- 998 Okunma
- 1 Yorum
- 3 Beğeni
HALEPÇE
16 Mart 1988’de dönemin Irak Cumhurbaşkanı Saddam Hüseyin’in emriyle Irak’ın kuzeydoğusunda bulunan Halepçe kasabasına kimyasal silah saldırısı düzenlendi. Uçaklardan atılan renkli baloncuklardan yayılan hardal, sarin ve tabun gazları Halepçe şehrindeki tüm İnsanları yok etti.
Anne,anne elma kokusu geliyor diyen küçük kız çocuğu bir iki dakika içinde annesi ile beraber yaklaşık beş bin beş yüz Müslüman Kürt insanının ölümü ile sonlanan Halepçe katliamını unutmamalıyız.
Irkçı faşist baas rejiminin yapmış olduğu bu katliam İnsanlık tarihinin utanç sayfalarından birini oluşturuyor.
Belkide dünya tarihinde kimyasal silahın kullanıldığı en geniş saldırı olması itibari ile Halepçe katliamı asla unutulmamalı ve her platformda bu tür silahlar yasaklanıp kınanmalıdır.
Malum dünya gündeminde corona vürüsü ve yaşattığı tahribatlar ve zararları konuşuluyor.
Ölümler ülkelerin ekonomik sosyal dengelerini alt üst eden corona vakkasınında bazı dillerde biyolojik bir silah olduğu dillendiriliyor.
Şayet bu idda doğrulanırsa veya bu yönde emareler görülürse İnsanlık yarınlara asla umutla bakamaz.
Her türlü kimyasal veya biyolojik silahlar yasaklanmalı ve tüm insanlık tarafından kınanmalı
Bende bu vesile ile HALEPÇE katliamını kınıyor ve lanetliyorum.
Umarım bir daha böylesi soykırımlar yaşanmaz
Selçuk KORKMAZ 16/03/2020
YORUMLAR
Acı sadece bir söz değildir , çok duygudur...
Hiçbir yerde , hiçbir türünden acı yaşanmaması dileğimle.
Saygılarımla.
MEDAMED Selçuk KORKMAZ
Güzel temennilerinize katılıyorum.
Kaleminize sağlık .
Hayırlı çalışmalar dilerim .