- 1158 Okunma
- 9 Yorum
- 3 Beğeni
EY İMÂN EDENLER! "İMÂN EDİN..."
NOT: *Fotoğraf temsilidir...
Bir değil binlerce kez yaşanan adî bir oyun bu
Bir mahalle camii ve/veya cemevi için (x) 5 katı para toplanır, 4 emekli (enteresan şekilde belli meslek gruplarının emeklisi olur bazıları!) cami derneği kurarlar hemen, önce 4 apartman dikerler kendilerine, sonra yapı biter!
Bu arada tüm dernek yönetimi ailece 5 kez Hacc’a 15 kezde Ûmre’ye gider gelir, bağışlar artar! 3 Kuruşluk Çin malı tespih ile 3000 bin lira alıverirler parası çok olandan. Haram nedir sormazlar, nasılsa helâle de harcamayacaklar.
Altına market, (utanmasalar tekel bayii açtıracaklar ama cesaret edemiyorlar şükür) -kira getirisi daha fala olsa da- fedakârlık ederler!), tuhafiye, kazıkçı kırtasiye, manav -hatta gizliden esrar, uyuşturucu satan cep telefonu dükkânı görünümlü alçaklar- vb. dükkânlarla dolar. Bunlardan hiç biride mahalleli olmaz,kim bilir hangi örgütün, tarikatin, cemaatin ajanı olur. Para nasılsa gani, hem deşifre olursa ya da suç işlerse kaçar köpek, adı sahte, soyadı uydurma, ara ki bulasın sonra.
Ne mahallenin dûl kadını rahat eder, ne güzel rahat gezer, ne de gençler huzur bulur, hep belâ, hep olay. Kanlı bıçaklı biter her kavga. Haklı olan değil çetesini kuran köpek/ler haklı çıkar daima!
Ne aşevi, ne yatakhane, ne atölye, ne kütüphane, hâsılı hayırlı bi’iş gelmez akıllarına, kâr yoksa eğer!
Sonra ajanlar, sapıklar sızar aralarına (nasılsa harama alışmışlar, doğrucu kûl istemezler, hâşâ). Yaz-kış Kur’ân kursu açarlar! Ah keşke açmasalar.
Taciz, tecavüz, ört bas derken gelsin tehditler, para ile insan satın almalar. Öyle namussuz aileler de vardır ki "suç bizim çocukta" deyiverir!
Sonra intiharlar artar, cinayetler artar. Mahallenin adı kalır yadigâr...
muharremali