- 374 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İnsanın cinsiyeti…
İnsan dedik. Kime? Olmaya çalışana… Peyki bir türü temsil eden nedir? Yani her türün iki cinsi vardır (bazı istisnalar hariç) ve üremek, çoğalmak, türünü devam ettirmek için zorunludur; diğer durumda bir türden bahsedemeyiz. Bu durumda insanı da temsil eden kadın ve erkek, yani dişi ve erkek yanıdır diyebiliriz.
Şimdi bu durumda toplumsal yapımıza bakalım: Siz hiç iki cinsin, kadının ve erkeğin birlikte bir insanı temsil ettiği bir toplum yapısı görüyor musunuz? Tek başına erkeklerin veya tek başına kadınların olduğu bir insan topluluğu düşünmememize rağmen. Üstelik genelde gördüğümüz erkeğin üstünlüğü ve kadının düşkün, ezilmiş, bastırılmış, kapatılmış durumu sadece. Hangi insandan bahsediyoruz bu durumda? Sadece erkek olan, yanına da kadının, erkeğin onayıyla takıldığı, öylesine var olduğu bir insan mı?
İşte insan olabilmemizin diğer ve en önemli başlangıcı: Beynimizde, bilincimizde insan kavramının kadın ve erkeğin bütünü, birlikteliği olduğunu yerleştirmemiz, anlamamız ve kabul etmemiz gerekir önce: İnsan, kadın ve erkeğin toplamının adıdır. Ne erkek, ne kadın tek başına insanı temsil etmez. Çünkü bir türden bahsediyoruz ve iki cins arasındaki bir güç gösterisine dönmüş bir savaş var. Neden? Yani ne zekiyiz, ne akıllı demekten başka söyleyecek söz bulamıyorum. işte bilinç, bilinçlenme burada gerekiyor ve daha ne olduğumuzun bilincinde değiliz ne yazık ki.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.