- 877 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
SOR HOCA EFENDİ SOR
Vakit namazı kılındıktan sonra cemaat cenaze namazı için saf tutmaya başlar...Cenaze bir Şehidimize ait olduğu için hayli kalabalık olarak namazı kılınır ve hoca yönünü cemaate arkasını ise şehidin naaşına dönerek cemaate sorar merhumu nasıl bilirsiniz diye üç kez tekrarlayarak sorulur karşıdan iyi biliriz diyerek cevap verilir...devamında hoca tekrardan sorar hazırda bulunanlara hakkınızı helal eder misiniz diye hep bir ağızdan cevap verilir helal olsun üç kez sorulur ve üç kez cevap verilir ardından alınır omuzlara alınır al bayrağa sarılmış tabutu ebedi makamına doğru yola çıkar işte tamda bu sırada bir soru yöneltilir hocaya hoca sus pus ne dese yetersiz donup kalır adeta başını eğer öne doğru aslında sorunun ne kadar doğru olduğunu ve hakkı söyleyenin hakkını vermek içinse susmak gerektiğini bilir ve eğdiği başı ile onaylarken gözyaşlarıyla da imzalar aslında sorulanları hoca susar çaresizce ellerini bağlar bir adım geri çekilir siz konuşun dercesine.
Yanlış duruyorsunuz hoca efendi yanlış duruyorsunuz siz kimden kime helallik istiyorsunuz kimden kime hak sahibine arkanı dönerek borçlu olanlardan helallik istiyorsun hoca efendi yanlış yerde duruyorsun hoca efendi yanlış yerde bak daha hayatının baharında o arkanı döndüğünden iste helalliği onu bu genç yaşında hayatının baharında al bayrağa sardıranlardan helallik isteyeceksin.
Yanlış yapıyorsun hoca efendi yanlış yapıyorsun hem de çok yanlış yaptığın..
Ne hakkı var onların şehidimin üzerinde şimdi söyle bana ne hakları var.
Dön hocam arkanda duran o al bayrağa sarılı tabuta sor hocam yüreğin yeterse sor bakalım o hakkını helal ediyor mu o ruhsuz kalabalığa saflarda arzı endam eden siyasetçilere ve bürokratlara sadece konuşanlara atıp tutanlara hakkını helal ediyor mu al bayraklı tabutta yatana sor
Gençliğini neden yaşayamadığını ve yaşatmayanlara sor
İnsan yerine koymayanlara sor
Gülüşlerini çalanları sor.
Kumanyalarla yaşamak zorunda bırakılma sebebini sor
Paranın saltanatından bedel ödemeyenlerin sebebini sor.
Ayrımcılığın her türlüsünün alenen yapıldığı bu yerlerde haktan bahsedenlere yaptıklarını sor.
Simitle çay hesabı yapıp haktan hukuktan söz edenlere sor.
Eğitimsiz ve cehaletine bakılmaksızın her hakka sahip olanlara sor.
Aldatılmaktan bir türlü bıkıp o usanmayan lar var ya onlara sor
Türküm demenin neredeyse suç sayılacağı havasını estirenlere sor.
Sor işte hoca efendi baktığında neler görüyorsun en iyi sen bilirsin ama dosdoğru olanı sor .
Saatlerce yalan konuşup yalan yazanlardan yalakalık uğruna hakkı unutanları yazdıkları yalanları sor.
Peygamberlere bile biat etmenin koşulları varken.....sen gidip koşulsuzca bir lidere, partiye, derneğe, bir düşünceye koşulsuzca biat ediyorsan Allah aşkına onlara inançlarınıda sor.
Haksızlık karşısında susan dinsiz şeytan gibidir diyen bir inancın konuşmayan insanlarına da sor.
Komşusu açken tok yatan bizden değil diyen peygamberin ümmeti olduğun söyleyenlere sor.
Her zerresi şehit kanıyla sulanmış bu aziz vatanın hak sahiplerine sor.
Vatan sevgisini yaşamayanlar anlamazlar vatandan, vatan vatan diyen o vatansızlara sor..
Bir günde unutturanlara sor
Sen canını feda ederken canını düşünerek acabalarla gelenlere sor
Mevkisi makamı nedir bilmem siyasetçi bürokrat hepsi aynı helallik neleri varmış ki bende onu da sor.
Onları görmeye gelip safa duranlara arkasını dönüp selfie çekenlere alkışlayıp yalakalık yapanlara sor.
Hadi hocam, hakkını helal ediyor musun diye şehide
sor!
Sonra da aldığın cevabı dön orada bulunanlara söyle ama olduğu gibi hakkınızı helal ediyor musunuz değil,
"Hangi yüzle geldiniz?" diye sor hocam..
Not: Bu yazı bir şehit yakının yazdığı bir yazıdan etkilenerek yazılmıştır..
TÜM ŞEHİTLERİMİZE RAHMET VE MİNNETLE.
Mehmet DEMİR
01.03..2020 AN"KARA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.