- 875 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Sanatın dönüşüm sureci
Sanat evrilmeye hazır bir vaziyetteyken kendi değişimini insanların ruh emojinlerine göre ilerleyerek yapar..bu emojinlerine önem katan tek şey seslerin desen ve ritimlerinde yatan asıl müziğin kendisidir..
Müzik uçuk bir yayılgan lik ile ileri düzeydeki zamana hitap eden değişim ve dönüşümü bulmakla mükelleftir.
Zaman ileri bir düzeyde kendi ruhuna imaj verir ve bu imajı kullanarak farklı bir müzik tecessusu ile karşılar yaşalinali pratikte uygulamada ruh amilinde katkıda bulunan akl ile...
Bu akl öyle tecessusle müziği kalbinde barındırır ki kalp insan tecrübesine vebirikimine olanak sağlayan bir okuyustan geçerek tanınmış duruma gelir...
Bu tanışmıslik ruha temas eden ana malzeme olan müzikten çıkarak değişik senfonisi olan afrodizana uğrar..bu afrodizanina uğramışlik kendi ritmini belirleyen müziğin materyallerinin de açığa çıkarır kendi renginden kimlik yaratarak
Sanatta asıl renk rengarenk bir kimliği bulma arayışıdir.yoksa kendi özelliğine ve ozbenligine dayanacak çelişkiyi iteler ..sıradanlık duygusundan uzakta bir arayış ile mono monerniteden uzakta polomodern bir yükseklikte hareket eder ses şiir mizan ve de desen ile...
Sese atıfta bulunarak değişik müzik materyallerinin değişimine yenilik katip büyüleyici bir haşmet beslemelerini isteyen her sanatçı tanrısal nizama ayak uydurmaya alışık olmamalidir.
Tanrısal nizam kalbin ve aklın nizamina eleştiri bekleyen bir müzik ve ses uretkenliginde gelişmesine olanak veren her türlü dengeyi ve freni engellemek yasaklamak körükleyen ister ve eleştirmeni bekleyerek yeni bir kılık düzenini sanatçılarla
Saksafon ile keman arasında bir fark yoktur mesela ses dalgasının evrim geçirme sürecinde
Ses; en küçük bir cızıltıdan büyük bir şimşek çakmasına kadar bir düzen içinde bir sanat bağıyla mizan halindeyken bile ileri düzeyde yaratılacak üstün ve dönüşüme uğrayan akl ve algı değişiminde çağa uyan ve çağın ileri düzeyinde bir globalleşmenin oluşmasına vesile olur.
Bu globalleşmeden sanat uğruna yaşatılan mücadeleyi yol tüketilen sürecle sanat ehli vermekle zorunludur.r
Güçlü bir yükselmeye çağın ileri düzeyinde evrim geçirerek sanata he türlü model müzik ve desenle farklı bir dünyaya yelken actirir
Bu sanat anlayışından farklı bir imaj beklentisi içinde olmak da kendi modelini oluşturmak gibi bir tablo oluşturur ;mamafih bu zincir halkası ses dalgasında evrenseldir özgürlestirmek mühim olan sonsuz boyutları sonsuz frekans ve müzik bulma anlayışıdır....
Sanat Büyük bir ilerleyişi kendi içinde kaburgasinda saklarken endişe verici bir sürü yön ve yöntemlerde hazırlar ritmine olanak sağlamak için.
.bu büyüleyici dokunuş ve dokuyuş toplumda yaratılan yeni imajıyla doku hazırlar kendi kalıbına gizlenerek..
Haşmetli bir kapıyı kaf dağında izleyen yeni müzik nöronlari kendi dünyasında emellerine ulaşarak vaveyla çıkarır. Bu kapının ihmalleri duruşuyla sanatı kendine çeker ve olanak tanıyarak topluma yelken açar hale gelirken halısı desenli bir ufuk actirir kendi sesinden ve de sanat kliniğinde
Topluma rüzgar katan bir olgunun verimi ve tüketimi Sanatın aşkını doğayı sarmasına vesile olur;ancak kendi ağırlığında yutkunurken ve de somurturken yol ve yöntemin ana belirleyici gönül Yuvasında bir okuyuştan geçerek Sanatın yeniden doğmasına ve de yeniden huzura çağırır güneşinde ayıyla yıldızıyla...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.