- 649 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
Yaşamanın amacı nedir?
Yaşamak; Sevinçle, acıyla, hüzünle, kederle, insanların birbirleriyle olan iletişimleriyle, ilişkileriyle, hayallerle, geçmişte olanlarla, tartışmalarla hayattan büyük bir zevk çıkarmasını bilmektir.
Hani Shakespeare yaşam bir rüyadır adlı eserinde hayatın ne olduğunu açıklıyor ya. İşte onun gibi…
Hayat nedir? Bir delilik.
Hayat nedir? Bir yanılsama, bir gölge, bir masal.
Ve en önemli şeyin bile bir değeri yoktur, çünkü tüm yaşam bir rüyadır ve rüyalarda yalnızca rüya…
Macbeth’tede şöyle diyor; “Gezinen bir gölgedir hayat, gariban bir aktör sahnede bir ileri bir geri saatini doldurur ve sonra duyulmaz olur sesi, bir masaldır gürültücü bir salağın anlattığı ki yoktur hiçbir anlamı.”
-Yaşamak; Bir amacı olmalı?
-Yaşamak; Niyedir?
-Yaşamak; Doğmaktır.
-Yaşamak; Bir yerlere varabilmektir.
-Yaşamak; Sevdiğini bulabilmektir.
Neden ALLAH sadece bir kalp verdi bize? İki ayak verdi yürümek için, iki el verdi tokalaşmak için, iki kulak verdi duymak için, iki göz verdi görmek için, fakat neden bir kalp verdi. Çünkü diğer kalbi başka birine verdi. Gidip bulmamız için.
Belki uzun belki kısa bir yoldasınız. Her başarısızlık sizin için birer kavşak. Endişeleriniz, birer dönemeç.
Arkadaşlarınız bazen gaz pedalı olur bazen fren.
Düşmanlarınız trafik ışıklarındaki kırmızı.
Aileniz yolunuzdaki uyarı tabelaları.
İş hayatınız ise engebeli bir arazi.
Ama deponuz prensiplerinizle doluysa, motorunuz iradeniz kadar sağlamsa ve yan koltukta tanrının varlığını her zaman hissediyorsanız, dilediğiniz yere mutlaka varacaksınız.
Yaşamanın amacı insanın mutlak mutluluğu ve güzelliği arayışıdır.
Bu da ancak sevgiyle olur, gerisi hayat yolu hikâyesindeki teferruatıdır...
Yaşamın amacını asla unutmamak lazım…
Haydi o zaman dostlar; bugün herkese ya da birine, en sevdiğiniz birine seni seviyorum deyin.
Hem de beklemediği, ummadığı bir anda.
Sadece seni seviyorum.
Yalnızca iki kelime… Zor değil inanın.
Üstelik sizin dilinizde yani Türkçe…
Annenizden hemen hemen ilk öğrendiğiniz. Rabbimin sizi yaratırken hamurunuza kattığı maya…
Haydi hem kendinizi hem de sevdiklerinizi mutlu edin.
Çok şey kazanacaksınız, emin olun…
Dünyanın en büyük zenginliğidir bu iki kelime. Lütfen pintilik yapmayın insanlara…
Söylemiyoruz bu iki kelimeye. Sanki mühürlenmiş dilimiz bu iki kelimeye… Sanki dilimiz dünyanın en pinti varlığı.
Sonra neden savaşlar oluyor, neden insanlar birbirlerine şiddet uyguluyor ya da bu kıskançlıklar, yalanlar, dolanlar ve mutsuzluklar neden diye dövünüp duruyoruz.
Sevgi her şeyin temeli aslında, bütün mutlulukların temeli…
Seven insan acı çekerken bile garip bir mutluluk duyar ama para içinde yüzse de sevilmediğini düşünen biri asla mutlu olamaz.
Eflatuna iki soru sormuşlar:
Birinci soru; insanoğlunun sizi en çok şaşırtan davranışları nelerdir?
Eflatun tek tek sıralamış: Çocukluktan sıkılırlar ve büyümek için acele ederler.
Ne var ki çocukluklarını özlerler. Para kazanmak için sağlıklarını yitirirler ama sağlıklarını geri almak için para öderler. Yarından endişe ederken bugünü unuturlar. Dolayısıyla ne bugünü nede yarını yaşarlar. Hiç ölmeyecekmiş gibi yaşarlar ancak hiç yaşamamış gibi ölürler.
Sıra gelmiş ikinci soruya; peki sen ne öneriyorsun?
Bilge yine sıralamış: kimseye kendinizi sevdirmeye kalkmayın. Yapılması gereken tek şey sadece kendinizi sevilmeye bırakmaktır.
“ÖNEMLİ OLAN; HAYATTA EN ÇOK ŞEYE SAHİP OLMAK DEĞİL, EN AZ ŞEYE İHTİYAÇ DUYMAKTIR. “
‘Bir yerimiz varsa bu dünyada, Her şey insanca olmalı.
Sevmek de… Yaşamak da… Ölmek de…’ Edip Cansever
Sustum… Olmayan saygının ve sevginin kaygısını çekerek… Bağrımdaki çorak toprağa Mecnun’un efkârını ekerek… Bir ceylanın toynaklarıyla ezildim, geçip gitti sekerek…
Gönül soframdan gönül sofranıza sevgi ve muhabbet gönderdim...
Kim; Barış adına, Sevgi adına, İnsanlık adına yoklama alırsa, Ben; ‘Buradayım’ her zaman ve her an...
Atalarımızdan emanet aldığımız bu Vatanın sahipleri yalnızca bu Vatanı karşılıksız seve bilenlerdir… Mutlu ve umutlu, acısız, gözyaşsız günler dilerim. Günleriniz aydınlık, haftanız, sağlık, hayır ve bereket dolsun. Güzel bir gününü sevdiklerinizle ve gönlünüzdeki düşlediğiniz gibi geçirin…Sevgilerin en güzeli sizinle olsun bu günde yeniden…
Umut ve sevgi gönül sofranızın baş tacı olsun…
16 Mart 2019
Ömer Sabri Kurşun
YORUMLAR
Ömer Sabri KURŞUN
Ne kadar az kullanırız değil mi o kelimeyi ''Seni Seviyorum'' zor geliyorsa İngilizcesini, Almancasını, Rusçasını, Bulgarcasını, Azericesini de söyleyebilirsiniz... Sadece insana da söylenmez, vatanınıza, bayrağınıza da zaman zaman deyin bu iki kelimeyi... Unutmayalım ki ''Paradan başka harcayacak hiç bir şeyi olmayan insanlar dünyanın en fakir insanlardır.'' Şükür ki biz çok zenginiz dostlarla arkadaşlarla sevdiklerimizle... Güzel bir yazıydı kutlarım...