- 627 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Kaktüs
Kendimi bir bitkiye benzetirsem eğer o kaktüs olurdu. Zaman geçtikçe ve ben büyüdükçe insanların bana zarar verdiğini gördüğümde kendimi korumam gerektiğini fark ettim. İnsan en çok sevdiğinden yara alırmış ve bende çok sevdiğim birinden yara aldığımda dikenlerimin çıkması gerektiğini anladım. Çünkü fark ettim ki kimse beni üzdüğü için umursamıyordu. Kendimle baş başaydım ve kendimi korumam gerektiği için önlemler almam gerekiyordu. Kaktüs oldum, canımı acıtanlara dikenimi batıracağımı söyledim. İnsan sevdiğinden yara alınca, etrafındaki insanlara güvenemiyormuş bu da zamanın bana öğretisi oldu. İnsanları hayatıma kolay kolay almadığım gibi çok sevdiğim insan yüzünden suçu olmayan insanlara da dikenimi batırıyordum. Bir gün karar verdim, dikenimi batırmak yerine kaktüsümün de çiçek açacağına inandım. O çok inandığım ve umut bağladığım insanın kaktüsüme çiçek açtırmasını bırak, dikenlerimi bile soldurduğunu fark ettim. Denemek istemiştim ama bir kez daha sevdiğim birinin bende oluşturduğu acıyla baş başa kalmıştım. Bu sefer diğer insanlardan çıkarmak yerine kendi köşeme çekildim. Anladım ki bana iyi gelecek biri varsa o da bendim. Bana sadece ben lazımmışım, etrafıma girecek insanlar sadece figürandı, kendi hikayemin baş rolü bendim ve ben kendimle güzeldim.
Sen hangi bitkisin ya da kendini neye benzetiyorsun bilmiyorum ama birini çok sevdiğinde bile bir kapı aralamak lazım. Birini sevmek, ona boyun eğmek ya da kendi sınırlarını aşmak değil hiçbir zaman. Sırf seviyorsun diye seni yaralamalarına izin verme. Ben bunları söylerim de sen yaşamadan anlamazsın. En güzel duyguları kirleten biri çıkar mutlaka. Ama unuttukları bir şey var ki o kirlettikleri duyguları, güzelleştiren insanlar da var. Mevlana’nın bir sözünü hatırlatmak isterim,
“Bir şey olmuyorsa:
Ya daha iyisi olacağı için,
Ya da gerçekten olmaması gerektiği için olmuyordur.”
Hayatına giren insanlara teşekkür et, çünkü onlar sana yanlış yapmasaydı sen etrafa güzel bakamazdın. Her acı bir güzelliği mutlaka getirir. Yanlış insanlarda doğruyu bulamazsın da doğru insan doğruyla mutlaka karşılaşır.
Birini seveceksen eğer önce kendini sev ve sana dikenlerini batırmaya çalışan insanlara izin verme, hiçbir şey için zorunlu değilsin, kendini üzme. Sen en çok senken güzelsin, kendinden ödün verme.
instagram: ilaydakardas3
YORUMLAR
Yağmurlarda kaybolur dökülen göz yaşları.
Alıp alıp götürür seni senden uzağa
Haykırarak inletirsin nice dağı taşları
Sürüklenirsin durmadan aşk denilen tuzağa..
Mesele kaktüs yada papatya olmak değil mesele kimin gönlüne kök saldığın dır.
smtkrmn tarafından 3/18/2020 6:50:49 PM zamanında düzenlenmiştir.