- 843 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DEDEDEN TORUN’A ÜÇ NESLİN DESTANIDIR ÇANAKKALE SAVAŞLARI
DEDEDEN TORUN’A ÜÇ NESLİN DESTANIDIR ÇANAKKALE SAVAŞLARI
Batının Tek Dünya Devlet düzenine ulaşabilmesi yolunun adı ve hala devam eden savaşın adıdır ÇANAKKALE!
Osmanlının sonunu hazırlayan beş adet savaşı bilmeden Çanakkale Savaşların dan bahsetmek ve tarihteki yerini hak ettiği şekliyle görebilmek mümkün değildir.
Bu Savaşlar:
1853-1856 Yıllarında Osmanlı Rus Harbi
1877-1878 (hicri 1293) 93 Osmanlı Rus Harbi
1904-1908 Makedonya Sırp İsyanı Harbi
1911-1912 Libya Trablusgarp Savaşı
1912-1913 Birinci ve İkinci Balkan Savaşları
Osmanlıya kara günler gelip çatar.1839 Islahat Fermanını Avrupa Emperyalist devletlerinin zoruyla çaresizce İmzalamak zorunda kalan Osmanlıyı parçalamak paylaşmak planı artık devreye girecektir. Sırasıyla yukarıda ki savaşlarla Osmanlıyı harap ve bitap düşürdükten sonra ileri de bu hasta adam dedikleri Kocaman imparatorluktan elinde 800.oookm2 kalan topraklarını da ileriki en yakın yıllarda da fırsat bulunca işgal ederek TÜRK’ü ortadan kaldırıp İslamiyeti de kendi dinleri karşısın da sözde işlevsiz hale getirmeyi planlamışlardı
Bu plan’ın yürürlüğe gireceği tarih yaklaştıkça Avrupa Emperyalist devletleri gerekli savaş hazırlıklarını ortaklaşa tamamlar ve bu sinsi savaş planının içerisine TÜRK kimliği ve Türklerin Müslüman olduklarından haberleri dahi olmayan cahil Asayada ki ve Afrikada ki halkları da,TÜRK’lerin barbar ve İslam Düşmanı bir Millet olduğunu yalanına inandırararak, bu Türk milletin dwe kurtuluşun ancak Anadoluyu işgal ve parçalamakla geçeceğini,bunlardan kurtulduklarında tüm dünyanın kurtuluşa erecek tüm dünyanın geri kalmış halklarının da zenginleşerek yaşamlarının güvence altına alınacağı yalanıyla kurtuluşun Eski Haçlı savaşlarının devamı niteliğinde olan 1.Dünya savaşına ve Çanakkale Savaşına giriştiktiklerini görmekteyiz.
Böylece Bu Savaşların Tarihi sürecini sonradan bilmek zorunda kalan Osmanlı Saltanatı nı da zor günler beklediğini görmekteyiz.Ancak Cesaretini Mazlumların yaşam hakkını Tarihteki Atalarının kurmuş olduğu Devletler ve Yönetim törelerini hatırlayıp silkinip kendine gelip artık kendisine ve islam karşı açılmış olan bu savaş tan başarı ile çıkmalıydı.Çünkü Türk Milleti için 20.Yüzyılda ya ayakta kalbilmenin mücadelesi olacak yada Kendisine karşı birlik olup top ye kün işgal planıyla saldırarak savaş açan emperyalistlere canlı canlı yem olacağı bilinciyle yediden bir şahlanışa ve bunun akabinde de yeni bir devlete ihtiyaç duyulacağı ve temellerin atılacağı bir savaş artık TÜRK MİLLETİ’nin kaderine eklendiği inancıyla Çanakkele deki Kutlu mücadele de Yeniden Ayakta durabilmenin sınavınıda ağır bedeller ödeyerek başarılarımızla destanlar yazarak geçtiğimizi çok iyi bilmeliyiz ve unutmamalıyız.BU nedenledir ki!
1-)Yüce ve Asil bir Milletin üzerinde yaşadığı bu İstila edilen topraklarda hayatta kalarak ALLAH’ ın bayrağını Gönderde tutmak ve İslam’ın Ezanı’ nı dindirmemek için TÜRK MİLLETİ olarak Kardeş İSLAM Devletlerinin de ayakta kalabilme mücadelesi olup, Mondros Mütarekesi, Wilson Prensipleri ve SEVR dayatmalarıyla Hasta dam olarak ilan ettikleri Devlet-ü Osmanlıyı parçalamalarına isyan ve baş kaldırının adıdır.
2-)Anadolu yu parçalama planı olan sevr anlaşması na göre Başta İngiliz , Amerika, Rusya, Fransa ve İtalya olmak üzere Almanya dışındaki 1.Dünya savaşının galip ilan edilen devletleri yanlarına Yunanlıları ,Ermenileri ve Rumlarıda alarak Anadolu yu işgal ederler.
3-)Çanakkale de İttifak devletleri nin Almanya nın söz sahibi olarak 1.dünya savaşına girerek Almanya nın bu savaşların başına atadığı Mareşal General Liman Von SANDERES paşa nın savaş sanatını yanlış taktiklerle yönetmesi Osmanlı ordusuna ağır kayıplar verdirmektedir.
4-)Bu durumu Savaşın İçindeki 57.Alay kumandanı olarak görev yapan Sarı komutan Yarbay Mustafa Kemal bu zaman ve mekanı göz önünde bulundurarak içine sindiremeyip , Harbiye den arkadaşı olan ve saraya damat olmasının kudretiyle Osmanlıdaki Askeri Hiyerarşinin dışında En üst askeri makama getirilen ve 1914’te Almanya ile askeri ittifaka önayak olarak Osmanlı Devleti’nin I. Dünya Savaşı’na girmesine öncülük etmiş, savaş yıllarında Harbiye Nazırı ve Başkumandan Vekili Enver Bey(PAŞA)e savaşın gidişatının iyi olmadığını defalarca dile getirir ama isteği yerine getirilmez. Çünkü Enver Paşa ve Saltanat kurtuluşu Almanların yanın da gördüğüne inandıkları için Savaşın Coğrafyasını dahi bilmeyen Alman Genel kuvvetler kumandanı olan General Liman Fon Sanderes paşanın savaşı yönetmesine karar vermişlerdir.
5-)Yarbay Mustafa Kemal ise savaş ve strateji yönetimindeki deneyimlerinden cesaretle Alman kumandanın bu görevden alınarak yerine kendisinin geçirilmesini ve bütün mesuliyetin üzerine alınmasını ve başarısız olduğunda da kendisinin idamını isteyecek kadar kararlı dır. Yoksa kendisinin Üniformasını çıkarıp komutanlık yapmayacağını rütbesiz er olarak başka bir kumandanın emrinde savaşacağı ısrarı,devam eden savaşın da kötüye doğru seyretmesi üzerine nihayetinde saltanat ve harbiyenin artık yeni bir taktikle bu savaşın yönetilmesi gerektiği kanaatine varıp, Mustafa Kemali Anafartalar Grubu komutanı olarak Osmanlı Türk birliklerini yönetmek üzere atama zorunluluğu içerisine koyarak Savaşın Gidişatı da değişerek bu Şavaşı Çıkmasına sebep olan itilaf devletleri ve tüm dünyadaki sömürgelerinden topladıkları ve milli Şairimiz Mehmet Akif Beyefendinin Bu şavaş için yazdığı destanın mısralarınada=kimi hindu kimi yamyam kimi bilmem ne bela=dedikleri emperyalist toplulukların çanakkalede Marmaranın sularına gömülerek Çanakkalenin asla GEÇİLEMEZ olduğunun destanı yazılmasıyla son bulmuştur.
6-)Bu destanın ilhamıyla da ileri de bu yamyamların tekrar anadoluyu parçalayıp yemelerine meydan vermeyen Kuvvayı Millye ve oluşturulan Tür Ordusunun Lideri Serdarı Azam Başbuğ Gazi Mareşal Mustfa Kemal kendi yönetimine Enver paşa dışındaki harbiye arkadaşları olan Osmanlının en kıymetli 11 paşasını alarak Hem Sakarya Meydan Muharebesini hem de Büyük Taarruzu yaparak 1839 yılın da Avrupalı emperyalistlerin Osmanlıyı zorluklar ve çaresizlik kapanın içine alarak Sözde ISLAHAT FERMANI adıyla Sultan 2.Mahmut’a kabul ettirmeleriyle başlayan sürecin sonu 83 yıl sonra 623 yıllık bir hükümranlığı olan Koskoca İmparatorluk dan Aynı Osmanlı Devletin devamı olarak yeni bir sistem değişikliğiyle TÜRKİYE CUMHURİYETİ nin kurulmasını da beraberinde getirmiş olduğunu görmekteyiz.
SONUÇ:
Çanakkale Geçilmezdi. Geçilemezdi. Türklüğün ve İnancın birlikte yeniden tek yumruk halini almasıyla düşmanlara vurulan en büyük darbelerden birinin adıdır.
Fakat;
Emperyalistler yine kurdukları hesap ve planlarından vaz geçmediler. Saltanatın zayıf kalışından yararlanarak ;İstanbu’lu işgal edeceklerdi ve başardılar.Osmanlı İmparatorluğu ve İtilaf Devletleri arasında imzalanan Mondros Bırakışması ile Birinci Dünya Savaşı’nın bu ülkeler arasında sona erdiğinin ilan edilmesinin ardından gerçekleşmiştir. Onlara göre;29 Mayıs 1453 Tarihinde Büyük Sultan 2.Mehmet Fatih HAN’ın Bizansın elinden aldığı Dünyanın Stratejik ,Jeopolitik ve Dinlerin ortak kültür merkezi olan Başkent İSTANBUL’u önce 13 Kasım 1918, sonra 16 Mart 1920’de olmak üzere iki kez işgal ederek ele geçirdiler.
Bu İşgal onlar için de yetmeyecekti. Anadolunun tamamı da işgal edilip paylaşılmalıydı. Belki tamamını alamazlarsa bile etnik yalanıyla aidiyet tesis ettirip ele geçirmek ve dünyayı buradan yönetmek arzuları da günümüz de bile devam etmektedir. Ortadoğu Coğrafyası üzerinde yazdıkları senaryo da hep aynı emperyalist oyun kurmalarıyla saha da olabilmelerini adıdır.
Yanı başımızda ki olayları Misakı Milli sınırlarımız İçesinde bulunan yerler üzerinde gerçekleştirmeleri sıradan bir iş değildir.Bu eylem planın temeli Dünyayı paylaşmayı konu alan 1.Dünya savaşı(İçerisinde Çanakkale Şavaşı)nı bilerek çıkardılar ve bu savaş bitmedi. Sözde 2. Dünya savaşı dediler bir sonraki savaşa. Hepsi yalan. Daha 3.dünya savaşınıda çıkaracaklarmış.Bu da yalan.1.Dünya savaşı bitmedi Çünkü emellerine ulaşmak için bu savaş sarttı bir kere.Bundan sonra olanlar davaş değil Birinci asıl olan savaşın ara verip dinlenme evreleri olduğu görülmelidir.Osmanlıyı yıkıp parçalayarak emellerine ulaşırlar.Sonunda Hasta adam Osmandan 63 adet devlet çıkararak Yeni dünya düzeninin ikinci adımını da atmış olurlar.Son adım da gelecektir. Bu günkü Ortadoğu coğrafyasında yaktıkları ateş bunun sona doğru atılan adımların devamıdır……
Türk Milleti Uyanık ol. Hazırlıklı ol. Türklüğün Ve İslamiyetin Geleceği İçinde Yaşadığımız GÖK ATA yurdu olan Anadolu Toprağıdır.Bunların top yekün hedefleri ve Bütün Hesapları Oluşturacakları Yeni Dünya düzeninde bizleri bu topraklardan atarak İslamiyeti ortadan kaldırmaktır.
ALLAH yar ve Yardımcısı olsun TÜRK MİLLETİ ve İslamiyetin.
Haçlıların Son seferi bu Savaş:1914-1918 Birinci Dünya ve Çanakkale Savaşları
ÇANAKKALE ŞEHİTLERİNE
Şu Boğaz harbi nedir? Var mı ki dünyâda eşi?
En kesif orduların yükleniyor dördü beşi.
Tepeden yol bularak geçmek için Marmara’ya
Kaç donanmayla sarılmış ufacık bir karaya.
Ne hayâsızca tehaşşüd ki ufuklar kapalı!
Nerde-gösterdiği vahşetle ’bu: bir Avrupalı’
Dedirir-Yırtıcı, his yoksulu, sırtlan kümesi,
Varsa gelmiş, açılıp mahbesi, yâhud kafesi!
Eski Dünyâ, yeni Dünyâ, bütün akvâm-ı beşer,
Kaynıyor kum gibi, mahşer mi, hakikat mahşer.
(devam eder)
MEHMET AKİF ERSOY
Dur yolcu! Bilmeden gelip bastığın
Bu toprak, bir devrin battığı yerdir.
Eğil de kulak ver, bu sessiz yığın
Bir vatan kalbinin attığı yerdir.
(devam eder)
NECMETTİN HALİL ONAN
18 Mart2020 Tarihi İtibariyle Dünyanın varoluşundan buyana ALLAH inancıyla TÜRK Kimliğiyle kurmuş olduğumuz yurtlarımızda ve İSLAM adına yurlarımızın dışındaki görev yerlerimiz de VATAN-DEVLET-BAYRAK için Kanını akıtarak ve Canını verip ŞEHİD olan Atalarımız ,Devlet adamlarımız,Komutamlarımız Şanllı Mehmetcik ve Güvenlik görevlilerimiz ile Bu uğurda Görevini yaparkenSivil Görevlilerimizle birlikte Resmi görevin dışındaki olan ŞEHİD olan Sivil Vatandaşlarımız ALLAH’dan Rahmet dilerim.Ruhları ŞAD olsun.ALLAH bu Kutlu Milletimizi Her türlü Savaşlardan, belalardan ,Afadlardan ve bu tarih itibariyle başta CORONOVİRÜs olan(?)bu kötü biyolojik salgından ve arkası gelecek tüm salgınlardan bizleri koruyup muhafaza eylesin.En yakın tarihte ALLAH’ımızın bilim insanlarına bunun çaresi olan aşı ve ilaçların geliştirilerek Dünyamızın bu hastalıktan biran evvel kurtulmasını MAZLUM İNSANLAR VE ÇARESİZLER adına nasip etsin.
E.ALPERTÜRK
18 Mart 2020 Bir Şanlı Destanımızın yazıldığı Kutlu Zaferimizin anısına.
Asarvadisişairi
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.