- 606 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
Huzur
Huzur, insanın şu dünya da en çok istediği, arzuladığı ve hayatın en temelinde yatan duygudan biridir. Parası var, elde ettiği her şey var ama huzuru yok, durumu yok ama huzuru var laflarını duyarız çoğu zaman. Huzurun ve refahın olduğu her yerde rahatlık vardır. İnsan yaşamı boyunca, çoğu zaman hayatında nankörlük eder. Eksiklerini sorun eder mutsuz olur, farkında olmadan huzursuzlaşır. En büyük huzur esasında elimizdekilerin değerini bilmek ve daima şükretmektir.
En son ciddi anlamda ne zaman huzurlu hissettiniz? En son ne zaman o huzura kendinizi rahatlıkla bıraktınız ve doya doya yaşadınız? Biz insanoğlu olarak genelde huzuru insanlarda arıyoruz, birbirimizi anlamak, anlatmak, keyif almak ve en çok da yorgunluğumuza iyi gelecek dinlenme yeri arıyoruz. Bunları bazen elde ediyoruz, bazen de elde edemiyoruz. Aslında huzuru bulmak ve dinlenmek için birilerine ihtiyacımız da yok.
Sahile gittiğinizde denizin gelgitleri, dalga sesleri ya da denizin kokusu, bir kitap okuduğunuzda sizi mutlu edecek bir satıra denk gelmeniz ya da izlediğiniz bir video da söylenilen en ufak bir cümle size huzurlu hissetmek için yetmez mi? Bence yeter. Etrafımıza nasıl baktığımızla ve ne görmek istediğimize bağlı her şey. Mutluluksa mutluluk, üzüntüyse üzüntü, huzursa huzur.
Çevremizde kötü olaylar elbet oluyor, ama her kötüden de bir iyilik çıkarmalı insan. Daha yaşanılır hale gelmek için. Ve bence insanın kendi duygusu nasılsa bir şekilde etrafına da o yansıyor. Yani insan huzur istiyorsa, karşındakine de huzur vermeli.
Sizin de etrafınızda vardır modu her daim düşük ve size anlattıkça enerjinizi sömüren ya da modu her daim yüksek ve sizin enerjinizi yükselten insanlar. Cemal Süreya’nın bir sözünü paylaşmak isterim “ Huzur veren insanları seviyorum. Deniz gibi berrak, coşkulu. Alabildiğine mavi, umut dolu.
instagram : ilaydakardas3