- 992 Okunma
- 6 Yorum
- 1 Beğeni
KORANACILAR
Evet.
Bu beladan kurtulmanın bir yolu da evden çıkmamak. İnsanlarda bir mahzunluk, bir moral bozukluğu.
Aynısı bende de var. Sanki her gün sokağa çıkan biriymişim gibi. Arada bir Askeri Gazinoya gider arkadaşlarla buluşurdum. Şimdi onu da yasaklamışlar. Oysa çok demişliğimiz vardır:
“Bir izin verseler de şöyle bir ay evden çıkmasam. Yatıp uyusam.” Diye.
İnsanoğlu böyledir işte. En sevdiği işi bile emirle yapmak istemez.
Ben teknolojiyi birçok yararı olmasına rağmen bir türlü sevemedim. Hani hepimizin ellerinde var ya o telefonlardan; mesajlar, resimler çekiyor, videolar yazılar gönderiyoruz. Nefret eder oldum o cihazdan artık. Geçmişim televizyonun başına ya haber dinliyorum ya da sevdiğim bir programı takip ediyorum.
“Dıtt.. Dıtt..”
Önemli bir mesajdır diye açıp bakıyorum. Başımızın belası Korana’yla ilgili nereden bulmuşsa bulmuş ya bir yazı ya da bir video. Siliyor kapatıyorum. Biraz sonra yine:
“Dıtt… Dıtt…”
Yine başka bir yazı. Ya da biraz evvel gelen videonun aynısı. Sinirlenip kapatıyorum.
“Dıtt… Dıtt…”
Vela havle vela kuvvet… Bu sefer gelen mesaj:
“Biraz evvel sana bir video gönderdim. Aldığını biliyorum. Ama cevap vermedin. Ben espriyi çok beğendim. Sen beğenmedin mi?”
Hadi buyur!!!
Ters bir şey yazsam, tanıdık, kırmak istemiyorum. Çocuklara sordum:
“ Baba altta yuvarlak kafalar var. Gönder onlardan birini gitsin.(O kafaların adını da söylediler ya şimdi unuttum.)
Öyle yapıyorum.
Hani espri yapılmaz değil. Yapılması da lazım. Ama arkadaş bu yirmi dört satın her saatinde olmaz ki!
Yatmışım uyumak üzereyim.
“Dıtt…Dıtt…”
Adamı uyku tutmamış. Elindeki aleti karıştırırken bir şey bulmuş. Hoşuna gitmiş:
“Dur şunu Bedri’ye göndereyim.”
Açmasam merak ediyorum önemli bir şeydir diye. Açıyorum daha önce gelenlerin aynısı…
Hadi uyu bakalım uyuya bilirsen?
Daha önce Usul’den bir hasta vardı evimde. “Siz biraz dinlenin” dediler. Bir süreliğine diğer çocuklarından birisi aldı.
Biz de; “Fırsat bu fırsattır.” Dedik Füru’larımızdan birine gittik, başımızı dinlemek için.
Dinlene bildik mi?
Ne gezer…
Oradan da dert küpü olduk döndük.
Bana bakın eyy, Keranacılar espri size aitse; başım gözüm üstüne, okur görüşümü de yazarım.
Size ait değilse öyle kopyalayıp yapıştırmayın.
Kendiniz gülün. Kendiniz oynayın…
YORUMLAR
insan en sevdiği işi bile emirle yapmak istemez.baştan sona bir yazıya bile konu olacak bir cümle
final çok güzel be
işte final bu toplumun yapmacıklığının taklitciliğinin özeti
kandillerde bayramlarda isim bile yazmaya tenezzül etmeden herkesi rehberden işaretleyip kutlama mesajı at
hiç kutlamasan daha saygıdeğer
tüm değer yargılarının, saygının bittiği bu dönemi 3 satırlık finalde net özetlemişsin
Bedri Tokul
belirtmekti niyetim.
Bakan gözle gören gözün farkı bu işte.
Sağ ol Gartalım.
Bedri Tokul
gecenin ileri bir saatinde
bir tanıdığın korona için oynayanların
videosunu göndermesi bu yazıyı yazmama
neden oldu.
Bilirsin böyle yazılar tarzım değildir.
Yazmış bulundum bir kere...
Okuyan herkesten özür dilerim.
AHMET'im HOŞ GELDİN.
Son günlerin zirve konusu. Yazınızda söz ettikleriniz hepimiz için çok tanıdık. Her şey iyi niyet adına yapılırken istemeden de olsa rahatsızlık verildiği de bir gerçek...
Bu günleri acısız atlatmak ve sonra anılarda tekrarlamak dileğimle...
Saygılarımla.
Bedri Tokul
Biraz haddimi aştım galiba.
Selam ve Saygılarımla...
Evcil olduk abim bu korana yüzünden, ben de pek dışarı çıkanlardan değilimdir, İnşallah bütün dünya olarak atlatırız sabır ile beklemekten başka yapacak bir de doktorlara bilim adamlarına çabuk bulsunlar çaresini diye dua etmekten başka yapacak bir şeyimiz yok.. Saygıyla Abim...
Bedri Tokul
Allah yardımcımız olsun.
Kandilin Kutlu olsun.
Selamlarımla...
Bedri Tokul
Töbe... Töbe...
Olur mu hiç öyle şey?
Evet on gündür yoktum Antalya- Kaş'a oğlumun yanına gitmiştim.
İyiyim.Çok iyiyim.
Selamlar sevgiler SULTAN...
Hahahaha
Çok kızdırmışlar ağabeyimi.
Valla çok haklısın. (Bir iki tane de ben göndermiş olabilirim)
Bu paylaşımlarla ilgili bir kaç defa yazı da yazmıştım.
O paylaşımları yapanlar nedense biz zaten böyleyiz de bizden başkası böyle olsun havasında. Yani, iyiliksever, yani aydın, yani bilinçli, yani ana baba bacı kardeş kıymeti bilir havasında..
Hoş geldin ağabeyim. Sen yokken defterin hiç tadı yoktu.
Kelden öpmek de yasak dersen öpmem. Bizim gönüllerimizin buluşması yeter Ağabeyim.
Saygımla..
Bedri Tokul
Öncelikle yürekten yorumun için teşekkür eder gözlerinden...(Pardon)öpmekte yasaktı değil mi?)
Bu yazı niye yazıldı?
1. KORONA nın KORANA diye yazılmayacağını biliyorum.Ancak genelde KORANA diye söyleniyor. Söylendiği gibi yazdım.
2. Zamansız ve yersiz espriler yapılıyor. Bunun doğru olmadığını belirtmek istedim.
3. Eskiden Anne,baba ,dedeler,nineler için genel tabir olarak USUL, çocuklar için FÜRU
denilirdi. Bu iki kelimeyi bilerek kullandım.
4. KORANACILAR'ın bir harfini değiştirerek KERANACILAR'a dönüştürerek (aklım sıra) bir espri yapmak istedim.
Beni okuyanlar yanlış anlamazlar umarım.
Tekrar selam eder gözlerinden... (Bak yine boş bulundum.)
Şu illetten bir an önce kurtulsak ta fabrika ayarlarımızla dönsek.
Biz TÜRK insanları sarılmadan, öpmeden sevgimizi belirtemeyiz ki !
Selamlarımla...