- 539 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Kadın Olmak
Değerli Dostlar; 8 Mart Dünya kadınlar günü dolayısıyla sizlerle "kadın olmak" konusunu paylaşalım istedim.
Yüce Allah bizleri erkek ve kadın olarak yaratmış. (İnancımız gereği bizim konuya bakışımız kolaylaşıyor aslında) Yaşadığımız bu âlemde üçüncü bir cins yok. Fakat erkek ve kadın arasında zaman zaman ve hemen hemen her dönem tatlı bir erkek kadın rekabeti yaşanır. Oysa erkek ile kadın bir elmanın iki yarısı gibidir. Erkek olmazsa da elma yarımdır; kadın olmazsa da elma yarımdır. Ancak ikisinin varlığı elmanın bütün olmasını sağlamaktadır.
Yaşadığımız bu âlem ne sadece erkeklerle ne sadece kadınlarla yürür. Yukarıda da belirttiğimiz gibi biri olmadığında elma yarım kalır. Bize düşen görev ise bu dengeyi iyi sağlamaktır.
Farklı sebeplerden dolayı insanlar belirli günler oluşturmuştur. Bunlardan biri de "8 Mart Dünya kadınlar günüdür." Burada bir yanlış anlaşılma olmasın. O gün (her kime vakfedilmişse) o insanlara veya canlılara ya da mazide yaşamış olanlara değer verilecek diğer günler önemsenmeyecek manası çıkarılmamamalı ya da yorumlanmalıdır.
Peygamber Efendimiz (asm) kendisine gelip en çok kime hürmet ve şefkat besleneceğini soran bir sahabeye “Annene!..” diye cevap vermiş; sahabenin “Daha sonra kime?” diye iki defa daha tekrarlamasına Peygamber Efendimiz iki defasında da aynı cevabı vermiş. Dördüncü seferde ise “Babana!..” diyerek annenin, dolayısıyla kadının da değerini vurgulamıştır. (bk. Buhâri, Edeb 2; Müslim, Birr, 1)
Mevlâna da “Kadın Hak nurudur, sevgili değil; sanki yaratıcıdır yaratılmış değil.” diyerek, kadının anneliğine vurgu yapmıştır. Nitekim Mevlâna, annenin dokuz ay boyunca karnında taşıyıp bin bir güçlükle dünyaya getirdiği yavrusunu (Mesnevî, 3/3560), Allah’ın inayetiyle göğsünde hâsıl olan sütüyle beslemesi gerektiğini vurgular(Mesnevî, 5/1634); eğer süt yerine başka bir gıdayla beslerse çocuğun zarar göreceğine değinir (Mesnevî, I/581).
Mevlâna Hazretleri, Kur’an’ın ve Hz. Peygamber (asm)’den gelen rivayetlerin özünü kavramış bir şahsiyettir. Beyitte geçen tanımlama ile kadının, erkeğe oranla daha hassas, daha duygulu, daha merhametli, daha sabırlı ve daha şefkatli olduğunu vurgulamak istemiştir. Hatta erkeğe oranla daha farklı tecellilere mazhar olmaktadır. Kadının yaratılışındaki ilâhî tecelliler, erkeğe oranla daha fazla olduğu için, kadın, alelâde bir varlık değil, üstün bir varlıktır. Ruh ve mana yönünden erkekten daha güçlüdür. Çünkü kadın, hayatın devamlılığını sağlamada vazifeli, Allah’ın güzelliğinin ilâhî bir tecellisi, yaratıcı kudretinin bir yansıması ve ilâhî mukadderatın temel direğidir.
KADIN OLMAK*
Bir kadını sevmekle başlar her şey ama bir kadını tanımakla varılır hayatın sırrına.Dört mevsimi bir yürekte buluşturur,bu yüzden de sürekli şaşırtırlar.Zordur anlamak onları.Benzemek gerekir anlayabilmek için belki de! Kendi zekasını hatırlatanları sever,sevgisini göstermekten ürkmeyenleri,sürprizlere hazırlıklı olanları bir de.Muson yağmurları gibi yağarken,Sahra`da çöl fırtınası koparıp ardından güneş olup ısıtabilirler.Bir kadını sevmekle başlar her şey ama bir kadını tanımakla anlaşılır yaşamın renkleri.Sevgi arsızıdır kadın.Verdiğinden daha fazlasını isteme bencilliğini gösterecek kadar sevgi arsızı...Hayatla dalga geçmesini bilir kadın,tıpkı kendiyle dalga geçmesini bildiği gibi.Ağız dolusu gülüşlere teslim olur.Bir kadını sevmekle başlar her şey ama bir kadını tanımakla tanık olunur tutkuların gücüne.Göze alandır kadın.çekip gitmeyi,sahip olduklarından vazgeçmeyi,karşılık beklememeyi...Mücadele eder,kızar,bağırır,şimşekler oluşur gözlerinde ama hep sever.Bir dünyadır kadınlar,yürekleriyle konuşan,gözleriyle gülen,sesiyle minik kuşlara çılgınca kanat çırptıran.Bir kadını tam anlamıyla tanıyabilmenin imkansız olduğunu düşünüyorum.Hayatta başka hiç bir canlı,bu kadar çabuk değişemez çünkü. 5 saniye önce dünyanın en saf varlığı olarak görünen kadın 5 saniye sonra bir tilkiden daha kurnaz olabilir.En basit korku filminin karşısında tir tir titrerken,karşısına çıkacak eli bıçaklı bir katili alt edecek kadar cesaretli olabilir.Dünyanın en olgun insanıyken bir anda 3 yaşında bir bebeğe dönebilir.Sonuçta böylesine değişken bir insanı tanıyabilmek uzmanlık gerektiriyor.Evet,ben de onlardan biriyim.Ve bu durumda erkek olmanın ne kadar zor olduğunu kabul ediyorum.Ama hayatta imkansız diye bir şey yoktur yine de.Eğer gerçekten istersen,evrenin tüm güçleri sana yardım eder.(*alıntıdır)
Hiç bir duygu, hiçbir anı bir kadın olmadan tamamlanamaz. Hayatı yaşanabilir kılan, dünyanın en güzel insanları kadınların günü kutlu olsun.”
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.