- 970 Okunma
- 5 Yorum
- 2 Beğeni
OLMUYOR
Olmuyor. Gerçekten olmuyor.
Ne oluyor size. Neler oluyor.
Seksen iki milyonun yürekleri yanarken, anaların babaların, kardeşlerin, çiçeği burnunda gelinlerin
ciğerleri kanıyor,
Yapmayın. Olmuyor…
Sırası mı şimdi?
Siz insan değil misiniz? Vicdanınız yok mu?
Kardeşiniz, evladınız yok mu sizin.
Hiç mi ölüm görmediniz. Hiç mi mezarlıklara gitmediniz. Hiç mi bir mezarlığın yanından geçmediniz.
Bu hiç birine benzemiyor. Koç gibi yiğitler toprağa düştü.
Niye si, nedeni bilinmeden.
Ağıtlar ayyuka ulaştı.
Sırası mı şimdi siyasetin, fitneliğin, fesatlığın, vicdansızlığın?
Nasıl yazabiliyorsunuz öyle yazıları.
Bunlar yazı mı şimdi? Bunlar fikir mi? Bunlar söylenecek söz mü?
Yazı diye yazdıklarınıza, tahriklerinize cevap veriliyor. Orada durmuyor cevaba cevap veriyorsunuz.
İş mi şimdi bu?
Yönetim size de sözüm var.
Silin bu tip yazıları. Ayırım yapmayın. Siyasi yazının bile yasak olduğu bu sitede yazılanlara bir bakın.
Okuyun.
Sizce doğru mu yapılıyor?
Sizce “hiçbir sakıncası yok” mu bu yazıların.
Sizce Defter bu mu?
Bizim defterimiz bu mu?
Söylenecek söz çok. Ama ne zamanı ne de yeri şimdi bunun…
YORUMLAR
Alışmak gibi bir olgu var insanoğlunun fıtratında.
Askerimizin başına çuval gecirildiginde basladi süreç.
Askerlik yan gelip yatma yeri değill dediler.
Bir kac şehit gibi onemsizlestiren sozlerin ardindan, sehitler tepesi bos kalmayacak dediler.
Malesef
cidden alistik bedri bey.
Üzülmekte artık üzmüyor bizi 🙁
Bedri Tokul
Gün ola harman ola derler Anadolu'da.
Kara gün kararıp gitmez.
Bekleyip göreceğiz.
Teşekkür ve Selamlarımla.
Günün özeline dönük duyguların paylaşılmasından daha doğal ne olabilir?...
Özel hiziplerle yaşanan yazışmaları bunun dışında bıraktığımızda ( ki bunlar, yazıların asıl günden ağırlığını gölgelemez, bir provakasyondur bu) gündemi irdelemek demokrat bütün toplumlarda çok doğal bir tepki şeklidir.
Her şeyin üstünü örtmekten dolayı gelmedik mi bu zor günlere?... Her şey toplumun önünde açık açık yaşansaydı, taraflar, tarafsız vatandaşlar fikirlerini belirtseydi ( akıl akıldan üstünüdr ya... ) daha doğru bir çıkar yol bulunamaz mıydı?... Ya da bu kararlarda payı olanlar atıp tutmadan daha usturuplu cümlerlerle fikirlerini belirmek durumunda kalmış olmazlar mıydı?
Açık ve ortada olan/ yaşanan/ konuşulan hiçbir şeyden korkmamak gerekir. Yanlış, açıkta yaşanmaz çünkü! Her yanlış, gizlilikle başlar. O da kapalı kapıların arkasına, üstü örtülü cümlelerin sözcük aralarına, perde aralıklarına saklanarak ertafı gözleyen korkakların işidir.
Ben hiçbir zaman korkak olmadım... Konuşurken düşündüm ama düşündüğümü de konuştum!...
Bu yer ve zaman konusunda bu ülkenin halkı çok uzun süre sabretti. Hem de öyle böyle değil... İyi sabretti. Daha yanlış bir şeylere sebep olmamak için insanların düşüncelerini, acıları içlerinden atmaları, kendlerini anlayacağını düşündüklerine anlatmaları gerekiyor Bedri Bey.
Keşke her cenahta tepkiler bu kadar ölçülü ve fikirsel olabilse!...
"Can yandığında dilden zehir akar,
O zehir, önce içini sonra aktığı yeri yakar."
İşte şimdi herkesin dili zehir.... Uzun zamandır içilen 'kızılcık şerbetleri'nin aslına dönüşüdür bu. Bu 'şerbetler' önce içimizi yaktı, artık içimiz taştı, dışarı aktı...
Canı yanan herkese başsağlığı ve sabır diliyorum.
.
Saygılarımla.
Bedri Tokul
Benim hangi yazıları kast ettiğimi,o yazıları okumadığınız için bilmiyorsunuz.
O nedenle de yorumunuzda haklısınız.
Ben susalım, konuşmayalım demiyorum.
"Hocam şu yazıları okuyun." desem. Siz de aynı tepkiyi gösterirsiniz.
Şehit ölümlerini haklı gören, basite alan yazılar yayınlanıyor.
Karşı çıkanlara da hakaretler ediliyor.
Ben bunların olmasına, seviyenin düşmesine karşıyım.
Belki de ifade yeteneğimi yitirdiğimden. Meramımı anlatamadım.
Siz yine de okumayın o yazıları...
Selam ve Saygılarımla...
Serap IRKÖRÜCÜ
Aynı duygu ve düşünceleri farklı sözcüklerle aktarmışız aslında Bedri Bey.
Günün duyguları buna eklenince ve harflerin de 'tınısı' olmayınca sanırım yazılanlar da farklı algılara sebep olmuş...
Gerginlik had safhada gerçekten. Bir anne olarak inanın içim acıyor. Buraya yazamadığımız ama oradakilerden gelen haberler çok daha acı...
Sizin meramınızı anlatmanızda hiçbir sıkıntı yok... Benim hassasiyetime verin lütfen...
Sağlıkla ve huzurla kalın...
Saygılarımla.
Abi haklısın... Ama bu iki ucu *oklu bir değnek.
Bu işin sorumluları siyasiler.
Hesap sorulması gerekenler onlar.
Yandaşların en azından böyle bir günde seslerini kesmeleri, birazcık olsun utanmaları gerekirken, tek sorumlu olan iktidarın bekasının derdine düşmeleri ne kadar acı ve rezilce bir durum.
Daha şehitlerimizin naaşı ortadayken böyle şerefsizce bir savunma içine girmeleri midemi bulandırıyor.
Biz bitmişiz be abi :((
Bir asker öldüğünde:
Bir ana ölür!
Bir baba ölür!
Bir eş ölür!
Bir çocuk ölür!
Evladıyla ölen analar için.Oğulsuz kalan babalar için,
eşini kaybeden kadınlar için,
sevdiğine kavuşamayan genç kızlar için,
babalarının yolunu gözleyen yavrular için şehit
1 şehit onlar için bir anlam ifade etmeyebilir ama,
Şehit Ailesi için 1 çok şey ifade eder. :(((
"Söylenecek söz çok. Ama ne zamanı ne de yeri şimdi bunun…" Sizin cümlenizle noktalıyorum.