- 731 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
İNTİHAL
Sayın Üyeler...
Böyle yazılar yazmak gibi bir alışkanlığım hiç yok ama kendi hakkının koruyamayacaklara karşı daha çok hassasım...
Seda TEST’in sayfasındaki ’Yelkenler’ başlıklı şiir, aşağıda tümü bulunan ve Arif Nihat ASYA’nın yazdığı FETİH MARŞI şiirinin ilk bölümleridir. Şairin ruhu şad olsun...
Yelkenler
Yelkenler biçilecek, yelkenler dikilecek;
Dağlardan çektirilen, kalyonlar çekilecek;
Kerpetenlerle sûrun dişleri sökülecek!
Yürü; hâlâ ne diye oyunda, oynaştasın?
Fâtih’in İstanbul’u fethettiği yaştasın!... Seda TEST
Bu sayfayı ve üyeleri aşağılayan ve bilerek yapılmış bir İNTİHAL’dir.
Üstelik bu şiiri sayfa sahibi yazmış gibi gerçekten beğenenler de olmuş. Bu da yorumların şiiri okumadan yapıldığının ispatı gibi... Çünkü bu şiir, kıyıda köşede kalmış bir şiir değil. Sıradan vatandaşlar bile onu bilirken bu sayfa üyelerinin atlaması ilginç olur yoksa!...
Gereğinin yapılacağı beklentisiyle defter üyelerine duyurulur.
Saygılarımla.
FETİH MARŞI
Yelkenler biçilecek, yelkenler dikilecek;
Dağlardan çektirilen, kalyonlar çekilecek;
Kerpetenlerle sûrun dişleri sökülecek!
Yürü; hâlâ ne diye oyunda, oynaştasın?
Fâtih’in İstanbul’u fethettiği yaştasın!
Sen de geçebilirsin yardan, anadan, serden
Senin de destanını okuyalım ezberden
Haberin yok gibidir taşıdığın değerden
Elde sensin, dilde sen; gönüldesin, baştasın
Fâtih’in İstanbul’u fethettiği yaştasın!
Yüzüne çarpmak gerek zamânenin fendini!
Göster: kabaran sular nasıl yıkar bendini!
Küçük görme, hor görme, delikanlım kendini!
Şu kırık âbideyi yükseltecek taştasın;
Fâtih’in İstanbul’u fethettiği yaştasın
Bu kitaplar Fâtih’tir, Selim’dir, Süleyman’dır;
Şu mihrab Sinânüddin, şu minâre Sinân’dır;
Haydi, artık uyuyan destanını uyandır!
Bilmem, neden gündelik işlerle telâştasın
Kızım, sen de Fâtihler doğuracak yaştasın!
Delikanlım! işaret aldığın gün atandan!
Yürüyeceksin! Millet yürüyecek arkandan!
Sana selâm getirdim Ulubatlı Hasan’dan!
Sen ki burçlara bayrak olacak kumaştasın;
Fâtih’in İstanbul’u fethettiği yaştasın!
Bırak, bozuk saatler yalan yanlış işlesin!
Çelebiler çekilip haremlerde kışlasın!
Yürü aslanım, fetih hazırlığı başlasın
Yürü, hâlâ ne diye kendinle savaştasın?
Fâtih’in İstanbul’u fethettiği yaştasın!
Arif Nihat Asya
YORUMLAR
Kim katılır ki... Ve neden yaparlar anlamam. Ama maalesef böyle şiir/yazı sitelerinde oluyor Kİ diğer sosyal sitelerde de oluyordur.
Sizin sanırım sitede ilk kızdığınız kabüllenemediğiniz haklı olarak ilk an. Ya da benim gördüğüm...
Hocam; bir yazı hariç tüm yazılarınızı okudum. Onu özellikle bundan sonraya bıraktım ki istedim bir genel görüşümü yazayım o yazıya. Atladıklarım daha önceden okuyup yorumladıklarım.
Benim gibi sadık öğrenci zor bulunur... Hem öğrenciliği üniversitede okuyor olsam kolay kolay da terk edecek biri değilim. Son hakkıma kadar da kullanırdım:)))))
Tabii hocalar kurtulmak İÇİN benden, sınıf geçirmezlerse:)))
saygılarımla Serap Hocam
ersinbaşeğmez tarafından 7/10/2020 9:48:17 PM zamanında düzenlenmiştir.
Serap IRKÖRÜCÜ
Çalmak, biliyorsunuz bir hastalıktır. Yıllar önce basını uzun süre meşgul eden bir haber vardı. Amerikadaki dev market zincirlerinden birinin sahibinin eşi başka bir marketten tek bir paker kapıt mendil çalarken kamerayle tespt edildii hakkında işlem yapıldı. Adam, karısının bir kleptoman olduğunu bunu ne yazık ki bazen yaşadıklarını söyledi.
İnsanlar her zaman alamayacakları, yapamayacakları bir şeyi çalmazlar. Kimsenin görmediğini sanarak ona sahip olmak gibi hastalıklı bir duyguyu yaşayamaya çalışırlar. Yine de gereken eişlem her zaman yapılmalı. Çünkü bir filozof:
"İğneyi çalan, altını niye çalmasın ki?..." der.
Üstelik bunun, kendini savunamayacak olanlara karşı yapılması durumunda ben sakin kalamıyorum. Şekil A'da olduğu gibi... :))
Bu tercihi neden yaptınız, bu kadar sadık bir çalışamada neden bulundunuz, bu sizin bildiğinizi bir şey tabii. Ama kabul ediyorum, bu konudaki sadakatiniz sorgulanamaz!..
Çok teşekkür ederim,
Saygılarımla...
Günaydın Serap Hocam!
İntihal başlığı altında değerlendirdiğiniz ve dikkat çektiğiniz konu,
"Balık Baştan Kokar" atasözümüzün güne yansıyanı.
Yalnız şiirler mi intihal ediliyor? Keşke öyle olsa...
Ülkemizin her kademede yönetim biçimi içler acısı.
Hani "şiiri sayfa sahibi yazmış gibi gerçekten beğenenler de olmuş." demişsiniz ya :)
benim daha önce dikkatimi çekmişti, kimse kırılmasın adına sessiz kaldım.
Her şiire 5 puan ve övgü sözleri klişe.
Halbuki yorum sayfasına girerken şiiri eleştirin yazıyor. Bu demektir ki şaire ayna olun.
yorumlarınızda varsa hatası noksanı görsün.
Kendini yenilesin.
Yorum yazan Şair dostlar lütfen alınmasın. Puanlama sistemi 5 puan için kusursuz demiş.
Kusursuzluk yalnız Allah'a mahsus değil mi? Yazılan şiir de ufak tefek hata olmaz mı?
En azından okuyanın düşüncesiyle örtüşmeyen olmaz mı?
Daha çok vaktinizi İntihal :) etmeyim. Düşüncelerimi paylaşma fırsatı yarattığınız için
çok teşekkür ederim.
Saygılarımla.
Serap IRKÖRÜCÜ
Ben görünceye kadar gün yarılandı Necati Bey, merhaba...
Bu konu başlı başına bir tez çalışması bile olabilir. O nedenle birkaç cümleyle nedenlerini ve sonuçlarını değerlendiremeyiz elbette.
Dediğiniz gibi 'imamla cemaat...' örneği gibi... Öyle olunca da toplumsal çöküşün bir kolu da 'hakkı olmayanı' kendisinin gibi düşünebilmek devreye giriyor ki... Kişisel hak ve hukuk işte o zaman çiğneniyor.
'Bugün ona, yarın sana ve bana' diye bakabilirsek belki yanlışların düzelmesine bir nebze katkımız olabilir.
Allah şiir yazmış mıydı, bilmiyorum!... :)))
O nedenle buradaki değerlendirmelerimizi dinsel bakış açısının dışında ve 'amatörce çalışmalar olduğunu' unutmadan, 'yorum yapmaya uygun gördüklerimiz beğendiklerimiz olduğuna göre' yaklaşımıyla değerlendirmekte yarar var diye düşünüyorum..
Sohbet eder gibi bir dönüş oldu, bence de iyi oldu...
Konuya duyarlı yaklaşımınız ve değerlendirmeleriniz için ben teşekkür ederim.
Saygılarımla.
Yazık bu insanlara sadece zavallılar diyorum ben onlara... Kötü bile olsa kendin yaz kardeşim. Eğer ki içinde bir edebiyat sevgisi varsa okursun yazarsın ve kendini geliştirirsin zaten. Teşekkürler paylaşıma...
Serap IRKÖRÜCÜ
Hani tepki göreceğini bile bile yaramazlık yapan çocuklar vardır ya!... Bu çocukların geçmişinde hep sevgi ve ilgi açlığı yatar. Aşağılanacağını bile bile dikkat çekmek de onun için 'varsayılmak'tır.
Böyle paylaşımları yapanlar içinde benzer şeyler düşünüyorum ve aslında önlerinin kesilmesi gerektiğini düşündüğüm halde onlar adına üzülüyorum da...
İlginiz ve değerlendirmeleriniz için çok teşekkür ederim Ahmet Bey.
Saygılarımla.
Üretemiyenler başkalarının birikimlerine, değerlerine konmayı alışkanlık haline getirirler. Yazık!
Saygılarımla...
Serap IRKÖRÜCÜ
Galiba öyle!...
Yazık gerçekten.
Saygılarımla.
Serap IRKÖRÜCÜ
Her şey yasalarla belirlenmez ki!... Sınırlarımızı biz belirleyemezsek, yasalar da çok işe yaramıyor. Günümüzde bunun binlerce örneği var.
Ne yazık ki 'bu, benim değil, hakkım yok' terbiyesinden uzaklaştık, sorunda burada başladı bence.
Duyarlılığınız ve katılımınız için ben teşekkür ederim.
Saygılarımla.
Hocam !
Çok teşekkür ederim.
Denilenler denilmiş.
yapılması gereken yapılmış.
Yazık...
Bazı insanlar niye böyle zavallı ki?
Serap IRKÖRÜCÜ
Rica ederim!..
Refleks gibi bir şey benimki... Başkasına yapılan haksızlığa karşı daha fazla duyarlıyım, ve bir anda tepki geliştirebiliyorum. Bu da öyle oldu.
Kimbilir?
Belki kendilerine öyle gelmiyordur da ondan Bedri Bey...
Katılımınız için teşekkür ederim.
Saygılarımla.
Bu kadar bilindik bir eserin kullanılması, gerçekten üyelerle dalga geçmektir!
Böyle bir terbiyesizlik yapılmış ve bir de arkadaşlarımız buna ses çıkarmamış hatta beğenmişler öyle mi?! Yazık! Okumadan beğenmeleri ise onları, “özürü kabahatinden büyük” duruma düşürür...
Haklı müdahaleniz için teşekkürler Serap Hocam.
Serap IRKÖRÜCÜ
'Okumadan beğenme'... ya da 'şablon birkaç cümleyi herkese kopyalama' en hafif deyimiyle paylaşımı ve sahibini ciddiye almamaktır.
İşte o zaman karşısına böyle bir alıntı çıkarda o da atlanır doğal olarak.
Ne yazık ki beğeniler ve kutlamalar da yapılmış!...
İlginiz ve katkınız için ben teşekkür ederim.
Sevgilerimle...
Sevgili hocam keşke link atsaydın
Biz kim olduğunu nasıl bileceğiz
Ben bulamadım sitede o şahsı
Tabiki hırsızlık güzel bir haslet değil şiir bile olsa.. keşke yorumlar kopyala yapıştır tarzı kelimeler olmasa
Artık şiirler okunmuyor bile fark edebiliyorum ben bu çok üzücü
Sadece al gülüm ver gülüm oldu bu site
Ben sana geldim sende bana gelirsin gibi bir düzen hasıl oldu eskiden burası bu şekilde değildi..
Emeğine sağlık.. sevgilerimle
Serap IRKÖRÜCÜ
Paylaştığı şiiri yazarken kişinin adını da yazdığım için sayfanın linkini yazmak hiç aklıma gelmedi açıkçası.
Sanırım artık sitede değil.
'Bir iğneyi çalan, altını niye çalmasın ki!...' der bir bilge... O nedenle hırsızlığım küçüğüne göz yummak, büyüğüne yol açmaktır.
Okumak, genelde çok düştü. Tabii bu, sayfaya ve her türlü paylaşıma yansıdı. Bir dakikada aynı kişinin kaç yorum yaptığına dikkat ederseniz, okuma hızlarına hayran olursunuz! :)))
Katılımınız ve değerlendirmeleriniz için çok teşekkür ederim.
Sevgilerimle...
Serap öğretmenim;
Bu üye, aslında burada başka isimde uzun zamandır başka isimle bulunan bir üye.
Ben şahsen kim olduğunu tahmin edebiliyorum. Ama tahmin bir insanı zan altında bırakmaya yetmeyeceğinden kendime saklıyorum.
Sanırım uyarınızı dikkate alan yönetim gereğini yaptı.
İntihal, yani hırsızlık, ani zimmete geçirmek kadar çirkin bir şeyin olmadığı bir edebiyatçı olarak sizce de malum. Düzenbazlık bunların kanında var. Ahlaksızlık bunların genlerinde var.
Uyarınız için şahsınıza ve gereğini tereddütsüz yerine getiren yönetime teşekkür ederim.
Serap IRKÖRÜCÜ
Sayfalara çok sık ya da düzenli giremediğim için böyle bir paylaşımı görmemiştim.
Kendi paylaşımına yazı yazanlar arasında olmadığınız için ilgimi çekti, ilgili sayfaya döndüğümde çok üzüldüm. Hayatta olmayan bir şair... Anısına saygı gerekir en azından...
41. meslek yılımdayım ve çok değişik sosyal kesimlerin öğrencilerini okuttum. Hepsi bluğ çağı çocuğu. Bu kadar yıl içinde disiplin kuruluna öğrenci göndermedim. Bu da bence bir şikayettir ve ben bu mantığı çok doğru bulmuyorum. Buna rağmen kapım açık ders yapıyorum.
Ama bu olay şikayet değil, dikkat çekmekti. Gözümüze soka soka ulusal bir şairin şiiri böyle paylaşılabiliyorsa, başka paylaşımlara da yol açılabilirdi.
Konuyu dikkatimize taşıyan size ve uyarımı dikkate alan sayfa yöneticilerine teşekkür ederim.
Saygılarımla.
çok değil 30 yıl önce istemeyi bile ayıp kabul etmiş bu toplum, fersah fersah yerin dibine hiç de utanmadan girerek çalmayı bile olağan karşılamış hale gelmiştir.yaşadığımız bu dönemden sonra tüm dünyanın aydınlanmaya gireceği söyleniyor.Hiç sanmam.Hele ki bizde.
"kendi hakkını koruyamayacaklara karşı daha hassasım"
böyle yürekler de çoktu eskiden.
Serap IRKÖRÜCÜ
Toplumca bir çöküşün içinde olduğumuz fikrine sanırım herkes kendi gözlemince katılacaktır. Bu da onun sonuçlarından biri.
Evet haklısınız, çoktu...
Şimdi 'Koyunun olmadığı yerde... 'diyelim....
Katılımınız için teşekkür ederim.