CORONA VİRÜSÜ
CORONA VİRÜSÜ
Kula bela gelmez halk azmadıkça
Hak bela yazmaz kul azmadıkça
İnsanlara Allah en güzel şekilde dünyayı vermiş en güzel şeylerle donatmış,
İnsanlar dünyayı yaşanmayacak hale getirmekteler..
Her canlı kendisine yeterli kullanırken, insanların aç gözleri asla doymamaktadır..
Hayvanlar ancak beslenmek için avlanırken insanlar kendilerine helal sayılan aslında yaşam için olan gıdalar dışında herşeyi yer içer durumdalar..
İnsanlar ne yer içerse odurlar..
Yedikleri sağlıklı doğalsa vücuda vereceği yarar varken.Hormon ve kirli evrende yetiştirilenlerle beslenenlerde durum aynımıdır sanmam..
Uyuştucu sığara benzeri içki kumar bataklığına tutulanların beslenmeleri..
Kendilerine sunulanlara şükürü unutanlar müsrif ifsatın haddi hesabı yok..
En güzel besinler varken asla yenilmemesi gerekenleri yer içerler..
Sonra da vücutlarda biriken toksinler yenmemesi gerekenlerden geçen hastalıklarda cabası..
Bilmiyorum insanlar neden her gördüğünü yer içerler...
Oysa yenen içilenler her kişiyi mutlaka etkiler kişi haram yese alkol alsa zararı en az kırk gün devam eder denilmekte..
Dünya da yapılan israflarla açlıktan hastalıktan ölenlere bakılınca o beğenmeyip çöpe atılan yiyeceklerde,fazladan alınan her şeyde yoksullarında hakları vardır...
HZ MUHAMMED s.a.v komşusu açken tok yatan uyuyan bizden değildir diyerek komşuluk kul hakkını gözetmeyi ne güzel anlatmaktadır..
Ve keyfi öldürülen hayvanlar,doymayanların gaddarca kıydıkları tüm masumlar.
Dikkat etmeyip çıkartılan yangınlarda yanan ormanlar onca börtü böcek hayvanlar..
Hepsinin ahı olmaz mı..
Ya acımadan yere düşürülenler...
CORONO VİRÜSÜ ÖYLE PANİK YARATTI Kİ tüm dünya da..
Virüsle birlikte normal fiatın çok çok üzerinde fırsatçılarda olmaktadır..
İnsanların merhamet ve yardımseverliği,Allah rızasını gözetmesi gerekken..
Kenetlenmeden çok ayrışma görülmektedir..
Yıllardır yurt dışındayım sağlık sistemi çok düzgün fakat çokları temizliğe çok dikkat etmiyorlar dışarda görünen ..
Kimileri yer içer bazanda yağlı şeyleri ellerini kağıt peçeteyle silerlerdi.
Bazıları en yakın yerde yıkarlardı..
Fakat evlerinde farklıdırlar eminim..Her evde sıcak soğuk su her türlü imkanlar var..
En sağlıklı ortam temiz tutulan yerdir..
Günden güne yavaş fakat ilerlemekte ..
İzlediklerim okuduklarımdan aylarca virus salgını sürecek denilmekte..
Marketlerde temizlik maddeleri çok tez bitiyor ertesi gün yerine yenileri konmakta.
Bazılarınaysa sayılı almak uygulanmakta..
İnsanlar acımasızlar bulaşan can acıtan her hangi birşey olduğunda o yerden iyileşenedek çıkmasalar daha iyi olurdu..
Allah en güzel şekilde yaratıp cennet gibi dünyayı sunmuşken insanlara insanlar nankörce gaddarca hem kendilerini,hem dünyayı,hem de dünyada yaşayanları kendimize verilen emanetlere sahip çıkamadı hiyanet ettiler..
Dünya da kaç kez tufan olmuş her batış sonunda peygamber gönderilmiş onlara kitaplar verilmiş.insanlara rehber olsun diye.Kuran ı Kerimde ismi geçen ve geçmeyen 124 000 den söz edilmekte.
Son peygamberse HZ MUHAMMED .Efendimizle son bulmuş sonra islamı yönde aydınlatanlar yetişmiş..İyiler yanında kötüler hep var olmuş.Mesela Nemrut ,Ebu Lehep öldü fakat farklı isimlerle onlardan da zalim olanlar ortaya çıktılar.Olan hep masumlara güçsüz hasta yaşlılara oldu..Son zamansa daha farklı ALLAH tüm insanların inananların yar ve yardımcısı olsun...Allah zalimlerin şerrinden tüm masumları korusun..
Allah dilemedikçe ecel olmaz.
Fakat insanlarda önce tedbir alacaklar sonra tevekkül edecekler..
Genelde yaşlı, kronik hastalığı olan immume sistemi zaYaşlı kronik hastalığı olanlar ufak çocuklar immune sistemi zatıf olan kanser hastaları benzerlerinin çok kalabalık ortamda olmamaları.
El sıkma tokalaşma kucaklaşmadan uzak durmaları.Dışarı çıktılarında ellerin ağza yüze gözlere sürülmemesi istenmekte..Temiz elle yeyin temiz elle için.Temizliğe dikkat edin denilmekte..
TEMİZLİK İMANDANDIR temizliğe özen gösterilmeli her zaman..
ALLAH BULAŞICI HASTALIKLARDAN CÜMLEMİZİ KORUSUN AMİN..
ALLAH A EMANET OLUN.SİDNEY DEN SELAMLAR DUA İLE..
***
Nigâr Bedirhan
YORUMLAR
Yeganem
Amin, sevgili dostum, Allah korusun ve yar ve yardımcımız olsun.
İnfilak etti artık dünyanın ve insanlığın acı yüklü yüreği.
Sığamadı acılar.
Sığamadık yere göğe.
Yetmedi zulüm hak görüldü sayısız acımasız insanın gözünde.
Yitip gitti mevsimler bile yitip gitti masumiyet çoktan kayıplara karıştı.
Kimin kime gücü yetiyorsa aralıksız can yaktılar, hayatlar sonlandı.
İnşallah yeni bir şansa daha sahip olur ve bu zorluğu aşarız da aklımız başımıza gelir geri kalan ömrümüzü güzel ve hayırlı işlere adarız. Düş gibi hayal gibi.
Çünkü kaybolan çok şey ve çok insan artık nasıl kavuşacaksa eski benliğine.
Sığındığımız yüce Mevla'nın kapısı ve İnşallah her birimizin günahları affolur da geride kalan nice masum ve mazlum insan artık zarar görmez zalimlerin nefsinden de Allah korur.
Güzel yüreğiniz dert görmesin sevgili gönül dostum.
Sevgilerimle güzel yüreğinize.
Yeganem
Tüm dualarına ve iyi dileklerine amin derken yazıma değer katan yorumun için de teşekkür ederim.
Allah en güzel şekilde yaratıp cennet gibi dünyayı sunmuşken insanlara insanlar nankörce gaddarca hem kendilerini,hem dünyayı,hem de dünyada yaşayanları kendimize verilen emanetlere sahip çıkamadı hiyanet ettiler..
Dünya da kaç kez tufan olmuş her batış sonunda peygamber gönderilmiş onlara kitaplar verilmiş.insanlara rehber olsun diye.Kuran ı Kerimde ismi geçen ve geçmeyen 124 000 den söz edilmekte.
Son peygamberse HZ MUHAMMED .Efendimizle son bulmuş sonra islamı yönde aydınlatanlar yetişmiş..İyiler yanında kötüler hep var olmuş.Mesela Nemrut ,Ebu Lehep öldü fakat farklı isimlerle onlardan da zalim olanlar ortaya çıktılar.Olan hep masumlara güçsüz hasta yaşlılara oldu..Son zamansa daha farklı ALLAH tüm insanların inananların yar ve yardımcısı olsun...Allah zalimlerin şerrinden tüm masumları korusun..
Geceden beri çok rüzgar ve fırtına var..Allah a emanet ol selam ve dua ile.