- 565 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
Niçin Tavsiye Edilir
Okulda bir öğretmen arkadaşımla kitaplar üzerine biraz konuşurken düşündüklerimi burada da paylaşmak istememle birlikte yazmaya başladım, sizler kitaba değer veriyor ve klasiklerimizi tavsiye ediyorsanız aynı zevke sahip olduğumu düşünüp sevinir, anlatımımdan zevk alacağınıza inanırım.
Kıymetli meslekdaşlarım ,değerli sohbet arkadaşlarım kendi edebiyatımız için bir değerlendirme yapıp sonra dünya klasiklerine geçeceğimi öncelikle belirtmek istiyorum . Ben kendi edebiyatımızı bir akarsuya benzetiyorum, sanki menderesler çizmiş.O kadar da uzun bir yolculuğu var ki... Bu benzetmemin hareket noktası da kültürümüzün ve dilimizin o kadar uzun oluşu, o kadar kıvrılıp bükülerek adeta akıp gitmesi. Edebiyatımızın incelenmesini de etkilemiyor değil tabi bu durum. Bu inceleme işini edebiyat tarihçisi yapar, biz öğretmenler de akarsuyun oluşurduğu ovalara bakarız. O toprakların verimliliğini konuşuruz ;öğrencilere düşen de bu verimliliği, bu dil zenginliğini fark edip orada yetiştireceği ürünü düşünmektir.
Bizim edebiyatımız bereketli ve kutsal toprakları geçerek akmaya devam ediyor . Bizim işimiz bu akışın farkındalığını sağlamak ve toprakları en iyi şekilde değerlendirmektir , öğretmen olarak bize düşen budur.
Yine bir benzetme yaparak devam edeceğim. Bir çocuk sebze sevmiyor diye annesi ,babası ona sadece et yedirmez.O sebzeyi faydalı olduğu için sevdirmeye çalışır .Aynı şekilde öğretmenin tutumu da budur biraz , dili ağır olan metinler öğrenciye sebze gibi geliyor olabilir , o zaman sadeleştirilmiş şeklini okutur biraz daha alışmasını sağlarız yeter ki o vitamin ve minerallerden faydalansın. Ön yargılarını kırmak da yine bize düşen görevlerden biri. İnsan tadına bakmadığı yemek için eleştiride bulunamaz. Dünya edebiyatında da ister Türk dünyası olsun ister başka milletler olsun tadına varılacak nice zenginlikler vardır. Onları da keşfetmek dünyaya farklı pencerelerden bakmayı öğretir, bu nedenle bizim sorumluluğumuzun daha da arttığı bilinciyle kitapları mecburiyetten değil sorumluluk bilinciyle iyi ve güzel olduğuna inandığımız için tavsiye ettiğimizi bilmenizi isteriz.
İnsanca birbirimizin iyiliğini istememiz ve birbirimize tavsiye etmemiz en erdemli davranışlardandır. Başka bir söyleşimde görüşmek dileğiyle,hoşça kalın .ZY.
YORUMLAR
Allah sayınızı çoğaltıp, çocuklarımızın başından siz ve sizin gibilerin noksanlığını vermesin. Süratle kültür adı altında yozlaşan insanlığı diri tutacak tek şey Türk şiarı ve islam mirasıdır. Ve bunu gençlerde yeşertecek yegane makam öğretmenlerdir. İşini Allah rızası için yaparken gerek global dedikleri dünya, gerek sekülerleşen zihniyet gerekse velilerin duyarsızlığı yada zamansızlığı sebebiyle tümüyle sizin insafınıza terk edilen istikbalin size zahmetle yeryüzüne rahmet olacağı aşikardır.
Allah yar ve yardımcınız olup emeklerinizi zayi etmesin. (Amin)