- 695 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Hayat bu, son dediğin an her şey yeniden can bulur.
Hayatı yaşamak istiyorsan kendine bakacaksın çevrene bakacaksın.
Çevrende gördüklerini kendinde görmüyorsan demektir ki bir problem var. Sorunun kaynağı sensin. Her şeyi kendinde aramalısın. Başkalarında gördüklerinde seninde eserin katkın olabilir. Farkında bile olmadan bir şeyler senden alınmış ya da sen vermiş olabilirsin.
Her şeyin farkında olmadığının nedenlerini araştırmakla başlayabilirsin.
Nedenler? Niçinler?
Senin yanıtın olacaktır. Bu soruları kendine sormakla yorulma. Ne kadar çok soru o kadar çok yanıt.
Belkide dönüşün başladığı anda olabilirsin.
Belkide sonu gelmeyecek, bitmeyecek yolun dönüşü bu gündür.
Hayatı ve yaşamı kendinde bulma zamanıdır.
Sürekli başkalarına feda ettiğin hayatını kendin için yaşamalısın. Yaşamaya başlamalısın ki çevrendekilerinin sana karşı değişimlerininde farkına varmalısın. Oyle şeylerin farkına varacaksın ki onlara karşı yaptıklarının çoğundan pişmanlık duyacaksın. Onlara yapıp kendine yapmadıklarının kendine karşı ceza onlara karşı ödül olduğunu göreceksin.
İnsanların sana yakınlığının nedeninin birer çıkar ve menfaatten başka bir şey olmadığını göreceksin. Bu sayede çok pişmanlıkların olacak ancak farkına varman senin mükafatın olacak.
Hayat senin, yaşam senin ve mutluluk, hüzünde senin olacaktır. Sende olanın sana kalması gibi. Mutluluğuda hüzünüde kendin için bulup kendin için yaşayacaksın. Kimse kimse için üzülmüyor ve kimse kimse içinde mutlu olmuyor. Bunun bilincinde ol yeter.
Hep ben diyen bir rüzgar dalgası var. Bu rüzgarın önüne kendini sal gitsin. Belki ters gelebilir ancak zaman içinde sende alışacaksın.
Bu biçimde hareket etmemen ileriki zamanda kapanmaz yaralar açabilir. Bu yaraların acısı öyle ızdırap verici olurki, tedavi imkânı dahi olmaz.
Hayat herkese eşit yaklaşır. Her zaman öyledir ve öylede oldu. Ama sen, sana ait olanları başkalarına verdin. Bunda suçlu olan sadece sendin, ne hayatın nede diğerlerinin suçu yoktu. Ama sen hep kendinden başkalarını ve hayatı suçlayıp durdun.
Bundan sonra artık kendi gözünle gerçekleri görmelisin. Hayata kendi gözlerinle bakmalısın, asla başkalarının gözleriyle bakmamalısın. Başka gözler göstermek istediklerinden başkasını sana göstermeyecektir.
Hayatta umutlar tükenmezdir, bunun birlikte mutluluklarda yaşayabildiğin sürece vardır. Bu sayede Umutlarınla beraber mutluluğunda sonsuz olacaktır.
Şems-i Tebrizi’nin güzel bir sözü "Hayat bu, bir bakarsın her şey bir anda son bulur. Hayat bu, son dediğin an her şey yeniden can bulur."