- 642 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Çaba
Bazen olur ya ne istediğini bilmezsin ya da istediğin şey için çabalamaktan vazgeçmişsindir. Ben şuan o dönemdeyim. İstediğim şeyler var, hayallerim var ama onlar için çabalamak yerine yatmış aşağı ve her şeyden soyutlanmaya çalışan bir ben de var ortada. Bir gün kalkıyorum, haydi İlayda diyorum, tembellik yapmamalısın ama ertesi gün tembellik yapmış bir İlayda’yla karşı karşıya kalıyorum. Kendimle tartışıyorum, nedenini soruyorum ama cevap bulamıyorum. Bazen insan kendi bilinmezliğiyle baş başa kalıyor, ne dışardan hayır görüyor ne kendinden.
Eğer şuan sende benim gibi düşünüyorsan, istediğin şeylere odaklan, istediğin şeyleri yapmadığında karşılaşacağın durumu bir hayal et. Belki o hayal ettiğin durum, kalkman için bir işaret olur he ne dersin? En basitinden benim gibi çok uyuyorsan ve vaktini öyle kaybediyorsan, artık erken kalkmaya çalışmalı ve gününü verimli hale getirmelisin aksi takdirde ileride geçmişine baktığında boş bir zaman kaybı olarak göreceksin. Zamanı boş geçirmek yerine, kendine hobiler edin, hayal ettiğin şeyler için çabala baktın çabaladığın şey olmuyor üzülme, vardır bunda da bir hayır de. Etrafına güzel bak, güzel bakarsan ancak güzel görürsün. Olumsuz şeylerle karşılaştığında karamsarlığa kapılma, bunları tecrübe olarak gör ve gülümse. Eğer hala bir tecrübe ediniyorsan, en basitinden nefes aldığına şükret, şükret çünkü yaşıyorsun.
Yaşlılarla konuştuğunuzda genelde eski zamanlarda yapmadığı şeylerden bahsederler, ah genç olsaydım ben böyle mi olurdum gibi pişmanlık “keşke”leri duyuyoruz. Bu yüzden insan geleceğinde yapmadığı şeyler için pişman olacağına, yaptığında en azından ben çabaladım ve olmadı demeli. Ben bugün tembellik yapmamaya karar verdim, çünkü ömrümüz yetmeyebilir ve geçen zamanı boşa harcamamalı insan. Bir şeyi kaybetmeden önce değerini bilmeli ve adım atmalıyız. Ben kendi yolumu hayallerim ve çabamla güzelleştirmeye karar verdim, peki sende kendi yolunu güzelleştirmeye ne dersin?
İnsan en çok kendine zaman ayırmalı ve insan en çok da kendini mutlu edecek şeyler yapmalı. Şöyle düşün, sana diyorlar ki bir günlük ömrün var istediğin şeyleri doya doya yap gece 12 olduğunda süren bitecek. Ne yaparsın? Her şeyi o ana sığdırmaya çalışırsın ne bileyim sevdiklerinle vakit geçirmek gibi, o çok gitmek istediğin ama işin yüzünden sürekli ertelemek gibi ve daha birçok şey. Aslında bakarsan bizimde bir günlük ömrümüz var. Yarın nefes alacağımızın garantisi var mı? Yok. O yüzden hayat bir gündür o da bugündür. Hayallerinden şaşmaman ve her daim çabalamanı diliyorum. Sen kendini mutlu et ki, geçmişine baktığında geriye kalan pişmanlık yerine sevinçler olsun…
İnstagram : ilaydakardas3
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.