ALLAH KİMSEYE KATLANAMAYACAĞI YÜKÜ YÜKLEMEZ
ALLAH KİMSEYE KATLANAMAYACAĞI YÜKÜ YÜKLEMEZ
Allah ın selam ve rahmeti tüm inananların ve insanların üzerine olsun..
Ben yıllardır yurt dışındayım ilk kez tanık oluyorum raflarda bazı şeylerin yok oluşuna..Medya aracılığıyla insanları öyle paniğe iteklediler ki dünyanın her yerinde...
TEMİZLİK İMANDANDIR temiz olan helal yenen güneş giren Allah a inanıp güvenen eve hastalık az bulaşır..
İnançsızlık tüm adi huylar toplumları kasıp kavuruyor insanlar seyirci..
Bunu yapmayın helal değil dense insanı linç edecekler nerdeyse..
O tür davranışlar ne insan doğasına ne de ahlaka uygun.Lut kavmi Nuh kavmi neden yerle bir oldu..
Kula bela gelmez halk azmadıkça Hak bela yazmaz kul azmadıkça boşuna denmemiş..İlahi adalet er geç her daim tecelli eder..
Allah a inanmayanlar görmüyoruz diye kader benzerlerine inanmayanlar panikle görünmeyen virüse inanıp korkudan panikleştiler hayret ettiğimse görünmeyen virüse inanıp ödleri patlarken alemi yaratan ALLAH A inanmadıklarını basbas bağırmaktalar....
Allah ın emir ve yasaklarını indirdiği kitapları hiçe saymaktalar ALLAH AKIL FİKİR VERSİN ISLAH EYLESİN İNSANLARI..
Aklı selim olup önce yeyip içtikleri ne kadar sağlıklı temiz ona baksınlar.
Sonra kazançlarına baksınlar helal mi harammı ,sonra katkılarına baksınlar.
iNSANLAR NE YİYORLARSA ODURLAR..
Sağlıklı beslenmek tıka basa yemek değil.Gerektiğinde karnı doymadan mide dolmadan elhamdülillah diye şükredip masadan ayrılmaktır..
Çoğu hastalıklar abur cubur fazla yemeklerden değil mi.
Bir insana avcu içi kadar yani 300 gr et yeter.Günlük suyu azaltmayın.
Meyve sebze süt ürünleri balık,tahıl ürünleride fazla tüketmeden sağlıklı olmalıyız.
Fazla şeker tuz kadar tehlikeli.
Katı yağlar fast food katkı maddeleri artmış olan ürünler evde sağlıklı yapılan ürünler kadar sağlıklı değil bence.
TEMİZLİK önemliyken bir ton boyayla süslenenler ev ve çevrelerinide temiz tutsalar inanın azalır bulaşıcı hastalıklar..
Allah ölümden başka her derdin devasını mutlaka vermiştir.
HER DARALMA SONUNDA FERAHLATIR YARATAN KULLARINI YETER Kİ ALLAH IN İPİNE SIKICA SARILIN SIĞINDIĞIMIZDA YALVARDIĞIMIZDA ALLAH OLSUN..
Kula kul olmaktan vaz geçin gözyaşlarıyla samimice Allah a yavarıp yakaralım.
.
Burada sağlık bakanlığı her gün dünya ve lokal bilgileri sunuyor..Malesef ilk belirdiğinde önlem alınmadığından ilerlemekte.
Sanırım dünya dolayında ölen kişi 5000 civarında..
Garantinaya alınsalardı hasta olanlar hastalık belirince o yer sınırlarını tüm uçuşları iki hafta kadar kapatsalardı başladığı gibi biterdi..
Yolculuk keyften kimse uzak değil..Allah yardımcısı olsun teşvik eder gibi ya da umursamaz haller artırır azaltmaz...
Tedbir alınır sonucu yaratandan beklenir..
İnananla inanmayan farklıdır.
İnanan bünye paniklemedikçe bünyesi zayıflamaz.Panik hali stres,depresyon birçok hastalığa davetiye çıkartmaz mı
Allah kimsesi olmayanların hastaların tüm sabilerin insanların yar ve yardımcısıdır..
Allah kimseye katlanamayacağı yükü imtihanı yüklemez..
BULAŞICI GRİP BENZERİ DURUMLARDA EVDE KALIP İYİ BESLENİP DIŞARI GEREKMEDİKÇE ÇIKMADIKÇA BAŞKALARINA BULAŞMA DA OLMAZ..
Kemik suyu hazırlayın,Tavuk suyu haşlayınn çorba yapın .Kelle paça.Balık bolca sebze meyve yoğurt keçi sütü yumurta sağlıklı beslenin inşaallah..
Kemik suyuyla ve Tavuk suyu kelle paça işkembe tarhana bolca yoğurt bal zeytin inanın gripte çok etkili..Kivi meyvesi yaban mersini,ahu dudu,
KARADUT bahçemizde var karadut var onu yazdan toplayıp diğer yaza dek içine üzüm,kuş üzümü tarçın karanfille kaynatıp mikserde geçirip meyve suyu gibi içiyoruz.Ne ben ne çocuklarım grip soğuk algınlığına,boğaz ağrısına ağızda oluşan hastalıklara tutulmuyoruz şükür..Kendiniz hazırlayabilirsiniz meyve sularını tazece içersiniz..
Dışarıdan da alınır ama şeker ve katkıları çok fazla bazı yiyeceklere alerjiyide artırmakta sanıyorum katkı maddeleri..
Allah a emanet olun..
Allah ın selam ve rahmeti bereketi tüm insanların üzerine olsun..Allah yurdumuzu bizleri tüm soydaşarımızı,din kardeşlerimizi tüm insanlığı her türlü afatlardan korusun Allah a güvenin inanın temiz tutun kendinizi çevrenizi..
Sidney den selamlar dua ile.
*****
Nigâr Bedirhan
YORUMLAR
Allah yar ve yardımcımız olsun. Derdini veren Allah mutlaka devasını da veririm diyor ve veriyor, verecektir... Biz kullara düşen sabırlı olmak ve tevekkül etmek. Tabi bu arada saçma sapan, toplumun huzurunu bozacak davranışlardan da kaçınmak en güzeli olacaktır. Bir müddet öpüşmeyeceğiz, sarılmayacağız illaki önce Rabbın yardımı ile sonrada aklımızı kullanarak bu illetten kurtulacağız... Var olasınız...
Yeganem
Bu gün dışardaydım ilaçlarımı almak için gittiğimde marketlerde bazı yiyecekler temizlik ürünlerinin bitmiş olduğunu gördüm.L
imit konmuş dert veren Allah dermanınıda verir.Sidney den selamlar dua ile.
Merhaba uzak acı diyarlarda kalbi ve ruhu Allah sevgisiyle bezeli güzel kardeğim Nigâr hanımefendi, önceki yazılarınızı okudum. yazmaktan yana bir tembellik sardı ruhumu. Bu bağlamda yazılarınıza yorum yazamadım. keza size iki cümlelik yazmak olmaz. Selam olsun Allah sevgisiyle dolu yüreğinize.
Gurbette yaşamanın dayanılmaz acılarını tattım. O bakımdansizin gibi altın kalpli bir din kardeşime yazmamak olmamalı. hem de öğretmen kökenli bir değere.
Öğretmenim, Allah tüm alemleri ve de dünyayı yaratmış. Ve de biz insanları... Bizleri üstün kılmış bahşettiği akıl ve irade ile.
yaşananları şu açıdan yorumlamaya çalışıyorum. iyilik-kötülük, güzellik-çirkinlik... bunlar gibi onlarca hasletleri Allah biz insanların benliğine yüklemiş.
Bunlarla birlikte verdiği akıl, irade saysinde bize gösterdiği yolların varacağı nihai sonuçlarıda göstermiş. iş bizlere, irademize kalıyor. hoş olmayan olay ve olgulara aşırı üzülmemek gerek. şöyleki yaşanmış, yaşanacak olayların hepsi Allah'ın iradesi içinde biçimleniyor. iyi huylu Habil ve bed huylu kabil'i de yaratan Allah, kendisine yıllarca inanmayan ve kavmi ve Nuh Peygamberi, Musa peygamber Firavunsuz,peygamberimiz Ebu Cehilsiz anlaşılmaz. O bakımdan dünya durdukça iyi kötü olaylar yaşanacaktır.
Dileriz ki, peygamberler zamanında yaşanan Allah'ın gazabına neden olup tufanlara duçar olacak fena işler yapmaz insanlık.
Bizlere Allah'ın emirlerine uymak kendimiz, ailemiz ve tüm insanlık için güzel eylemler yapma arayışında olmaktan öte yapacağımız bir şey yok.
haberleri izliyorsunuz. ülkemizde de virüs olayı herkesi tedirgin etmeye devam ediyor. Dilerim bu afet bu yıkımlar bırakmadan yer karasını terk eder.
ne diyelim tedbir bizden taktir Allah'tan.
Soylu gönlünüze ılık ilkbahar günlerinin hoşluğunda selam ve sevgiler iletirim. Aile bireylerinize, yaşadığınız topraklara selamlar.
Yeganem
Allah ın selam ve rahmeti Allah a inanan tüm insanların ve sizinde üzerinize olsun,,
Allah razı olsun uzaklarda ki kardeşime tüm iyi dilekleriniz ve yazıma katkı yapan yorumunuz için teşekkür ederim..
Hakkımda ki gıyaben iyi düşünce ve dualarınız için sağ olun kabule şayandır demiş Peygamberimiz s.a.v selam ve dua ne kadar dilde kolay insanları sevindiren sözler aslında..
Kötüler olmasa iyilerin değeri bilinmezdi.Fakirlik olmasa zenginlik nedir bilinmezdi.Vücut sağılığı yanında engelli olanlar olmasa vücutları sağlıklı olanlar kendilerinden daha düşkünü hastaları hatırlamazlardı.Gençlik olmasa yaşlılar gençleri anlamaz hallerini anlamazlardı...Aslında herşey zıttıyla kıyaslandığında değer kazanıyor.Akıllı olanlar aklen rahatsız olanları görünce hallerine şükrederler..
Fakat tüm güzellikleri veren bizleri Alemi yaratana şükür ve hamdleri az..
Asla kınamadım kime ne zaman hidayet nasıp olur bilinmez..
Ölecek diye beklenenlere yaratan şifa verir başında sağlam bekleyenlere ecel gelmişse vefat ederler..HAYAT İKİ NEFES ARASI KADAR KISACIK ZAMAN..
Allah her türlü bela ve musibetlerden şerlerden afetlerden bulaşıcı hastalıklardan bizleri korusun...
Allah size ailenize sağlık afiyet versin öğretmenim..
Sonbahar mevsimindeyiz.Allah dert verirse dermanınıda verir tedbir bizden şifa Allahtan Allah a emant olun..
Sidney den yurdumuza size ailenize selamlar dua ile...