- 679 Okunma
- 2 Yorum
- 2 Beğeni
Kalem
Kalem
Kalem bir araçtır. Kalemi kullanacak konuşturacak yetenek ve zekâya ihtiyaç vardır. Yaşadığımız dünyada her şeyin fani olduğunu bildiğimiz halde kendimizden atiye bir iz bırakmak isteriz.
Yazdıklarımızı kendimizin yazdığını düşünürsek gaflete düşeriz. Yaradan ‘ımız izin vermese el kalem i tutamaz. Kalemi Rabbimizden Daha güzel kullanacak bir kul henüz dünyaya gelmemiştir. O bize oku emrini vermiş. Yazdığı eserini görmemizi iştemiştir. İnsanı yarattıklarının en üstünü olarak yaratmış. Okuyup düşünmesi için akıl melekesi ile mükâfatlandırmış. Kâinatı Kudret Kalemi ile resmederek gözlerimizin önüne sermiştir. Alın yazımız onun kalemi ile yazılmıştır. O mürekkebi hiç bir silgi silemez.
Hayatı ve yaratılış amacını okumaya başlayan insan, O’nun gücü ve kudreti karşısında aciziyetini kavrar. Şükrünü eda etmeye yazmaya ihtiyaç duyar.
Sözün kalemin ucundan dökülüşüdür duygular.
Kalemler vardır çeşitli boy ve renklerde. Kalemler vardır. Kılıçtan keskin. Kurşun olanları, Kurşun etkisi yaratanları, Tükenmezleri, tükenmeyenleri, doğa dostu olanı, uçan mürekkep kullananı. Boya kalemleri rengârenk. Bir de dolma kalemlerimiz vardır hayatımıza renk katan. Özenerek mürekkep doldurduğumuz. İmza atarken kullanmaya özen gösterdiğimiz kalemler. Kuşkanadından yapılmış, Padişah fermanlarında kullanılan divit kalemler. Verilen infaz kararlarından sonra kırılan kalemler.
Edebiyatımızda varlığını devam ettiren güçlü kalemler. Çizilen kalplerle sevdamızı dillendiren, sevgilinin kaşına benzetilen kalemler. Mürekkebinden bal damlayan gönülleri coşturan yaşam sevincini artıran kalemler. Yazdıkları silinse de izleri yaşayan kalemler. Toplumları doğru yönlendiren Çağın hassasiyetini bilen koruyan çağdaş kalemler.
Kalemi ele almak kolay, fakat onun ağırlığını taşımak zor.
Rabbin yazıcı melekleri nasıl her gördüklerini eksiksiz yazıyorlarsa, saklamıyorlarsa, iyi bir kalem onları örnek alarak yazmalı. Kalem gerçekçi olmalı. Elif gibi dimdik olup ucundan doğrular dökülmeli. Çekinmeden, yılmadan cesurca yazmalı. Baskı altında olamaz, Olmamalı kalem. Bir kalem özgürse ve kalemse yazar.
Doğruları yazmayan kalem nazarımda suçludur. Adil olan kalemler; Vicdanının sesini dinler, kelimeleri adalet terazisinde tartarak yazar. İyi bir kalem, realiteyi yazıp yazmama konusunda kendini mihenkten geçirir. Seçimlerini kalem ahlakı ile yazmak er kalemin işidir.
İnsan kendini anlatmak için sözü kullanır. Konuşulan her kelime içten gelen duyguları taşır. Sözler unutulur yazılar kalır. Sözler Yanmış yürekleri serinleten kaynak suları gibi akıcı, ferahlatıcı olmalı. Ruhlara berraklıklar esenlikler vererek kalemin ucundan ak kâğıda dökülmeli. Kalemin ucunda can bulmalı kelimeler. Ehil ellerde Şekillenmeli.
Mevlana Yunus gibi gönül ve kalem ehlinin elinde kullanılan kelimeler ilahi kelamı zikreder.
Hakikat arayışı içinde olan insanlar, ilim kapılarının kilitlerini kalem anahtarı ile açmışlardır.
Baskıların altında yazmaya çalışan kalemler, yeniliklere açılamazlar. Cehaletten güçlü kalemler sayesinde arınmak mümkündür.
Bilim düşünce ve edebiyat alanında güçlü düşünür ve kalemler yetiştirmek kalemin özgürlüğü ile olur…
YORUMLAR
Yazmak üzerine farklı düşünceler,bunun sorumluğu ve aydınlığa giden yolun başı,kalem iyi vicdan sabibi ellerde hedefine ulaşır.Güzel yazınız için teşekkür ederim,düşündürdü..