- 1101 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
sebep o yada bu
//
sebep o ya da bu....
sebebin ne olduğundan daha çok nasıl bir aklı selim duruşu sergileyeceğimiz konuşulmalı bence... komşularımız dahil dünya üzerinde her gün yüzlerce insan ölüyor, binlerce insanda maalesef bu virüse yakalanıyor ve sokaklarımıza baktığımızda sanki başka bir gezegende yaşıyormuşuz gibi rahat insanlar görmek beni fazlasıyla rahatsız ediyor.. geçen gün bir minibüs şoförüyle yaptığım kısa bir diyalog beni kahretti.. kendisine yönelttiğim soru "malumunuz hızlıca yayılan bulaşıcı bir virüs söz konusu aracınızı belli aralıklarla dezenfekte ediyor musunuz" idi.. aldığım cevap "abicim ne dezenfektesi ölmek, alnımıza yazıldıysa kaçış yok" idi.. kendisine aklın dışında fikrin de bahşedildiği bir yapımızdan v.s bahsettim ama nasihatlerimin kulağının birinden girse de diğerinden buharlaşıp gittiğine maalesef eminim.. kaldı ki o kişi özel aracına istediğini yapsın ama devlet onun bizleri taşımasına müsaade ediyorsa denetlemesini de yapmak zorunda değil mi...
sokaklar, parklar, çay bahçeleri, market içleri tıka basa insan seli...özellikle marketlere insanlar virüs nedeniyle evlerine gıda v.s stoklama gayesiyle saldırıyor ve maalesef o kalabalık ortamda virüs alış verişi de yaptığının farkında olmadan... geçenlerde bir haber programı İtalya da bir vatandaşa bağlanmıştı. telefonun diğer ucundaki kişi marketlerin kapısında güvenlik görevlileri olduğunu içeriye 3 er kişi alıp ve bu üç kişinin mesafeleri 2 metrenin altına inmeksizin alış verişlerini yaptırıp..güvenli bir şekilde çıktıktan sonra diğer 3 kişinin alındığından bahsetmişti.. ve insanların son derece saygılı ve de maskeli bir şekilde bu kurallara uyduğundan...
ülkemizde henüz çok daha fazla yayılmadan bu önlemleri niye biz alamıyoruz, toplu taşım araçlarına binerken özellikle bu insanların ellerine dezenfekte ilacı neden sıkılamıyor..
devlete çok iş düşüyor elbet ama bu tarz durumlarda en çok iş insanın kendisine düşüyor..
unutmayalım ki doktorumuz da, eczanemizde, hastanemizde kendimiziz özellikle bu günlerde....
herkesi aklı selim davranmaya davet ediyor ve sağlıklı yarınlar diliyorum...
//
YORUMLAR
ilhanaşıcı
Son üç gündür marketlere olan izdihamı biliyormusunuz.. halbuki market ortamı en mikroplu ortam hem kalabalık hem alınan bir paket makarnaya kaç kişinin eli değiyor o ürün tezgaha gelene kadar nerelerden geçiyor..
İnsanlar çıldırmış gibi alışveriş yapıyor korunmak adına hiçbir şey yapılmıyor sadece evine erzak almak derdinde
Hem bizleri hem kendilerini tehlikeye atıyorlar.
Bizler çalışmak zorunda oldumuz için iş yerindeyiz ama müşteri evinde olup olanla idare edebilir en azından bu tehlike gecene kadar..hem çoluk çocuk gelmeye gerek yokki bir kişi gelip ihtiyacı alabilir.
İnanın markette çalışanlar şuan yayılan virüsten çok daha zor durumda
İnşallah sonumuz hayırlı olur
Devletin acilen bu soruna bı çözüm bulması lazım
ilhanaşıcı
sizde çok dikkat edin kendinize lütfen...