- 731 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
KORONA VİRÜS
KORONA VİRÜS
Lacivert yırtmaçlı eteğiyle, içini gösteren askılı beyaz tişörtüyle bütün çapkın bakışların odağında omzuna dökülen saçlarını sallayarak yazıhaneden çıktı ve otobüse açık olan ön kapıdan bindi, beş numaralı koltuğun baş üstü bagajına el çantasını koydu ve oturdu. Telefonunu eline aldı, sosyal medyadan gelen yazılara ve paylaşımlara karşılık verdi. Sonra kafasını dışarı çevirdi; valizlerini çekerek gelen gençlerin, çağırdıkları taksilerin bagajına çantalarını özenle yerleştirmeye çalışan yetişkinlerin telaşlı hallerine baktı, durdu. Sonra aklına Corona virüsü geldi, yerinden kalktı yukarıya bıraktığı çantasını aldı ve içinden hijyen sıvısının şişesini aldı. Ellerini iyice oğuşturdu, tekrar kalkarak çantasına koydu.
Otobüse binenler, arka kapıdan inenler çok oldu. Yanındaki boş koltuğa oturan olmadı. ’Yalnız yolculuk yapmanın huzuru içinde yolculuk yapacağım, bu virüse karşı önlem alma döneminde az insanla görüşmek, mümkünse kimseye temas etmemek çok önemli, ne şanslıyım,’ dedi kendi kendine.
Otuz yaşlarında bir delikanlı ön koltukta oturan bayandan başlayarak bilet kontrolü yaptı. ’Beyefendi yanımdaki koltuktaki olması gereken yolcu gelmedi galiba?’ diye sordu. ’Biletli yolcumuz var aslında ama henüz gelmedi,’ diye karşılık verdi görevli delikanlı.
Mavi gömlekli, kırmızı kravatlı bir beyefendi kaptan koltuğuna oturdu ’Bismillahirrahmanirrahiym’ dedi ve otobüsü çalıştırdı. Yanındaki yardımcısı açık olan ön kapıdan dışarı kafasını uzattı ’İstanbul kalmasııınn! İstanbul yolcusu kalmasııınnn!’ diye birkaç kez bağırdı. ’Devam et Mahmut Abi, sağ serbest,’ dedi. Otobüs hareket etti.
Tam bu sırada elinde gri bir çanta olan yeşil elbiseli, düz saçlı, çekik gözlü kadın otobüsü durdurmak için eliyle işaretler yaptı. ’Eyvah! korona Virüs geliyor. Ve sadece benim yanımdaki koltuk boş! Yandım! korona virüs yanıma oturaca! Asla izin vermem buna!’ dedi içinden. Arkasında duran, biraz önce bilet kontrolü yapan görevli genç otobüsü durdurdu. Kadının otobüse binmesini sağladı. Çinli olduğu görüntüsünden belli olan kadın otobüsteki tek boş olan koltuğa yani dört numaralı koltuğa oturmak üzereyken beş numaradaki kadın ’Op Op! Siz Çinlisiniz benim yanımda oturamazsınız!’ dedi ve yerinden kalktı. Çekik gözlü kadın eliyle tuttu ve !Lütfen sakin olun, oturun yerinize,’ dedi. ’Op ooop! Temas yookk!’ dedi. ’ama ben Çinli delim ki!’ diye tepki verdi kadın. ’Tabi tabi ben de inandım(!) İki tane Türkçe kelime öğrenmiş, ben Çinli değilim, diyor,’ diye itiraz etti beş numaralı koltuğun yolcusu kadın. Çekik gözlü kadın kimliğini çıkardı ve adının soyadının Hülya Orhan olduğunu, Mersin’in güzel ilçesi Silifkeli olduğunu ve bir yörük kızı olduğunu belirtti. Beş numaralı koltukta oturan kadın Silifkeli Yörük kızı Hülya Hanım’dan özür diledi. İstanbul’a kadar sohbet muhabbet güzel bir yolculuk yaptılar.
İSMAİL MALATYA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.