- 713 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Hentbol Hakemi Uğur Tumgan ile...
Hentbol Hakemi ve Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi BESYO Öğrencisi UĞUR TUMGAN.” Bana göre Tokat’ta hentbolun gelişmesi için öncelikle sponsorlar yardımıyla maddi olarak güçlenip reklamları çoğaltmak insanlara hentbolu sevdirip teşvik etmek gerekiyor”
SORU-Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız Uğur Kardeşim?
UĞUR TUMGAN-Merhaba ben Uğur Tumgan. Doğum yerim Sivas. Eğitim hayatım üniversiteye kadar Sivas’ta devam etti. Şuanda Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde 2. Sınıf öğrencisiyim. Hayatımın neredeyse her anında spor var. Okuduğum bölüm haricinde, profesyonel olarak Hentbol hakemliği ve Spor Psikolojisi dalında ilerliyorum.
SORU-Neden Hentbol? Neden Gaziosmanpaşa Üniversitesi? Bu bölümü yazmadan önce ve şu an duygularınız arasında ne fark var?
UĞUR TUMGAN- Hentbol benim için bambaşka bir tutkudur. Hentbolun içinde olup azda olsa hentbolla ilgilenen insanlar ne demek istediğimi çok iyi anlıyorlardır. Kendimi bildim bileli hentbolun içindeyim sporla büyüdüm diyebilirim. Bu yüzden hayatımı şekillendirmemde severek yaptığım hentbolun ve sporun mesleki anlamda da hayatım boyunca devam etmesi için Besyo’ yu tercih ettim ve bunun için emek harcadım. Tokat’ı tercih etmemde iki farklı neden var. Birincisi yetenek sınavının bana uygun olduğu için, kazanacağımdan neredeyse emindim, bunun için çok büyük emekler verdim. İkinci sebebim ise yaşadığım şehre konum olarak yakınlığından dolayı tercih ettim ve şuanda bu kararımdan dolayı çok mutluyum.
SORU-Hentbole başlama hikayenizi anlatır mısınız?
UĞUR TUMGAN- Sivas’ta evimin hemen yanında spor salonu vardı. Bu durum benim spora küçük yaşta başlamamın en büyük faktörüydü. Öz abim Onur Can Tumgan benden önce hentbola başlamıştı. Bir gün antrenmana giderken beni de götürdü ve 7 yaşımda abimin sayesinde hentbola başlamış oldum. Hentbola gitmem için başta ailem çok büyük destek verdi. Başta Hocam Özer Acar ve takım arkadaşlarım sayesinde hentbolu her geçen gün daha çok sevmeye başladım. Antrenmanlarda, deplasmanlara, gruplara, Türkiye şampiyonalarına giderken hep beraber yaşadığımız mutluluk, heyecan, üzüntü gibi duyguları paylaştığımız bir aile olmuştuk bu durumların hepsi beni hentbola bağlayan başlıca sebeplerdir. Hentbola başladıktan sonra minik, küçük, yıldız, genç kategorilerinde oynadıktan sonra profesyonel olarak Sivas Gençlik Sporda 2. Ligde oynadım.
SORU-Hentbol Tokat’ta geleceği olan bir spor mu?
UĞUR TUMGAN- Hentbol Tokat’ta kesinlikle geleceği olan bir branş. Futbol dahil Tokat’ı temsil eden farklı branşlarda en başarılısı hentbol takımı olsa da en az ilgi gören ne yazık ki hentbol takımı. Tokat halkı maçlara gidip hentbolu öğrendikçe daha çok gelişeceğine inanıyorum.
SORU-Hentbol Hakemlerinin sporcuların yaşadığı sorunlar ve çözüm yolları sizce nedir?
UĞUR TUMGAN- Hentbol hakemlerinin yaşadığı en büyük problem, görev ücretlerinin geç yatırılması ve hak ettiğinin karşılığını alamaması. Sporcuların yaşadığı problemler ise özellikle alt yapı sporcularının ailelerin hentbolu fazla bilmediği için teşvik etmek yerine engellenmesi, kulüplerin içinde bulunduğu maddi sıkıntılar yüzünden malzeme eksiklikleri gibi sorunlar olsa da hentbolun içinde olmak her ne olursa olsun bambaşka bir tutkudur. Bu tutku bütün sebepleri sebepsiz kılıyor.
SORU-Tokat’ta Hentbolün gelişmesi için ne yapılmalı?
UĞUR TUMGAN- Bana göre Tokat’ta hentbolun gelişmesi için öncelikle sponsorlar yardımıyla maddi olarak güçlenip reklamları çoğaltmak insanlara hentbolu sevdirip teşvik etmek gerekiyor. Ne kadar fazla tanıtım yapılırsa insanlar merakla maçları takip edip, çocuklarını hentbola başlatıp alt yapı zeminini oluşturmaya başlar. Bu durumda hentbolun daha çok yaygınlaşmasını ve gelişmesini sağlayacaktır.
SORU- Tokat’ta Besyo Öğrencilerinin ve Üniversite öğrencilerinin genel sorunları sizce nedir?
UĞUR TUMGAN- Üniversitede genel olarak en büyük problem, kampüs içinde zaman geçirecek aktivite alanlarının olmaması. Bana göre şuanda üniversitede genel olarak tek problem bu konuda. Besyo için ise okulumuzda çeşitli branşlarda üst düzey okul takımlarımız olduğu halde maddî olarak destek çıkılmadığı için müsabakalara katılamıyoruz. Gerçekçi ve dürüst olmak gerekirse bu konularda tek çözüm yolu var. Maddi anlamda yardım edilmesi gerekiyor...
SORU-Hentbol Hakemi ve BESYO okuyorsunuz. Bu konuda nasıl bir kariyer planlaması yaptınız?
UĞUR TUMGAN- Şuanda hedefim iyi bir hakem ve hentbol antrenörü olmak. Ancak sadece hentbolla sınırlı kalmayıp farklı branşlarda da kendimi geliştirerek çocukların hayat planlarının içinde sporu sevdirip sporun içinde olmaları için çaba göstermek.
SORU-BESYO gelişimi için önerilerin iz nedir?
UĞUR TUMGAN-. Besyo’nun gelişimi için kesinlikle en az 4 yıl lisanslı olan sporcuların özel yetenek sınavına girmesine hak verilmesi gerekiyor. Ne yazık ki ülkemizde Besyo’larda bir tane takımda oynamayıp deplasmana gidip bu duyguyu bilmeyen öğrenciler mevcut. Aldığı Tyt puanı ile okula giriyor ve yetenekli olan sporcuların bu okula girmesini engelliyor. Bu tip insanlar ilerde antrenör ya da beden eğitimi öğretmeni olduğu için, sporun içinden gelmediği için takım çalıştırmıyor yetenekli öğrencileri bulamıyor. Bu durum yüzünden bu kadar fazla genç nüfusa sahip olmamıza rağmen sporda özellikle Uluslararası müsabakalarda başarılı olamıyoruz.
Üniversitenin genel olarak gelişmesi içinde şehir merkezinin daha çok gelişmesi gerekiyor.
SORU Bu konuda başka ne anlatacaksınız?
UĞUR TUMGAN- Benim Hentbol ve spor sayesinde ülkemizin çoğu şehrine gitme fırsatım oldu. Başka şehirlerden sosyal çevre, unutulmayacak anılara sahip oldum hayatımı şekillendirmemde ve bu dalda maddi kazanç elde etmem için sebep olan ve her dâim yanımda olan başta ailem olmak üzere hocalarıma ve bütün arkadaşlarıma teşekkür ederim.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.