- 988 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
İSTANBUL...
Nedir bu İstanbul’un sırrı kime sorsam İstanbullu ya da oraya göçüyor.
Orada aşklar daha mı masum, orası daha mı çok can yakıyor yoksa can yaktığı için mi seviliyor? Merhemi kim bulmuş ki yarasına sürebiliyor. Zaman akıyor sen dur demesen de. Hoş desen de durmuyor zaten.
Aklım karmakarışık bugünlerde. Bir yanım sessizliğe hakim, bir yanım bu sessizlikte derbeder mutsuz ve yorgun ...
Ben direniyorum yaşamaya , mutlu olmak için çabalamaya. Her zaman mutluluk olmaz ama mutsuzluk da uzun sürmez . Kimbilir belki birgün çalınır kapım mutluluk için. Belki de bende... Neyse ... ÇOK DA ÖNEMLİ DEĞİL ASLINDA. ÖNEMLİ OLAN HUZUR VE SEVDİKLERİN. GERİSİ BOŞ ASLINDA.
Sussam sayfalara sığmaz, konuşsam belki de esiri olurum. Geç kalınmışlıklar , uzun yollar, susmalar ve sessizlikte son vedalar...
Cemal Süreya’nın da dediği üzere
"Acı çektikçe insan olgunlaşırmış… Yalan be! İlk önce kalbin kırılır, sonra çürümeye başlarsın." misali insan olgunlaşırmış zamanla ... Kimbilir belki yarın , belki yarından da yakındır ...
Neden yorgunsun sorusuna cevap aramaktan, ve bunu sormasınlar diye gülümsemekten yoruldum. Yine bir cemal süreya klasiği ama iyi anlatıyor insanı.
"İstanbulu dinliyorum gözlerim kapalı " şiiri misali İstanbul’un sırrına vâkıf olamadım. Herkes kendince bildiği kadar anlatıyor İstanbulu bana. Ama yaşamak ayrı tabi ... Her ağacın meyvesi yenmez derler. Kimi acıdır , kimi ekşi , kimi tatlıdır ama tatlı olanı bulmak için önce acı tadı almak gerekir. Yağmur yağar önce sonra güneş açar ki seyreyle sen o vakit gökyüzünü . Martılar kanat çırpar umuda doğru. Güneş ısıtır insanın içini . Dedim ya sonsuzluğa yolculuk gibi belki de son kez çırpınır insanoğlu.
YORUMLAR
Bir çok şehir gezdim..hatta Türkiye nin yarısını gezdim diyebilirim..ama İstanbul bir başka..izin günlerinde giderim ben her sokağı her mahallesi adım adım tarih kokuyor duvar taşları size birşeyler anlatır okumayı bilirseniz.. çok kalabalık ..insan yoğunluğuna oturur bakarım bu insanlar nereye gidiyor ne iş yapar nerden gelmiş.
Boğaz manzarası ayrı bir güzellik..seyretmeye doyamassiniz..
Şairin dediği gibi İstanbul'u dinliyorum gözlerim kapalı..
Ne kadar gezersen gez İstanbul'u bitiremessin illaki görmediğin bır yer kalır
İşte böyle bir efsane şehir orası
Yazınizda çok güzeldi kaleminize sağlık
Merhaba sayın Kırmızı, içtenlikle söylüyorum dersem içtenliğime inanın.
kalbinizi sesini dinliyor ve içtenlikli yazılar yazıyorsunuz.Memleketimin dağ başlarında çağlayan kudretten çaylar gibi temiz ve duru bir anlatım.
Kutlarım gönül sesinizin güzelliğini.
Emeğe ve sanata saygımla dostluk ve sevgiyle...