- 405 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Gençlerle Başbaşa
GENÇLERLE BAŞBAŞA
Tokat IMKB Sosyal Bilimler Lisesinde “ İşitme Engelliler ve Farkındalık konulu “ konuşma yapmak üzere okula gittiğimizde Değerli Eğitimci Müdür Yardımcısı Tekin Gür beyin odasında bir kenarda duran kitap dikkatimizi çekti. Kitabı merakla elime aldığımda duyduğum memnuniyeti bu yazı ile anlatmak istedim.
Kitap Milli Eğitim Bakanlığı 100 Temel Eserde yer alan 1893-1967 yılları arasında yaşamış Ali Fuat Başgil Hocanın “Gençlerle Başbaşa” adlı eseri idi. Daha çocukken okuduğumuz bu kitabı değerli yapan ise Valimiz Dr. Ozan Balcı’nın bu kitabı “Kitap Tokat” projesi için önsöz yazarak bastırarak öğrencilere hediye etmesi.
Özellikle köylerden okumaya gelen gençlere çok faydalı olacağını düşündüğüm bu kitap sadece gençlere değil kendini genç hisseden herkese faydalı bir kitap. Bu kitabı akşam öğretmenevinde emekli öğretmenler ile tekrar inceledik. Hepsi de Valimizi tebrik ederek bazıları bu kitabı yeniden okumak istediklerini anlattılar. Yaşları 80 lere gelmiş insanların bile okuyarak faydalandığı bu kitabı gençler okuyup, düşünerek hayata uygulamalı. Bu vesile ile kitaptan bir çok tavsiyeyi sizlerle yeniden paylaşayım dedim.
-Dost kazanmak için cömert ol, Bil ki hasisin dostu yoktur.
- Gençliğinde iyi arkadaş kazan çünkü yaşlılığında kazandığın arkadaşlık sağlam olmaz. Zira paslı teneke lehim tutmaz.
-En yakın arkadaşınla bile şakaların zarif olsun. Kaba şakadan hayvanlar bile hoşlanmaz.
- Dostluğunu kötü günde göster . Ta ki, kötü gün dostu bulasın.
- Kadınlara hürmet et. Düşün ki kadınlık insanlığın anasıdır.
-Ana baba ahı alma. Ana baba ahının zehirini içen kurtulamaz.
-Yaşlıların tecrübelerinden faydalan ve tecrübe edilmişi yeniden tecrübeye kalkışma, ta ki pişman olmayasın.
-Sözlerin tatlı, tavırların zarif olsun. İnsanın babası ısırgan köpek gibidir. Herkes tarafından taşlanır.
- Çalış, daima çalış fakat hırsı bırak. Zira hırs verimli çalışmanın , sağlık ve saadetin düşmanıdır.
- Kendinden üstündekilere değil, kendinden altındakilere bak rahat edersin.
- İşinde ve sözünde doğruluktan ayrılma. Hak doğruların yardımcısıdır.
-Kibirli olma. Kibirli insan sarımsak kokan ağız gibidir. Herkesi kendinden uzaklaştırır.
- Sonunda pişman olacağın işi başından düşün. Pişmanlık ahmaklıktır.
- Kusurlarını kendin gör. Ta ki cesaret ta ki onları tamir ve ikmal edebilesin.
- Kendine iyilik yapılmasını istersen , başkalarına da iyilik yap.
Daha bir çok güzel söz ve tavsiye var kitapta. Bence anne ve babalar dede ve nineler de bu kitabı alarak genç çocuk, torunlarına hediye etsinler okusunlar ve okutsunlar.
Tokat Valisi Dr.Ozan Balcı önsözün son paragrafında şunları diyor:” Bil ki yılgınlık maskeli bir tehlikedir” diyor Ali Fuat Başgil.Çıktığınız yolda en iyiye ulaşmak için , ilim ve bilim yolunu kitaplarla zenginleştirmek için bıkmadan usanmadan okuyun. Okudukça, hayatın ve gelecek güzel günleri n ellerinizde yükseldiğini göreceksiniz.
Sevgili gençler, size inanıyorum. Her zaman yanınızda olduğunuzu bilmenizi istiyorum”
Valimiz her tanıştığı insana kitaplar hediye ederek takdir kazanıyor. Gözlerimi kapadım bir an 12 ilçenin kaymakamının ve belediye başkanının da ilçelerinde yetişen değerli yazarların kitaplarını satın aldığını ve çocuklara onlarla armağan ettiğini gördüm. Ne mutlu oldum ne mutlu oldum. Gözlerimi açtığımda sadece gülümsedim.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.