- 1387 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
GEÇMİŞTEN HATIRDA KALANLAR...
GEÇMİŞTEN HATIRDA KALANLAR...
(Kıssadan Hisse)
Iğdır’da bir okulda Müdür yardımcısı olarak görev yapıyordum...Hatırımda kaldığı kadarıyla 1996/97 yıllarıydı... O dönem Iğdır Valisi olan Sayın Valimiz okulumuza gelmiş ve ortalığı kırıp geçirmişti...Okul Müdürümüz okulda yoktu,her zamanki gibi ben okuldaydım...Beni çağırıp İSTİFA etmemi istemişti... Kendilerine lütfedip beni dinlemelerini istedim ancak konuşmama izin bile vermedi...İki satır İSTİFA dilekçesi yazıp okuldan ayrıldım...Çok kızgın,kırgın vede üzgündüm...Belediye Meydanının olduğu köşede Allah rahmet eylesin Başkan Ali Asker AŞIRIM, Rahmetli Dr.Sadık AHMET adına bir saat kulesi yaptırmıştı...O saat kaidesinin etrafında farkında olmadan kaç tur attığımı bilmiyorum...Daha sonra kendime geldim eve gittim ve aklıma Iğdır Milletvekilimiz Sayın Şamil AYRIM abimiz geldi.. Açtım telefon ve durumu kendilerine izah ettim...Bir kaç saat sonra İl Milli Eğitim Müdürlüğü telefonla acilen Milli Eğitim Müdürlüğüne gitmemi istiyordu...Gitmedim tabi ki... Iğdır Valiliği İSTİFA dilekçesini işleme koyamadı... Yıl 1999/2000 yılları olacak Ankara’da Sayın Şamil AYRIM Bey abimizin Meclisteki makamına bir iş vesilesiyle gitmiştim...Bahse konu "Ali kıran,baş kesen" Sayın Valimizde oradaydı...Merkez Valiliğine alınmıştı...Iğdır’daki o azametinden,heybetinden ve mağrurluğundan eser yoktu...Gerçekten çok üzüldüm... Kendisine ne kırgınlık nede kızgınlık hissetmiyordum çünkü... Kendisine saygılı bir üslupla nasılsınız Sayın Valim dediğimde beni tanımıştı,gözlerini kaçırarak teşekkür etti... Iğdır’a en büyük hizmetinden (SOYKIRIM ANITI) bahsederek şöyle bir cümle kurmuştu "O ANIT IĞDIR’IN VE IĞDIRLILARIN NAMUSUDUR" onu korumalılar diyordu...
Ben aynı benim...Ama O müteahhite birşey söyleyemeyip işçilere kızan,hatta döven Sayın Valimizin...ANIT hizmetinden çok,işçileri, kamyoncuları dövmesi ve deli başlılığı HATIRA KALDI Iğdır’a... Sayın Valimizin Şamil Beyin makamındaki hali bir türlü gözümün önünden gitmedi,makamı olmayınca heybetinden de eser kalmamıştı... Haksızlığa uğramama rağmen Sayın Valimizi sever,sayardım.. Hani atalarımız der ya..."MAHKEME KADIYA MÜLK DEĞİLDİR"...
Bir Sayın Valimiz gelir Iğdır’a "SOYKIRIM ANITI" yapar onunla övünür...Bir diğer Sayın Valimiz "SOYKIRIM" için mücadele edenleri "SÜRGÜN" eder...Ne iştir anlayamadım... Üç devlete sınırı olan IĞDIR’a başka hizmetlerde yapılabilir mi? ACABA...
Nurettin GÜLBEY
Yalova ASİMDER İl Temsilcisi
Saat : 11:14
08.03.2020
Yalova
YORUMLAR
Bu anlamlı ve güzel bir anıyı paylaştığınız için teşekkürler.
Saygılarımla.