- 990 Okunma
- 4 Yorum
- 2 Beğeni
SUSUN ARTIK YETER! (KIZIMIN KALEMİNDEN)
"Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz" "Takke düştü kel göründü"
Her sabah kalkıp sosyal medyada sayı şuna çıkmış ayyy şimdi de buna çıkmış 18- 20 -30...., evinizden çıkmayın sakııınnn, durdursunlar toplu taşımaları, dondursunlar hayatı falan diyorsunuz ya DUR-MAK-SI-ZIN ...ve bunu çok duyarlı ve bilinçli olduğunuz için yaptığınızı düşünüyorsunuz ya aslında sadece korkak olduğunuz ve kendinizi düşündüğünüz için yapıyorsunuz. Kimse kusura bakmasın herkes kendisiyle yüzleşsin....
Tamam anlıyorum bulaştırma riski var, insanlar keyfi sokaklara çıkıp kalabalık yapmamalılar doğru. Bu söylendi biliniyor artık...Daha sen ne oturduğun yerden her gün sokaklara çıkmanın felaket birşey olduğunu yazıp yazıp duruyorsun, enfekte olmuş insan sayısını yazıp duruyorsun; peki sokaklara çıkıp işe gitmek zorunda olan insanların psikolojisini, morallerini düşünüyor musunuz?
Hayat AB grubu insanlardan ibaret mi sanıyorsun?Herkesin senin gibi tuzu kuru mu sanıyorsun? O kadar kitap okuyorsunuz, kültür sanat faaliyetleri falan filan ama kimse kusura bakmasın, hayatı yaşama sürecine aktaramıyorsunuz bunları...
Günlük yevmiyeyele çalışanlar var, o gün satış yapamasa eve ekmek götüremeyecekler var, ticaret yapanı var, senin evine stokladıklarını üreteni var, çöpünü toplayıp, telefonla sipariş getireni var...su istiflediniz mi mesela ha? eve su getiren çocuğa diyor musun "ayy canım neden geldin buralara otursaydın evinde?" İnsan birazcık sokaklarda çalışan insanları düşündükçe kendi korkusundan utanır.. Duyarlılık böyle birşey.
Bu insanlara saygıdan, bu insanlar panik olmasın diye hergün felaket haberi pompalamazsın habire;
Nasıl kanser hastası görünce diyorsun "ay şekerim moral çok önemli bak moralle yeniyor insanlar" ki doğru moral önemli, stres bağışıklığı düşürüyor.. Placeboların etkisi artık bilimsel olarak kanıtlanmışken...."Soğuk Hava Deposunda Ölen Denizci" hikayesi çok muhtemel gerçekken...sen bunlara rağmen sosyal medyada tekrar tekrar habire aynı moral bozucu şeyleri yaz, kendi içindeki cehennemi dışarıya yansıt.Haa tabi sen toplumu en çok düşünensin, oturduğun yerden.. halbuki tek istediğin YALNIZ KORKMAMAK, korkunuzu bulaştırıp yalnız hissetmemek 😉
Şimdi senin tüm çaban koronaya karşı kendini korumak ya, sanki dünyadaki tek ölüm sebebi buymuş gibi...Dua et ( e tabi inançsızsan bu seçeneği ele) insanlar bu süreçte ekonomik olşarak dibe vurup aç kalıp sağa sola saldırmasın, gelip senin evinin kapısını kırıp, seni kesip, stokladığın şeyleri talan etmesin ..sonra dersin "ama şu kadar kişiye çıkmıştı enfekte sayısı ama ama "... Töbe töbe... Evde tuzu kuru oturup ahkam kesenler biraz çok yönlü, biraz gerçekçi ve iyi niyetli düşünün...
Yarın öbürgün Deniz Gezmiş’in doğumgününde övgüler döşersiniz " vay nasıl da sandalyeye kendin tekme attın, işte meydan okudun, cesuryürek vs vs.." Eğer o dönem yaşasaydınız , gelip sizin evinize saklanmak isteseydi eminim bu hergün kaç ölü olmuş ne olmuş çetelesi tutanlar derdi ki " Ayy Deniz’ciğim ya canım kusura bakma yani bizim de canımız kıymetli,alamam seni, biz uzaktan sevelim birbirimizi.."
Tamam sağolun önlemleri anlattınız, ciddiyete dikkat çektiniz, tamam sağolun ama artık biraz dirayetli, soğukkanlı olup susun be...
YORUMLAR
Çok tebrik ederim. Kızınız ile ne kadar gururlansanız azdır. Ya sağlık çalışanları, doktorlar, birebir temas edenler, temizliğin yapanlar ne yapsın. Onların canı yok mu?
Tamam bir salgın yaşıyoruz. Dilerim ki kolayca bu durum atlatılır.
Sevgi ve saygılarımla.
DEVRİM DENİZERİ
Bir anlamda Kızımın aracılığı ile size rastlamam ne güzel, konu can sıkıcı olsa da..
Verdiğiniz örnekler durumun haksızlığını gösteriyor..Sarayında oturup dört başı mamur yaşayan kişi yeni bir kararla yurt dışında yaşayan vatandaşları özel donanımlı uçakla ülkeye getirme kararı almış doğruysa..Her ne kadar dünya genelinde yaşanan bir salgın olsa da, ülkede yaşananlar toplumu yok etmeye yöneliktir ta baştan bu yana..Suriyelileri hiç bir ülke kabul etmezken burada kral hayatı yaşadılar. Giderken lanetler yağdırdılar. BU TOPLUM EN KÖTÜ İKTİDARLARA MÜSTAHAKTIR!
ESENLİK DİLEKLERİMLE..
Sokağa çıkma ! nasıl olacak,benim kızım veteriner ve her sabah metroya binip kalabalık ile gidip geliyor işine.Zaten yarına çıkmaya garantimiz yok,bu virüs bağışıklık sistemi zayıf olan insanlar için tehlikeli.Yıllar önce domuz gribi aşısımıydı neydi mecbur tutmuşlardı ,bir doktor arkadaşım uyarmıştı kesinlikle aşı olma.
2018 de filmi yapılan bir virüs 2020 de salgın yapıyor.Hepsi planlı proğramlı ,bir süreç.Nisanda aşı satacaklar,haziran da hastalık bitecek.
Allah onları öyle bir şaşırtacak ki kendi kendilerinin ipini çekecekler.tuhaf olan Türkiyeye gönderilen çekirge sürüsü yolunu İran a çeviriyor.
Şimdi aşı üretiyorlar virüs bahane,ve daha önceki yıllarda sadece afrikalı genç doğurganlığı olan kadınları aşılamışlar ve sonucunda düşük yapma,kısırlık ve sakat çocuk oranı yükselmiş.insanların bu günkü hali de kullandığımız herşeyin etkisi.
Son duyuma göre evinde hayvan besleyenler bu hastalığa karşı dirençliymiş.
Herşeyi stok yapanlar ya hastalanır da ölürlerse o kadar birikimleri boşa gider,yazık olur.Elinize sağlık güzel bir yazıydı.İnşallah umreden gelenler den fazla hasta çıkmaz
DEVRİM DENİZERİ
Bilgilendiren yorumunuz için teşekkürler.
Çok çeşitli senaryo var. Hangisi doğru belli değil. Toplam 10 bin risk altındaki Hacı yurda dönüp yurtlara yerleştirildi. Bu hükümet ki Allah topunu kahır etsin. 70 yıllık geleceklerini garanti altına almaktan başka telaşları yok. Toplumun çoğu varlıklı. Benim de Kızım çalışıyor ben orta yaşın üstündeyim evde fazladan bir ekmeğimiz kenarda bir kuruşumuz yok.
Hayat zenginlere güzel ve anlamlı yine!
Gün' e değil Günlere düşmesi temennisiyle.Muhtemelen küçüksün elini öpemem Kalemini öperek yazdıklarına iştirak ile sizi gönülden tebrik ederim.
Elinize gönlünüze sağlık. Yürek yazmıyorum bilerek.Zira yürek savaşçıya lazım Aleme dost olanın gönülden öteye kapısı olmaz.
Sevgi ve Selam.
yeğinadnan tarafından 3/16/2020 2:48:00 PM zamanında düzenlenmiştir.
DEVRİM DENİZERİ
Her şeye zaman ayıran telefonu elinden düşmeyen insanların, sayfaya düşen çalışmalara olumlu yada olumsuz iki cümle yazmamaları çok üzücü..
Dünyanın yalnızca kendi etraflarında döndüğünü sanan samimiyetsiz bencil ve sığ düşünen insanların varlığını sürdürdüğü bir zamanda siz, diken tarlasında bir gül misali açtınız sayfamda. Yorumunuzu kızıma aktardım ve karşılığında size alttaki cümleyi yazmış.
"Ayy ne güzel bir yorummuş valla çok sağolsun yazan kişi..Belli çok sevgi dolu, güzel yürekli ve içgörü sahibi birisi ..sağolsun."
yeğinadnan
Size ve Evladınıza hasleten teşekkür ederim.
Dilerim tutunduğu gönül yolunu hiç bırakmasın. Zamanla duyarsızlıklara küsüp kapatıyoruz kenimizi. Oysa güzel olan çok olmaz. Kömür tonla çıkar topraktan altın gramla.Az diye kıymetsiz de değildir.
Hayırlı akşamlar diliyorum.
BİR KEZ DAHA BİR ANNE OLARAK İNSANLIK ADINA GURUR DUYDUM. BU SALGINA ÇARE BULMUŞ OLSAYDIN ANCAK BU KADAR ETKİLENİRDİM. BU NASIL SAĞDUYU VE DUYARLILIK İÇEREN ÖNEMLİ BİR YAZI. BU ÜLKE TOPLUMU BENCİLLİĞİ ARSIZLIĞI İKİYÜZLÜLÜĞÜ APTALLIĞI İLE ÜNLÜ DEĞİL Mİ ZATEN? YARIN O STOKLAR ÇÖPLERE ATILACAK VE YENİ BİR SALGINA YOL AÇACAKTIR MUHTEMELEN. YARADAN SANA SAĞLIK İYİLİK GÜZELLİK HUZUR SEVGİ DOLU UZUN BİR ÖMÜR VERSİN. SENİ KORUSUN BAĞIŞLASIN.