- 501 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
AKILLI TELEFONLAR VE AKILSIZ NESİLLER
AKILLI TELEFONLAR VE AKILSIZ NESİLLER
Bu akıllı telefonlar nereden çıktı. Bu teknoloji git gide insanın yerini aldı. Onu hayattan kovaladı, kendi uydusu yaptı. Giderek onu dünyanın dışına itti. Daha kötüsü onu kendi kölesi yaptı. Şimdi her istediğini ona yaptırıyor.
Kapitalizmin tanrısı para yerini teknolojiye bıraktı. Teknoloji ilahlaştı tüm dünyalılar onun azatsız kölesi haline geldi. Bu gönüllü kölelik öyle yaygınlaştı ve genelleşti ki, tüm insanlığı ve insanların tüm hayatını kapladı. Şimdi insanlık onun için çalışıyor, onun için kazanıyor, onun için nefes alıyor, onun için yiyor, içiyor; hatta yemiyor, içmiyor.
Önceleri basit bir radyo ve ilkel bir telefondu. sonra evlerimize çamaşır makinesi olarak girdi. Sonra buzdolabı kardeşini getirdi. Sonra televizyon olarak evimizin baş köşesine ruhumuzun tahtına yerleşti. Ardından özel otomobil oldu, sonra telefon. Sonra bilgisayar oldu gelip karşımıza dikildi. Aldı bizi içine götürdü. Ailemizden ve çevremizden kopardı. Tüm ilişkilerimizi karmaşık hale getirdi.
Sonra tablet oldu koynumuza girdi, bizi can evimizden vurdu. En son akıllı telefon oldu aklımızı başımızdan aldı. Şimdi akılsızlar güruhu olarak yaşamakta, hatta hiç yaşamamaktayız. Yemiyoruz, içmiyoruz, uyumuyoruz; onların emrinde bir deri bir kemik yaşıyoruz.
Onlardan kaçıp kutulamıyoruz, buna imkan da yok. Çünkü bizim yerimize geçmişler, bizi kendi gölgeleri hâkline getirmişler. Her geçen gün daha fazla onların esiri haline geliyoruz. Her yandan ve her yönden bizi kuşatıyorlar. Kuşatmak ne kelime ruhumuza yerleşiyorlar. Bir kanser hücresi gibi ruhumuzun hücrelerini öldürüp kendi hücrelerini yerleştiriyorlar.
Biz eski nesiller yine olan bitenin farkındayız; ama bu selin karşısında duramıyoruz. Bu toplumsal felaketin farkındayız ama kendimizi çaresiz hissediyoruz. Şimdiki nesiller ise işin farkında bile değiller. Onlar bu teknoloji dünyasında büyüdüler, bu teknoloji ile yaşlanacaklar. Bir de bakacaklar ki yaşamamışlar. Ya intihar edecekler, ya kahırlarından bir teknolojik hastalık nedeniyle ölecekler.
Sonraki nesillerse teknoloji dünyasında doğacaklar, büyüyecek ve ölecekler. Teknoloji dünyasının ezici baskısını uyuşturucuyla yenmeye çalışacaklar, denize düşen yılana sarılır misali o yılan tarafından zehirlenerek ölecekler.
Artık bu kadarı fazla. Akıllı telefonların akıllarını aldığı nesilleri kurtarmak zorundayız. Hem kendimizi, hem geleceğimiz, hem de insanlığı bu müthiş sondan kurtarmak zorundayız. İş işten geçmeden, olayın farkında olan bizim nesil göçmeden bir çare bulmalıyız.
Tehlike çanları çalıyor. Tehlike çanları bizim için çalıyor. Tehlike çanları tüm dünya için çalıyor.
S.O.S.,S.O.S.,S.O.S.
Ahmet Kemal