Sağlık Sektörü Özveriyle Çalışıyor
Bir zamanlar doktor olmak isterdim. O zamanlar, kanser bilinmeyen ve çaresizliği daha büyük bir hastalıktı. Tedaviyi bilen eğitimli doktor, hemşire azdı, ilaçlar yoktu. Korkunçtu hasta olmak, hastalığa yakalanmak. Çünkü ölüm nerdeyse kesindi tıpkı bu Coronavirüs salgını gibi. Kanser hastalığı sadece ölümle sonuçlandığı için korku veriyordu topluma. Ben bu durumu görüp yaşadıkça doktor olacağım diyordum, kendimi kanser mikrobunu bulmaya adayacaktım. Vizyonum buydu. Ancak, Ankara’dan başka ilde okumak istememem ve ailemin desteğinden korkmam nedeniyle doktor olmaktan vazgeçtim. Neredeyse üniversiteden mezun olalı otuz yıldan fazla bir zaman geçti ve bugün hala keskin kılıç gibi kanser yenilmiyor ama ölümü ertelemek mümkün. Bu ertelemenin 10-15 yıl olduğu pozitif vakalar var.
Benim o yıllarda gördüğüm, durumu iyi olanlar kansere yakalanlar tedavi için yurt dışına gidiyorlardı… Daha önce bahsettiğim gibi ülkemizde ki bu hastalık için inançlı olanlar oldukça azdı. Ancak günümüzde yayılan Coronavirüs nedeniyle bu hastalığa yakalananların imkanı iyi olsa da yurt dışında tedavi olması mümkün değil. Bu öyle bir virüs ki, çok hızlı yayılıyor ve dünyanın her ülkesini sarmış durumda. Ülkemizde bu hastalığa karşı her tedbir alınıyor, evden çıkmayın deniliyor, lokanta ve alış veriş merkezlerinden başka dükkan açılan yerde yok. İnsanların duyduğu yanlış haberler yüzünden psikolojileri bozuluyor, alış veriş merkezlerine koşuyor, sanki kıtlıktaymış gibi alış veriş yapıyorlar. Hiç kimse nasıl davranacağını ve nasıl bir yaşamın içinde olacaklarını kestiremiyor. Çaresizlik herkesi sarmış durumda. Devletimiz elinden geleni yapıyor, pozitif mesajlar veriyor, bu yüzden de dünya ile kıyas yapıldığında yüzdelikleri azımsanmayacak kadar düşük bir hastalık seviyesinde sonuçlar seyir ediyor.
Anladığım kadarı ile, hastalıktan çok onun düşürdüğü çaresizlik sonucu ortaya çıkan bunalım ve depresyon daha önemli. Herhalde panik havasında kalmak ve aklı selim davranmamak bizi daha fazla çaresiz duruma düşürecektir. Bu yüzden zaman devletimize tam manasıyla güvenmek, ne diyorsa yapma zamanı. Birlik ve beraberlik zamanı…
Yıllar önce doktor olup kansere çözüm bulamasam da, şimdi bu yazıyı yazarak size bir yol önerecek seviyede yazmayı başarıyorum inşallah… Zaten çareler, ilk önce fikirlerden ortaya çıkar ve gerçekleşir. Biz yazarların görevi toplumun hasar görmüş kırmızı çizgisi olmuş bağlantısının bozulduğu yerden hisleri ve gözlemleri ile görerek bunu fikirleri ile yazarak tedavi etmektir. Aslında bir nevi sağlıkçıdır da.
Virüsün yayılmasını özveriyle çalışıp önlemeye çalışan Bakanımdan ambulans şoförüne kadar ki tüm sağlık çalışanlarını, meslektaşlarımızı canı gönülden tebrik ediyorum. Allah yar ve yardımcıları olsun. Mevla en kısa zamanda bu virüs illetinden kurtulmayı ve normal yaşantımıza dönmeyi de bize nasip etsin inşallah, Amin.
Saffet Kuramaz
YORUMLAR
Her zaman her durumda topun ağzında olan onlar. Hor görülmeye çalışılıp itilip kakılan da onlar. O doktorlara saldırıp darp etmeye kalkan haysiyet yoksunları bu gün bir kere daha düşünsünler yaptıklarını bakalım... Minnettar olmamız lazım başta doktorlar olmak üzere bütün sağlık çalışanlarına. Allah hepsinden razı olsun.
Teşekkür ve tebriklerimle ağabeyim.
Çok güzel vurgulamışsınız alıcı noktaları
Allah hepsinden razı olsun
Selam ve dua ile değerli ağabeyim
saf şiir
"Devletimiz elinden geleni yapıyor, pozitif mesajlar veriyor, bu yüzden de dünya ile kıyas yapıldığında yüzdelikleri azımsanmayacak kadar düşük bir hastalık seviyesinde sonuçlar seyir ediyor." demişsiniz
Devletimizin çabaları güzel, adımları yerinde bence de
Kurumlarda engelli, altmış yaş üstü, hamile, kronik hastalığını belgelendiren gibi kategorilerde çalışan personele gelmemek hakkı tanınması
Ya da cafe, restaurantların kapatılması bağlamında toplu oturmanın önünün alınması düşüncesi
Okulların geçen hafta hemen tatil edilmesi
Yersiz paniğe karşı yapılan bilgilendirmeler
Özel kesimin işçi çıkartması hâli ya da olasılığına karşı, Kısa Çalışma Ödeneğini devreye sokan zorlayıcı sebepler maddesini işletmek suretiyle Coronavirüs imkânının tanınması da olumlu bence
Ancak "dünya ile kıyas yapıldığında yüzdelikleri azımsanmayacak kadar düşük bir hastalık seviyesinde sonuçlar seyir ediyor" demekte acele etmişsiniz gördüğüm kadarıyla
Evet şu an yüzdeler düşük görünüyor, böyle de devam eder umarım
Ancak yinede erken sevinmek, meşhur deyişle "dereyi görmeden paçaları sıvamak" yanıltıcı olabilir de, dediğim gibi sizin söyleminiz temennimdir elbette
Genel olarak önemli çıkarımlarda bulunduğunuzu gördüm
"Anladığım kadarı ile, hastalıktan çok onun düşürdüğü çaresizlik sonucu ortaya çıkan bunalım ve depresyon daha önemli. Herhalde panik havasında kalmak ve aklı selim davranmamak bizi daha fazla çaresiz duruma düşürecektir." derken de çok haklısınız, ancak "Bu yüzden zaman devletimize tam manasıyla güvenmek, ne diyorsa yapma zamanı. Birlik ve beraberlik zamanı…" cümlesi için aynı şeyi söylemek oldukça zor
Sağlık bakanlığımızın çalışmaları da takdire şayan diyerek bıraksanız olurdu belki de
Kuşkusuz yazı sizin, görüş sizin, takdir sizin
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket
Saygı ve selamlarımla...
saf şiir
Pozitif olma zamanını geçtik. İşi ehline verme, liyakata önem verme zamanına geldik hatta treni kaçırdık bile. Doğru tepkileri vermezsek tüm hayatını kaybedenlerin katili durumuna düşeceğiz.
Tüm toplantılarını Beştepe’de yapan cumhurbaşkanı korkusundan Çankaya’da yaptı corona toplantısını. Cesurla korkağı, bilime önem verenle birime önem vereni ayırma vakti geldi hatta geçiyor.
Devletimiz elinden geleni filan yapmıyor, yalan yayın, yalan bilgilendirme yapıp, sonra da aaaa yanılmışız diyor.
Öbür dünya için sabır ve duayla işinizi halledebilirsiniz. Bu dünyada virüsle savaşıyorsanız bilim ve teknolojiyle cevap vereceksiniz.
saf şiir
ikiodabisalon
Alınan tedbirler için yapılan açıklama; petrolün varil fiyatıyla başlayıp, tokilerle devam ediyor. Dini imanı para olmuş insanlara karşı pozitif olmaktan bahsediyorsanız. Anladım sizi, bir menfaatiniz vardır elbet. Traşı başka yerde yapın, edebiyat sitesinde değil.
saf şiir
ikiodabisalon
Allah’a kendinizi havale edin, bu kadar yalan dolan yardakçılığında bayağı bir ihtiyacınız olacak.
Saygılar diyeceğim ama hak etmiyorsunuz. Hadi sağlıcakla...
Çok büyük saçmalamışsınız. Sağlık sektörü özveriyle çalışıyor cümlesi doğru, ama siz bu özveriye bile değinmeden ezbere siyaset yapıyorsunuz.
Gözümüzün içine baka baka yalan söylüyorlar. Corona teşhisi yok dediklerinde bile o şüpheyle yatan tanıdıklarım vardı.
Umreden gelen ilk 45.000 kişiyi elini kolunu sallayarak ülkeye soktular.
Millet kırılıyor sayın cumhurbaşkanımız petrol fiyatından bahşediyor.
Hangi ağır uykudaysanız, uyanın artık.
Bu arada kansere çare bulunmadı hala, o onbeş yıl uzatılan ömrü nasıl yaşadıklarını onlara sorun, öğrenin. Hiç kemoterapi gördünüz mü? Verdiği acıyı biliyor musunuz.
Bu sosyal duyarlılıktan uzak hükümette hükümet diyen tüm yazılarımızdan baygınlık geldi.
Uyanın artık, yalan söylüyorlar.