- 841 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Çocuklarınıza
Çocuklarınızı başkalarıyla kıyaslayıp kendisini eksik hissetmesine izin vermeyin. Yaptığı güzel davranışları ödüllendirin ve tebrik edin. Bazen başarısız anları olacağını ama kendine inandığında ve çabaladığında karşılığın güzel olacağını belirtin. Onları bir birey olarak görün ve öyle gördüğünüzü hissettirin. İsteklerine ve söylemek istediği düşüncelerini belirtmesine fırsat verin. Emin olun kendisini ailede eksik hissetmeyecek ve özgüven sahibi bir birey olacaktır.
Çocuklarınıza düştüğünde yarasının geçeceğini ama bir kalbi yaralamanın izi kalacağını ve birini üzmenin güzel bir davranış olmadığını belirtin. Bazı insanların ondan daha başarılı olduğu anları gördüğünde onun adına mutlu olmayı ve hırsa bürünmenin de onu daha çok dibe batıracağını söyleyin. İnsanlara karşı ön yargılı olmamayı öğretin. Ön yargı’nın etrafındaki güzel insanları fark etmesini engelleyeceğini belirtin.
İnsanları sevmenin ve değer vermenin onda bir şey eksitmeyeceğini aslında kalbinin güzel olduğunu söyleyin. Etrafındaki insanların her zaman iyi niyetli olmayacağını, karşısındaki insan onu nereye koyduysa o da hayatında hak ettiği yere koyması gerektiğini öğretin.
Kısaca çocuklarınıza; sevginin, arkadaşlığın, paylaşmanın güzelliğini öğretin. Hırsın ve kötü niyetin hayatında bir yere getirmeyeceğini ve hoş olmayan bir davranış olduğunu öğretin. Önceliğiniz çocuklarınızı başkalarıyla kıyaslayıp başarısını küçük görmesini sağlamak olmasın. Başarının elde edileceğini aslında sevginin zor kazanılacağını belirtin. Önceliğiniz iyilik olsun, başarı değil.
İnstagram: ilaydakardas3
YORUMLAR
Bir anne babanın çocuklarına bırakabileceği en güzel miras maldan mülkten ziyade, ebeveynler dünyayı terk ettikten sonra çocukların kendi ayakları üzerinde durabilme yeteneğini kazanmış olmalarıdır... Miras olur ya da olmaz. Kaybedilir sonra tekrar kazanılır... Vatan sevgisi ile dolu dolu imanlı, namuslu çocuklar bırakabildik mi bu dünyaya önemli olan budur... Kutlarımmm...