ŞEBİN GÜLÜ HİKAYESİ /Irmak Suna Binici
Şebin gülü ahlakıyla gözde bir çiçekti. İlim irfan sahibi, asil ve de çok bilgiliydi. 33 sayısı evliyalık makamıdır.33 yaprakla güllerin evliyasıydı. Ama maalesef onun güzelliğini gören; bilgisini ahlakını umursamaz güzelliğine takılır kalırmış. Yıllarca sadece güzelliğinin peşinden koşan cahil insanların elinde heder olmuş. Dua edermiş her an, her bir yaprağıyla hal diliyle; tıpkı çektiğimiz tesbihteki 33 ler gibi hikmetli.
Rivayete göre; bir gün güzeller güzelli, soylu kadın Hz. Hatice onu bir saksıya dikmiş, yalnızlığını ifade etmek için göndermiş alemlerin efendisi sevgili Resullullaha. O mübarek evlilik teklifine aracı olmuş şebin gülü, gururla. Ve gittiği yerden bir şebin gülü daha dikilmiş yanına teklifini kabul ediyorum manasında. Anlamış ki şebin gülü kendine denk kendisi gibi şebin gülü var. O günden sonra, sevgililerin sembolü olmuş.
Her duruşu bir hali anlatırmış aslında.
Şebingülü, tüm güzellikleri kendinde toplayan sevgilidir; gonca hali birliği, açılmış hali çokluğu ifade eder. Gonca aynı zamanda Allah ile baş başa olma halini, açılmış gül ise can sırrını açığa vurmayı sembolize eder. Yine gül; dünya hayatının geçiciliğine işaret eder; sonsuz olan ahiret hayatına hazırlanmayı hatırlatır. Gül, Resulullah’ın simgesidir. Ki ismiyle bile G harfi 7 rakamı ile Peygamberin veliliğine Ü ve L harfleri 3 ü yani davet ediciliğine işaret eder. Gül bütün olarak kalbi temsil eder.4 tür, dervişlik tir. Sabır, sebat timsali sağlam inançtır. Kalbin adeta yarılarak açılmasıdır.
Peygamberin, Risalet görevi için seçildikten sonraki dönemde yaşadığı sıkıntıları da, sevgili uğrunda sabır ve metanetle karşılanması gereken haller olarak görüyoruz.
Gül sembol olarak da birçok yerde kullanılır. Bununla kişi Resulullah’ın hayat tarzını, öğütlerini ve öğretisini kabul ettiğini belirtmektedir.
Bu yolda gereken en temel malzeme ise O’na olan muhabbettir.
Peygamberimizin terinden alırmış kokusunu şebin gülü. Enerji dolu bir koku olduğu için çoğu insanın üzerinde canlandırıcı bir etkisi vardır. Yaydığı enerji her zaman fayda sağlar ve olumsuzluklardan korur. Duygusal olarak dengeleyicidir. Depresif kişilerin enerjisini pozitife çevirir.
İşte şebin gülünün kokusunun farkına varanlar kabenin örtüsünü onun suyuyla yıkadılar.
Medine’nin fethiyle öne çıkan, dünyanın her yerinde yetişebilen şebin gülü ana vatanı Şebinkarahisar’dan göç etmiş.
Şebin gülü 7 rengi 7 kokusu 33 yaprağıyla yılda 7 defa ürün verir. Tek dalda 3 5 7 9 gül veren de var.
7 isimle anılır. Gönül çelen, Taif gülü, Medine gülü, Gızılgül, Gonca gül, 7 veren, Şebin gülü
Ekonomik bakımdan ana vatanına 33 artı değer kazandırmıştır.
Şebin güllü ; el kremi, şampuan, havlu, sabun, lokum, helva ,hanımlara ekonomik katkı, çarşaf ,atkı, reçel ,fidan üretimi, seralar, ağaçlar, bahçeler bağlar, daha neler neler…
Ve Bizlere de;
...Kelkit vadisinin cazibe merkezinde; yer altı yer üstü değerleriyle taşı toprağı altın şehir diyen bilinen Kadim Dost Medine vakfiyesi ve İki cihan sembolü Şanlı Şebinkarahisar AŞKI Şebin gülü’nün; 7 ayrı kokusunu alıp, 7 renginde duygulanıp, 33 şeklinde temsil ettiği ruha layık yaşamak düşer.
Şebinkarahisarlı Şairin dediği gibi ’’ Toprağa bir Şebin gülü Fidanı dik. Gönül Bağı / Gönül Dağı Cennet Vatan Çöl olmasın.’’ 30.12.2018
* ŞEBİN GÜLÜ HİKAYESİ.. / Irmak Suna Binici
Email: [email protected]
YORUMLAR
....Adıyamanlı Eğitimci Şair, Yazar, Şiir Yorumcusu, Organizatör, Şebingülü Suna imzalı ŞEBİNGÜLÜ HİKAYESİ de diğer ilginç edebi tasarımları gibi Şebinkarahisar Civarında, Giresun Yöresinde, Kelkit Vadisinde; Hikmet Okuyar Projeleri Şebinkarahisar Sevdası, Karadeniz Sevdası, Türkiye Sevdası irtibatlı Hayran takipçilerin ilgi yoğunluğunda da okunuyor tavsiye ediliyor ve paylaşılıyor..Tebrikler Teşekkürler..
Hikmet Okuyar Şema Gönüllüleri Başkanı, Şebingülü Bahçeleri Kurucusu, Dağların ve Çobanların Şairi Bizim Hikmet..
Hikmet Okuyar tarafından 3/26/2020 6:40:17 PM zamanında düzenlenmiştir.