- 1077 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Özlü Sözler
1
Biz kullarını doyurmak için milyarlaca canlıyı feda eden Rabbimizden daha fazla kimse sevemez, sevilemez…
2
Dünyanın en büyük seri katillerinin, kahraman liderler olarak dinlenildiği bir çağda; ortak vicdanı yerin altında aramak gerekir.
3
Yeni vahşilerin türemesinin sebebi; Hitler gibi canavarları popülerleştirip sevimli gösteren bilinçsiz avam sınıflarıdır.
4
Dilediğin kadar edepli ol; eğer adaletsizsen, ahlaksızsın demektir.
5
İyilik ve güzellik sakindir, kafa ütülemez; bir yerde size dayatılan, başınızı şişiren bir olay varsa kaynağı kötülüğün rengindedir.
6
Dilediğin kadar kardeşlik edebiyatı parçala; eğer kardeşinin hakkını yiyorsan, kardeş değil kalleşsin demektir.
7
Ölmeden ölmeyenler, dirilmeden dirilemezler!
8
En büyük cesaret, merhamettir.
9
Kılarken namazı, verirken zekatı, tutarken orucu, severken kalbi, anarken dili, haykırırken davayı incitme, haddi aşmamaktır aşk…
10
Bir öksüze sığınak, bir derde deva, bir hüzne şifa olamayanlar, başkalarının hayatına asla anlam olamazlar...
11
İnsan, tam bağımsız olmadığı için Rabbine şükretmeliydi. Zira öyle olsaydık, daima her türlü zulmü işleyebilme tehlikesiyle yaşardık…
12
Hakk’a isyan edenlere dikkat edin; gizli veya açık suç makinesi olup, kendine bakmadan, başkalarının açıklarını arayanlar…
13
Taşıtların şehir içi hızı düşürülmedikçe; toplumsal psikolojimiz, panik ve stres karambolüne mahkum olacaktır, farkında değiliz.
14
İhanete merhamet, merhamete ihanettir.
15
Kötülüğün sesi her zaman gür çıkar, çünkü ancak o şekilde yayılana kadar öz niyetini saf zihinlerden saklayabilir.
16
Çay tarlalarında çarpar yüreğin,
kulağını toprağa ver, dinle kendini.
17
Asıl zenginlik cömertliktir, asıl fakirlikse cimrilik…
18
İyi mütefekkirler; evvela özlerini keşfetmek için yazar. Zira cevherini keşfedemeyenler, toplumlara yarar sağlayamazlar.
19
Çok okumak değil, ancak kaliteli okumalar okurları geliştirir. Unutmamalı! Okumak; bilim adamı da kılar insanı, seri katil de…
20
İlham bekleyen eserler de, zeka içeren eserler de vasattır.
İlham ve zekayı harmanlayan eserler ancak tam kalitelidir.
21
Yazmayı deneyin; iyi yazar olamasanız da, kendinizle barışırsınız.
22
Yazar için önemli olan yarına kalmak olmamalıdır. Hakk’ın övgüsüne layık olmayan eserlerin yarına kalması sadece ziyandır.
23
Bu böyledir, dünyanın en büyük adaletsizlikleri daima sözde hukuk maskeleriyle gerçekleştirilmiştir.
24
Bir canavar için adalet; her daim zorbalık kavramının karşılığıdır.
25
Adalet bir edebiyat türü değildir, söylemin değil eylemin diliyle gerçekleşir ve toplumu gerçekleştirir.
26
Alışmalısın; hayalleri temiz, gerçekleri kirli olan ikiyüzlülere!
27
Devletin teşrife tenezzül etmediği köylüler kadar özgürünü, şehirde özgürlük taslayan çağdaşlar kadar kölesini görmedim…
28
Partilerin çeteleştiği, zümrelerinse kendilerini partilerinin çete üyesi olmaya mecbur hissettiği ülkeler asla gelişemez.
29
En cimri insanlar bile öğüt verirken nedense pek cömerttir.
30
Hakk’ın lutfettiği sayısız işarete rağmen Hakk’ı inkar edebilmek; her eblehin harcı değil, pek devasa bir beyinsizlik gerektirir.
31
Aşırı özgürlük, yeterli adaletin en büyük düşmanıdır.
Aşırı adaletse yeterli özgürlüğün en büyük arkadaşı….
32
Söylemlerinizle değil, eylemlerinizle sevin ve farkı görün, en başta siz, kendinize saygı duymaya başlayacaksınız…
33
Ortalığa düşenler, kabuğuna çekilenleri ancak ölünce anlar.
34
Bazı asil yürekler, hayatta kalmak için iri hayatları, mesela balinaları avlayan, ada yerlileri gibi çaresiz cesurlardı.
35
Ateş nehrinde sudan gemilerdi hayallerimiz, bir cemrelik de olsa ferahlık verirdi nemden solan yaşamak çiçeklerine…
36
Dünyada en yüce mezuniyet iyi bir insan olarak kalabilmektir. Bu mezuniyetin diplomasını ancak rahat bir vicdandan alabilirsiniz…
Bilal Yavuz