- 485 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KORONA KORONA!
KORONA KORONA!
Korona illeti ortalığı kasıp kavuruyor. Çin’de baş gösterdi. Sonra tüm dünyaya yayıldı. Öyle bir dert ki üstümüzden uzak olsun. “Düşman başına!” demeye bile dilim varmıyor. Adı batasıca bir bulaştı mı dövsen de gitmiyor kovsan da…
Tüm dünya ayakta. Ülkeler karantinada. Uçaklar kalkmıyor. Dış geziler, sanat, spor etkinlikleri, fuarlar iptal ediliyor.
Türkiyemiz’de önlemler alındı. Çin’de salgın başladığı anda çalışmalar başladı. Sağlık Bakanlığı çok ciddi tedbirler aldı. Yine de birkaç korona hadisesi görüldü yurdumuzda. Virüsün bulaştığı hastalar karantinada. Sağlık Bakanı Fahrettin Koca’ya ve sağlık çalışanlarına ne kadar teşekkür etsek azdır. Gerçekten koronaya karşı insanüstü bir mücadele veriyorlar.
Biz de elimizden geleni yapıyoruz. Ne yaptık mesela? Eldeki malzemeyle (ıslak mendil, don lastiği) maskemizi hazırladık. Suya sabuna bol bol dokunuyoruz. KORONADAN korunmak elimizde madem. Biz de duyarlı olmak zorundayız. Öyle değil mi?
Aşk ağlatır, dert söyletir. Ben de koronaya seslendim. Dedim ki:
.
"Korona korona yaman korona
Senin ettiklerin gider zoruma
Hele bak sen düştüğümüz duruma
Bizlerden uzak dur aman korona"
.
Bu dörtlüğü kendim yazdım ve besteledim. Paylaştım. Sevgili kızım Hatice takıldı:
-Baba! Maskeyi, besteyi yaptın. Ben de diyordum ki babam günün anlam ve önemine uygun bir ezgiyi ne zaman söyleyecek? Beni fazla bekletmedin. Ama marş gibi olmuş.
Ben güldüm:
-İyi iyi! Hem de uygun adım marş. Korona mehter marşıyla geldi. İzmir Marşı’yla gider inşallah…
Dost Meryem Özdemir, MEŞYAD Vatsap sayfasında dinlemiş. İleti yazıp bir beşlik ilave etmemi önerdi bu dörtlüğe. Ben de kendisine teşekkür ettim. Sözleri yeniden düzenledim. Kolektif bir çalışma oldu. Sözler Dost Meryem Özdemir’le benim. Beste ise bana ait. Ve huzurlarınızda…
"KORONA KORONA
Korona korona yaman korona
Senin ettiklerin gider zoruma
Hele bak sen düştüğümüz duruma
.
Korona korona etme korona
Koyma virüsünü bizde korona
.
Çizilmiş sınırlar geçme beriye
Nerden geldi isen dön sen geriye
Sağlıklı kalalım katma sürüye
.
Korona korona etme korona
Koyma virüsünü bizde barına”