KORKU "AY ALLAH, MEN NEJEOLAJAM"
Depremlerin ,hastalıkların ,Coronalarin,dogal felaketlerin oldugu şu günlerde,korkmalımıyız,korkmalıyız ama ölümden degil tedbirsizlikten ve ölume habersiz yaklanmadan korkmaliyiz.
Encok neye ihtiyacimiz var "olgun imana,ve imanin gerektirdiği tedbire" ihtiyacımız var.
Ne Damda deve arayacağız, nede haddimizi aşıp zıttımıza dönüşeceğiz,
Tedbirde hak taktirde hak oldugunu bilip, tedbiribizi alıp, mutedil olacagız.
Ölümden korkulma sebebi şundandır;
Her insanin iki evi (Ev yeri)vardır.
Her ikiside temeldir.
İnsanlar niyyetleri ile davranışları ,iyilik ve kötülükleri ile, bu evlerden birini yaşanacak hale getirir,diyerini viran ederler.
Hangi ev güzelse insanlar orda kalmak ister.
Çoğu kez ahiret evini viran ettiklerinden ölümden korkarkarlar,zira dünyada bıraktıkları evler güzeldir.
Ahirete götürecek birşeyleri yok. öyle olunca ölmek zor gelir.
Onun icin;
ALLAH Rasulu derki: "SAV" Mealen,"Tek bir hurma ilede olsa cehhennem ateşini söndürün" (yani evinizi güzelleştirme için gerekenleri yerine getirin)
Hal böyle olunca;
Ölümden 4 gurup insan korkmaz;
1-Deliler
2-Çocuklar
3-Cahiller
4- Şeytanin kötü amellerini süsleyip iyi gösterdiği riya ve gizli şirk sahipleri
Hayırlı ve güzel amel isleyenlerden evliya makamında olan müminlerde korkarlar ama,korkunun geregini yaparak korkularını yenerler.
Bu 4 gurub kişi ölümden korkmaz ..
digerleri korkar korkmalıdırlar.
iyilik yok ,ihsan yok,kul hakki çok ,namaz niyaz yok,ana baba rızası yok,bu tipler korkmuyorsa?
Cahil olduklarından korkmazlar.Birde şeytanın kotü amellerini süsleyip iyi gösterdigı riya ve gizli şirk sahipleri ölümden korkmazlar kendilerin iyi insan evliya sanarlarda başkalarını vaaz edip nefslerini unuturlar.iyi insan ararlar ama ben iyiymiyim demezler.
Yine Allah
Rasulü derki;Mealen,
"Allah iki korkuyu bir mümine vermez, dünyada neden korkuyorsa ve korktuğu şeyin gereğini yapıyorsa Allah korktuklarından öbür dünyada emin eder"
Ölümden korkanlardan biride;
Cennet mekan ,merhum
Raziye Hatın Canım Anamdı; Tanıyanlar Hatırlar sürekli bir kelime derdi;
"Ay Allah men nejolajam" diyerek
ölümden korkardı, sebebi:
"Allah mümine iki korku yaşatmaz,dünyada korkana ahirette korku yaşatmaz".
ondan, o korku kalbine verilmisti.Ahlar, ağlardı.Bir diger sebebi de kalp gözü açıktı bazı olayları görürdü.
Zira iki defa azraili,birdefa kabir hayatını gördüğüne şahit oldum.
Mekani cennet olmuştur INŞAALLAH ,Allah herşeyin hayırlısını versin.
inşaallah.
İşte bu,Cennet mekan Canım anam Raziye hatının anılarda bayraklaşan hatıra,deyimi ile;
"AY ALLAH BİZ NEJOLACAĞIZ"
Biz Korkacağız,Biz panik yapmayacagiz,Biz iyi insan aramayıp ınsanların aradığı iyi insan olacağız,biz tedbir alacağız ve Umitvar olacağız. Mevlana sözü ile,"Buda geçer,ya Hu" deyip;
İYİ OLACAĞIZ İYİ
İNŞAALLAH ....
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.