ben hayalini kurduğumda beni heyecanlandıran şeyleri yazıyorum. Sanırım ilham kaynağım koşar adım ilerleyen teknolojimiz.
SORU- Başka ne anlatacaksınız yazmak konusunda?.
TAYFUN ÇINAR- Herkes bir şeyler yazabilir ve yazmalıdır. Kimi günlük tutmalı, kimi bilim, kimi tarih, kimi aşk yazmalıdır. Bu konuda önemli olan şeyin sabır olduğunu düşünüyorum. Amaç belirlemek, plan yapmak, araştırma yapmak ve istikrarlı bir şekilde devam etmek sizi sonuca götürecektir. Aslında her insan hayatında mutlaka bir roman yazmıştır, oda kendi kaderidir.
Çok güzel bir söyleşi oldu teşekkür ederim.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.