- 1293 Okunma
- 12 Yorum
- 5 Beğeni
RİCA
Yaklaşık,on yıldır buradayım.İlk kayıt telaşımın heyecanı hala sımsıcak duruyor üzerimde. Neden mi?
Çünkü buraya EDEBİYAT defteri olduğu için gelmiştim. Hala aynı şekilde mi yapılıyor kayıt bilmiyorum. Müracaat et, Fax çek; Onay bekle. Bu gün, iki gün diye hatırladığım o kayıt süreci bana yıllar gibi gelmişti.
Artık sanat ve edebiyat bilen birilerinin arasındaydım. İlk okuldan beri yazdığım şeylerin şiir mi başka bir şey mi, olduğunu anlayacak; Değillerse şiirle taşınacaktım. Eğer şiirseler daha güzeline ulaşacaktım. Zaman zaman yazdığım deneme, makale yada hikayeler, İşi bilen birileri tarafından okunup Şurada şu yanlış, burada İmla hatası, Şurada hece eksiği, şurada anlam bozuklukları var. Diyerek beni eğitecek birileri olacaktı.
Benim için burası bir sanat fidanlığıydı. Burada büyüyüp serpilecektim. belki zamanla güzel meyvelerim olacak, gelişen gövdemin gölgesinde yeni filizlere; Gölge olmadan daldalık edecek, bana yapılanı elimden geldiğince başkalarına taşıyacaktım. Burası alelade bir yer değildi benim için.
Ülkemin her şehir, köy ve kasabasından birileri vardı burada. Gün geçtikçe sayımız artacak, gidenlerin yerini gelenler alacak; Her il, ilçe yada köyde birileri buradakiler sayesinde adam olacak;
Bir kişinin iyi olduğu yerde, bir kaç kişi daha iyileşecek, dolayısı ile toplum içinde iyilik çoğalıp, İnsanlığı diriltecek ti.
Çoğalacaktık, Çok olmadan. Olmadı olamadı. isim vermeyeceğim bir kaç Şair el attı ise de zamanla zamanı olmadığından yada benim ukalalığım dan bilmiyorum. Onlarda terk etti. Bu güzel duygularla neredeyse her sayfaya damlıyor hemen herkese gücüm yettiğince yorum yapıyor Gelip şiirime katkı sunsun istiyordum. Olmuyor olamıyordu Çünkü Bu işi yapması gerekenler bu siteyi açanlar olmalıydı ve Onlar SEÇKİ adıyla bugün yaptıklarının tam tersini yapıp. En güzel şiiri değil Şiir olması muhtemel Bir yazıyı alıp, enine boyuna inceleyerek kusur, hata ve yanlışları yazacaklar; Bizde gidip o yazılanlardan sebeplenecektik. Maksadı Şiir yazmak olanlar burada kalacak. Yeşillik olsun diye gelenler kaçacaktı. Olmadı. "GEREK İMLA GEREKSE İNSİCAM AÇISINDAN" GÖRECEĞİNİZ KUSURLAR İspatıdır yazdıklarımın.
E. Olmadı da şimdi ne diye gevezelik ediyorsun Bas git siteden olsun bitsin.
Yok öyle yağma. Ben bir ara küsüp kendi kendime ara verdiğim bu şehre. Yakın zamanda geri döndüm. Gitmeliydim zira Gitmeyenler Gelemezler biliyordum. Öyle de oldu. Şimdi yine sayfa sayfa geziyor ve hakikaten elmas değerinde ziyan olmuş şiirlere rastlıyorum. Okur tecrübem dışında bir şeye de gücüm yetmiyor hani birinin elinden tutsam acaba kolunu kopartır mıyım ? Korkusuyla içimden çok gelse de yardım edemiyorum Çünkü
Neticede ömrü inşaatlarda geçmiş bir ameleyim.
Ne olur. Bir heyet kurun Kendisinde cevher gördüğünüz kişinin şiirini GÜN e alın ve onu yerden yere vurun
Ya olsun ya Ölün. Şiir diye gittiğim şeyde ölmek istemiyorum. Zira
Kuşa bak kuşa
Yorulmuş oturmuşa.....................Diye şiir yazana OOOOOO harika Muhteşem Mükemmel diyenleri ; Olması muhtemel olanı da, çöpe çeviriyor . Alkışın kalabalığına kimseyi kurban vermesek diyorum. Biz olamadık bari Buradan yetişenleri görsek. Onlarla sevinsek fenamı olur.
Dilerim ciddiye alır duyarlı olursunuz. Burada Olgunlaşanan size minnet duyup ; Burada Ölende sizden hesap soracaktır bir gün.
Madem varsınız; Güne şiir ve yazı seçecek yetkinliktesiniz. LÜTFEN ! Gelenlerin,İçinde cevher olanların elinden tutun. Tutun ki ; Ne Site içinde, Ne de hayatta kalabalık etmeyelim.
Sevgi Saygı ve Selam.
YORUMLAR
Ya bu deveyi güdeceğiz ya da bu diyardan gideceğiz
Bence sizin gibi saygıdeğer kişiler hemen vazgeçmemeli
Kolay olan gitmek
Zor olanı başaracak insanlar daima liderlik vasfıyla develerin güdülme işinde en önde yer almalıdır
Çobanlık peygamberlerin mesleğidir ve hem çok zor hemde illa ki icra edilmesi elzem bir eylemdir
Rica ederek başlayan yazınızda çok haklı sitemler var
Ben de aynen katılıyorum
Ben kendi payıma düşeni almaya gayret ettim
Teşekkürler faydalı bir paylaşımda bulunarak kendi kendimize de öz eleştiri yapmaya bir nevi davet etmişsiniz bizleri
Bir elin nesi var iki elin sesi var
Birlik olma vakti geldi belki de
Bir şeyler yanlış mı?
Düzeltelim...
?
Hadi kolay gele
yeğinadnan
Onay bağımlılığı yaşanıyor sitede aslında. Onay gören kendini önemli hissediyor. Sayfasına daha çok yorum çekmek ve daha çok onay görmek için kopyala-yapıştır yorumlara ihtiyaç duyuyor. Olumsuz yönde ortaya konan eleştiriler bundan dolayı pek rağbet görmüyor. Çünkü onaylanma ve takdir görme arzusunu tatmin etmiyor olumsuz eleştiri. Yazanın kişiliğindeki bir açığı kapatmıyor aksine "şiirdeki" bir eksikliği ortaya koyuyor. Bu bir onay bağımlısının asla tahammül edemeyeceği şeydir. Şiirinde ya da yazısında gösterilen eksikliğin, kişiliğindeki bir eksikliği gün yüzüne çıkardığı zannına kapılan bağımlı derhal tepki koyma ihtiyacı hisseder.
Her insan onaya ihtiyaç duyar elbette ama sorun, bunu alışkanlık haline getirmek ve aksine tahammul edememektir.
Bir hanım üyenin bir yazısına uzun zaman önce eleştiri yazdım. Yazının anlatım bozuklukları ile dolu olduğunu ve bunun, okuyanın anlamasını imkansız hale getirdiğini, yazının fikir barındırmaksızın sırf duygu ile spontane bir üslupla yazıldığını belirttim. Duygu içerikli de olsa içine fikir serpiştirilirse daha verimli olacağını kaydettim. Tabii anında engellendim. Bir müddet sonra kaldırdı engeli.
Ben rahat durmadim tabi. Yaklaşık on yazısına okumadan, şırıl şırıl duygular, çağlayan yürek sesi vs. yorumlar yazdım. Tabi hepsi için teşekkür aldım kendisinden. Oysa hiçbir yazısını okumamıştım.
Birkaç gün önce yeniden bir yazısına olumsuz eleştiri yazdım. Sen misin yazan? Anında engelledi tabi. Sağolsun.
Bir onay bağımlısı nefsini okşamayan hiçbir şeyden hazzetmez. Derdi sadece onaylanmak, takdir görmektir. Bu site biraz bu boyutta görünüyor şu an için.
yeğinadnan
Aynı şeyi biz hayatımıza taşıyor ve zaruren yaşıyoruz. Demokrasi 51 in 49 u yok ettiği yerdir. Hürriyet noksanlığımız akıl noksanlığından çok. Dolayısı ile kötüye müstehak olan, maalesef iyilerin başına bela oluyor. Çok güzel şeyler yazabilecek insanların başladıkları yerden çok daha aşağı seviyede yazdıklarına şahit oluyorum zaman zaman. Oysa gelen kendine gelirde Giden her kes den gider. Telaşım bu yüzden kardeş.
Gecen hayrolsun. Hoş sefa gelmişsin.
Yorulmuş oturmuşa.....................Diye şiir yazana OOOOOO harika Muhteşem Mükemmel diyenleri ; Olması muhtemel olanı da, çöpe çeviriyor . Alkışın kalabalığına kimseyi kurban vermesek diyorum. Biz olamadık bari Buradan yetişenleri görsek. Onlarla sevinsek fenamı olur.
Adnan hocam yine taşı gediğine koymuşsunuz.sizin gibi bir kaç kişi daha olsa şu sitede fena mı olur.iş olsun diye söylemiyorum,seçki kuruluna yakışır adınız.hem dikkatli bir okuyucusunuz. Hem de yerinde eleştiriler yapıyorsunuz.benim oyum sizedir üstad.
Saygılarımla selamlıyorum.
yeğinadnan
yeğinadnan
yeğinadnan
Yazılan şiirler, hangi sınıfa giriyorsa ekranda kolonlara ayrılmalı. Kısa söz yazanlar, hece,serbest v.s. hangi türlerde yazılıyorsa oraya eklenmeli.Hepsi gönderilme sırasına göre yazılırsa kaybolur.
Site üyeleride kendi şiirini beğenen üyelerin, şiirlerini beğenmekten vazgeçmeli.
Saygılar.
yeğinadnan
yeğinadnan
İlk üye olduğum zamanlar günün şiirine kurul yorumu vardı, kim yapardı bilmiyorum ama en ağır eleştiriler o üyeden gelirdi, pek fazla tartışma çıktığını da görmedim. Yine olmalı diyorum kurul üyelerinden birisine bu görev verilmeli, kurul adına yorum yapmalı eleştirilere cevap verebilmeli. Bir kaç kelime yazabilecek olanlar sindirildi, kurtların içine giren kuzu gibi oldular artık onlar da uzak duruyorlar. Bu arada son şiirinizi okudum çok güzeldi. Şiir okuyan, üstünde düşünen, boş alkışlara rağbet etmeyen, eleştirileri dikkate alıp düzelten kazanır gerisi kaybolup gidecektir nasılsa. Selamlar...
yeğinadnan
Diyarbakırlı bir teyzenin sözü geldi aklıma sizi okuyunca.
Kaynanaların kötü olduğu zamana Gelin oldum Gelinlerin kötü olduğu zamana kaynana.Oyyy ana oyy ana. :)
Adnan Ağabey hece şiiri konusunda bizzat değil ama yazdıklarınızla üzerimde emeğiniz vardır. Bu yüzden teşekkürü bir borç bilirim size.
Ben sizleri ve özellikle şiirlere yapılan eleştiri yorumlarını okuyarak öğrendim şiir yazmayı. Ne güzel şiir tartışırmış eskiden üyeler burada. Şimdi çok farklı, insanlar patlamaya hazır bomba gibi ve ben artık eleştiri yapmaktan inanın imtina ediyorum. Ağzım yandı çünkü. Ama siz beni gönül rahatlığıyla eleştirebilirsiniz.
Saygılar, selamlar.
yeğinadnan
Keşke sizden çok olsa burada çekinmeden konuşa bilsek herkesle İnsan gibi
Erkek yada Kız olmadan.
Sanırım bir size geçti nazım hemen döküldüm bak. bağışla beni Gül kardeşim.
Hoş sefa gelmişsin.
Teşekkür ederim.
Üyeliğimin ilk yıllarında yazdığım şiirlere eleştri yapan üstadlar vardı ve bu işi getçekten biliyorlardı, geçenlerde ilk şiirlerime baktım ve o zaman ki şiirleri okudum ve geçen yıllar da edebiyatın ne kadar hor kullanıldığını öğrendim.
Sözün bittiği yer, selamlar saygılar.
yeğinadnan
Adnan hocam merhaba.. .
Bildiğiniz gibi ben de buranın eskilerindenim. Bu sitede şiire başladığımızda hemen hemen hepimizin eksikleri vardı. Uyarıları dikkate alır, asla gocunmazdık. Mahcup edildiğimiz de çok oldu. Ama bu sayede kendimizi geliştirdiğimize inanıyorum. Şimdi öyle mi?! Sıkıysa gidip bir eleştirin. Ya da bir şeyler öğretmeye çalışın. Bakın başınıza neler geliyor.
Sizin de dediğiniz gibi gelişmeye müsait çok iyi kalemler var. Cesaretimiz kırıldığı için artık onlara da ulaşamıyoruz. Ne tepki vereceğini bilmiyoruz çünkü. En iyisi uzak durmak diyoruz.
Burada iyi şiirin hakkı çok nadir veriliyor. Dediğiniz gibi bazı iyi kalemler arada kaynayıp gidiyor. Şiirleri doğru dürüst ne okunuyor ne ziyaret ediliyor. Artık şiir ziyaretleri komşu oturmalarına döndü. Sen bana ben sana...
Birisi var mesela. Adam içi boş bir beyit yazıyor, sayfası yıkılıyor ziyaretçiden. Tebrikler beğeniler havada uçuyor. Yeni yeteneklerde bakıyor ki kenara itilmiş. Ne doğru dürüst okuyanı var ne de tebrik edeni. Kabuğuna çekilmeyi tercih ediyor.
Umarım bu güzel yazınız dikkate alınır ve yeni gelen arkadaşlara yardımcı olunması konusunda ışık olur...
Tebrik ve teşekkürler...
yeğinadnan
Birisi mi var Çoğusu yazmak daha yerinde olur.Ve bu bizim cezamız.İşi bilen kaçarsa bilmeyeni şah ederler.
Dileyelim evet zira gelen kendine gelir Üstadım. Giden Her kes den gider.
Hoş geldiniz ben teşekkür ederim.
duyulmaz bir zamandayız..boşuna hırpalamayın kendinizi hocam. şiirinizi asın muhabbetinize bakın..ben o kadar diyorum dinleyen yok, buraya bir oyun salonu lazım, okey 101 falan:) açmıyorlar..
insanın insana,şiirin şiire sağır olduğu zamanlardayız.. insanların göre göre aldatılmasına karşın şair veya şiirseverlerin hala gözünü açamadığı bir ülkeden ve insanların çok şey beklenmemeli..
1000-1500 yıllık veya daha eski yalanlarla uyutulmuş bir edebiyat-düşün dünyasında gerçekleri gördüğü halde görmemiş gibi yapanların içine haddinizce bir tebessüm bırakın geçin..
eleştiri bitti sitelerde şiir yine de yoluna devam edecek...yine de gün geçtikce buralarda ıssız çorak bir hale bürünecek..
saygılarımla..
esen kalınız.
yeğinadnan
Umudum var mı Hayır.Zira Ümit etmek ummaktan hep hayırlı gelmiştir bana.
Hoş geldiniz haklı serzenişleriniz umarım yılgınlık olarak algılanmaz.
Saygı ve Selam.
Al benden de o kadar...
Kırıldım,darıldım,küstüm şiir yazmayı da bıraktım desem yeridir..
Çünkü bende o duygularla çok heycanlanmış,çok duygulanmıştım..
Şiirlerimi yayınlamaya başladığımda zamanla bir iki arkadaşımın yardımlarıyla Ayak nedir,Uyak nedir,Hece nedir tam olmasa da kısmen öğrendim,kendimi düzeltmeye başladım..
Eski şiirlerime baktım meğer ben sadece karalamışım..
Yılmadım usanmadım,utanmadım,gocunmadım azmettim daha güzele doğru yazmaya çalıştım.
Gel görki zaman içerisinde çok arkadaşlarım oldu,ve yine zaman içinde kişiliklerini,dünyevi görüşlerini,karakterlerini öğrendiğim zaman dünyam allak bulak oldu..
Kimi karı kız peşinde,Kimi siyaset,kimi benlik peşinde..
Çok arkadaşımla kavga ettim,Vesselam dünyanın görünmediği gibi olmadığı,insanların da göründüğü gibi olmadığını gördüm,sıtkım sıyrıldım..
Karar aldım şiir asmıyorum.Kendimi yormaya bunaltma gerek yok dedim..Yazdıklarımı ANTOLOJİ sitesine ekliyorum o bana yetiyor..Sevgilerimle gardaşım..
yeğinadnan
Hoş sefa gelmiş benim ağabeyim.
yeğinadnan
Bu vesileyle o gün için özür diliyorum sizden Yorum yazıya yapılmıştı asla size cevap değildi.
Hoş gelmişsiniz. Teşekkür ederim Ben o kadar noksanım ki imla konusunda. Aynı şeyi sizden de ben beklerim. :)
Den(iz)
Samimi özrünüz beni mahcup etti. Teşekkür ederim.
Sevgilerimle...