- 583 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
SURIYE 4
SÜRIYE 1’ı yazdığımda şöyle bir cümle kullanmıştım "Arap baharındaki rüzgar her tarafa eser ama Suriyeye asla...Rüzgâr bir tarafa esmez içerisinde fırtınaya donuşür" Peki neye dayanarak yazmistim;
___Beşer Esat’ın babası Hafız Esat sağlığında SSCB ile askeri,ekonomi protokol imzalandığında masanın diğer ucunda Putin de vardı...suların hızıyla nice köprüler devrildi hem Hafız Esad in yerine oglu Beşer Esad ve babadan kalan sağlam ekibi diger tarafta KGB’nin başi olarak Putin kalmış ve yeniden babanın imzaladığı imzayı Oğul Beşer Esad Rusya devlet başkanı Putinle yenilemiştir.Yani her türlü (askeri ,lojistik ve ekonomi)destek Suriyeye verilecek buna mukabil Rusya ,Suriyenin Petrol rafinelerinin işletmesini üstlenecek
2.sine gelince Iran konumu eğer Suriye yıkılınca sıranın Iran’a geleceğini iyi hesaplayan Iran Suriyeye her türlü Askeri ve Askeri lojistik desteğin vereceğini yazdık
___Şimdi dönelim bu günkü güne
Kavunla , Karpuz karışmış
önünü kestirme.eyen bizim başimiza ketta olmuş
AKP başının Şam da namaz kılma hayali zamanla ABDyi kendilerinin Suriye için çağırdıklarını hepimiz bilmekteyiz, (ABD Suriye de bir kordon açarak Kürt sorununu ortadan kaldırılmasının heyalini kurma amacını taşımaktaydılar).Gel gelelim ABD Suriye de Petrol kuyularının başına üşüştüler. Yetmezmiş gibi PYD ye her türlü Silah desteyi vererek kendilerine öncü müfreze konumunda DAİŞ ’le mücadelede kullanmış ve Kurdistanın Başta Suri’ye Türkiye,Iran ve Irak olmak üzere kurulması için her türlü yardımın sözü verilmiştir.
___Özal’ın bir koyup üç alacağız kumar siyaseti AKP kurmaylari da bu kumar siyaseti ile Suriyeye girmişlerdir.Eli kalem tutan her kes Suriye "Bir bataktır girme girsen çikamazsin""Burada şunu belirteyim ki hiç bir diktatör buyruk dinlemez"Şimdi AKP nin kendi seçmeni bile "Bizim Suriye girmemizin ülkemize ne yarari"var diye kendi partisini sorgulayacak duruma gelmiştir.
___AKP nin canim dediği ABD kendi çıkarı doğrultusunda tek bir KIL kadar TC ye yardımı dokunmamaktadır.
___Bu defa ABD ve NATO ya göz dağı vermek için Rusya ile fülort ederek bizide SENGAY 5’lisine dahil edin yok Silah almı ne yazık kı Rusya kendı politikasında bir değişiklik yapmamış bu kadar yaklaşmalarına rağmen bundan dolayı AKP iki Emperyalist devlet arasında oynak bir Şıllik konumuna düşmüşlerdir . Rusya ile her görüşmede Rusyanın Suriyeden çık telkiniyle karşılaşan TC Suriye ve Kürt politikasında iflas ettiğini söylesek yeridir.
___Eğer Suriyeye giren birlik utancindan gece karanliğindan yararlanip geri cekilmediğinde
ülkeyi resmen savaşa sokacak peki kime karşı? Sorunun çelişkisi burada yatmakta,bir tarafta ortak PYD ile askeri stretejisini çizen ABDye mi yoksa Suriye ile stretejik ortağı olan Rusyaya mı ?
___Eger Savaşa girerse İleride ABD+Israil+Yunanistan+Mısır 4 lüsü Güney Kıbrıs petrolü için Türkiye ile karşı karşıya gelerek Kıbrıs i kayıp etme ile karşı karşıya gelirse şaşmam.
___3.dünya savaşının provasının gusül suyu Turkiyenin başına dökülecek..GIRDIĞIN ÇAMURDAN ÇIK KARDEŞIM.
N O K T A
Kadir Haktan Türkeli
YORUMLAR
Ustam içeriği ile çok güzel bir yazı. Değindiğin konular, teşhislerin çok doğru. Yerden göğe kadar haklısın. Aslında Türkiye'nin yapması gereken -işin içinde Rusya olduğundan- rejimle anlaşıp onlara yardım ederek PYD işgalindeki bölgeyi temizletmek olmalıydı. Hala da yapılabilir. olmazsa olmazımız bu denilmeli. Hatta Deyrizor'daki petrol bölgelerini bile rejim geri alabilir Rusya sayesinde.
Ustam kızmazsan bu güzel yazı da bir kaç yerde klavye hataları var. Eğer onları düzeltirsen yazı daha da güzelleşecek.
Baki selamlar.
Saygımla..