- 589 Okunma
- 6 Yorum
- 5 Beğeni
Herkes Birilerine Bir Şey Satma Derdinde Hiç Bir Şey Satamayan Ruhunu Satıyor
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Kapitalizmin çarkları son hızla dönüyor, hızlandıkça da kapitalizm vahşi kapitalizme dönüşüyor. Fabrikaların bacaları tütüyor. İllaki tütmeye de devam edecek. Her gün milyarlarca ticari mal üretilip, insan hayatını şekillendirmeye, olumlu ya da olumsuz devam ediyor... Bu saatten sonra pazarlama artık bir bilim haline dönüşmüş durumda...
Herkes birilerine bir şey satma derdinde... Büyükler orta ölçeklilere, orta ölçekliler, küçüklere, küçükler daha da küçüklere, satıyor da satıyor... Hiç bir şey satamayan anasını boyayıp babasına satıyor ya da ruhunu satıyor...Çarkların dönmesi lazım. Gelişmiş ülkelerin elinde her türlü olanak mevcut olmasına rağmen yine de doymuyorlar, elli bin dolar altmış bin dolar olan milli gelirlerini nasıl yüz bin dolar yaparızın derdindeler... Olan da böyle bir düzende gelişmekte olan ve az gelişmiş ülkeler oluyor haliyle...
Tüketim toplumu olduğumuz doğrudur. Ama üretim olmadan tüketim olmuyor. Televizyon reklamları da artık çığırından çıkmış durumda... Büyük firmalar reklamlara dünyanın harcamasını yapıyorlar... Yeter ki malları satılsın. Paketlemeler artık ikili üçlü, beşli, onlu yirmili yapılıyor... Bir tane bir şey alacakken on beş yirmi tane malzemeyi poşetlere doldurup çıkıyorsunuz marketten...
Bakıyorsunuz trafik ışıklarında sabahtan akşama kadar ellerinde üç beş mendil, onlarca yüzlerce dilenci... Hep de lüks arabaların yanlarına doğru hareketleri... Bir mendil al abla bak dilenmiyorum ben, mendil satıyorum demeye getiriyorlar... Ne yapsınlar yokluk işte, başkalarına uzaktan davulun sesi hoş gelir, git bir de onlara sor bakalım evlerinde tencere kaynıyor mu?
Maddi menfaat da tamam bir yere kadar helal kazanıyorsanız, ama üç beş kuruşluk maddi menfaat içinde ne ruhunuzu satın, ne vatanınızı, ne de inandığınız değerlerden taviz verin birilerine... Satışa gelmeyin. Vatanı satışa getirmeye çalışanlarda er ya da geç bunun bedelini çok acı bir şekilde mutlaka ödemişlerdir, bundan sonrada ödeyeceklerdir...
YORUMLAR
Tebrikler, sayın Zeytinci.
Gülüm Çamlısoy tarafından 2/28/2020 7:30:01 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ahmet Zeytinci
Kapital ile kapital(izm)i bir ayırsak, ayırabilsek
Tüm izm'ler böyledir özünde
Kaynağı da bir izm aslında, "sekülerizm"
Dünyevilik duygusu, imanın önüne geçiyor maalesef
Vaktiyle bir İslam ekonomisi bahsi vardı, günümüzde oldu ahlaki kapitalizm
Vasıflandırma yanlış oldu mu özün doğru olması da mümkün değil
Yahu ahlaksız bir sistemin törpülenmiş, rötuş yapılmış hali de ondan doğuyor sonuçta
Kötünün iyisi olur en çok
Kavramlarla izm'leri, izafi ile mutlakı ayırmayı öğrenmeliyiz derim naçizane
Nihayet hocam
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket
Tebrik ederim günün yazısını
Saygı ve selamlarımla...
Ahmet Zeytinci
Cana okuyan enflasyonun yalancısı olanlar, üretimde de tüketimde de halka hizmette hikaye. Bu devlete ise elini dayayan kötü emellerin durumu yavaş yavaş ortaya çıkıyor. Kendileri gibi. Bu ülke, olduğundan beri yatırım ülkesi olmadı. Üretim, tüketim, refah ülkesidir. Bilimi, ekolojik her türlü sistem aklıyla çalışan ancak toplumlar kazanabilir. Eskiden her şeyi devletten beklemek diye bir tabir vardır. Bununda modası geçmiştir. Kapitalizmde de ticari malların, mali durumunu gösteren kafadan atmaca fiyatların minimum iken maximum cep yaktıran tarafı, acımasız yine kendi ticaret vatandaşıdır. Peki bu durum için el atacak görevli var mı? Soruşturma?
Bu arada Harikulade anlamlı bir eserdi kaleminizden okuduğum Ahmet bey.
Saygılar ve selam
bhdr495 tarafından 2/28/2020 6:14:09 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ahmet Zeytinci
Ahmet Zeytinci
Ahmet Zeytinci
Merhaba Ahmet bey, saygın ve güçlü kalem dost.
Gerçekleri 12'den vururcasına etkili bir dille anlattınız.
Kutlarım.Hele, "Hiç bir şey satamayan ruhunu satıyor." sözleriniz çok anlamlı.
Ruhunu satanların onurlu yurttaşların oranını geçtiğine tanık oluyoruz bu topraklarda dersem yanılıyor muyum?
Emeğe ve sanata saygımla...