Başka bir dünya mümkün
Başka bir dünya mümkün
Yeryüzünde bir ülke daha istiyorum. Tüm mültecilerin ve onlarla birlikte kalmak isteyenlerin barınabileceği, isteklerini, hayallerini gerçekleştirebileceği bir ülke. Bu ülkenin imarı, kalkınması, desteklenmesi, yönetilmesi Birleşmiş Milletler gibi bir yapı tarafından sağlanmalı. Mültecilerden rahatsız olan ülkeler özellikle daha çok destek vermeli. Yeni ülkenin yeni anayasasını mülteciler yapmalı, kendilerini yönetmelerine imkan verilmeli. En büyük sorun toprak parçası olmalı. Her ülkenin neredeyse böyle atıl ya da boşaltabileceği bir parçası vardır. Büyük topraklara sahip ülkelerden edinilebilir belki de. Mülteciler ülkesinde uzun yıllar yararlılık gösterip başka ülkelere gitmek isteyenler için kriterler konulmalı, imkan verilmeli. Mülteciler yollarda artık ölmemeli.
YORUMLAR
Türkiye'nin bir köyünden bir kentinden bakarsak varmak istediğim sonuca ulaşamayız. Herhangi bir ülkeden bakarsak da aynı sonuçtur. Daha yüksekten, gök kubbenin tepesinden bakmak gerekir. Mülteciler bir tek suriyeliler değil, mültecilerin gittiği tek yer de Türkiye değil. Daha yüksek bir yerden insani bir açıdan bakmak gerekir belki de. Tüm dünyada böyle bir sorun var ve çözüm bekliyor. Ütopik de olsa ironik de olsa çözümler önerebiliriz. Bayrakla, geçmiş handikaplarıyla ulaşabileceğimiz bir düşünce değildir.
Değerli yorumlarınız için teşekkür ederim. Bu konuyu daha nesnelleştirme ufku yaratacaktır.
Teorik olarak enteresan, dikkat çekici, beyni tokatlayan bir yaklaşım denebilir
Ne ki, pratikte sorunlu bence
İnsanlar bireysel ilişkilerde başkasına kullanmadıkları ya da artık yaramaz buldukları şeyleri bağışlar ya -herkes değil şüphesiz-
Milletlerde bu iş için bir toprak dizayn etseler muhtemelen çöl ya da kutup tarzı bir yeri ayırmaya, kakalamaya kalkarlar
Yine de üretken bir yaklaşım sergilemişsiniz
Tersten alınırsa biraz da ironik, insanlığın duyarsızlıklarını karikatürize edebilir zannımca
Yalnız hocam, "Her ülkenin neredeyse böyle atıl ya da boşaltabileceği bir parçası vardır." demişsiniz ya, aman ha! Yazınızın yumuşak karnı sanki burası
Gerçi ardından "Büyük topraklara sahip ülkelerden edinilebilir belki de." demeniz vaziyeti doğrultabilir de
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket
Saygı ve selamlarımla...
Sonra ne olacak? Orada da bir karışıklık, savaş gibi durum yaşanırsa yeni bir atıl toprak parçası daha mı verilecek mültecilere? İnsanın önce değerleri olmalı. Toprak vatan,vatan bayrak, bayrak canı pahasına olandır. Bunlara sahip değilseniz sonuç değişmez. Ülküsü olmayanın ülkesi olmaz!
Sevgilerimle...