- 524 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KİTAP GÜNLERİ
Toplumlar, geleceklerini inşa etmek, gelişimlerinin sürekliliğini sağlamak adına değişik etkinlikler yapmakta. Bu etkinlikler süreklilik arz ettiği müddetçe daha anlamlı oluyor. Ülkemizin değişik illerinde ve değişik ilçelerinde toplumsal gelişmeye katkısı olsun diye yerel yönetimler tarafından değişik sanatsal ve kültürel etkinlikler planlanmakta ve yapılmakta. Bu tür etkinlikleri görmek insanın içini ısıtıyor bir vatandaş olarak da beni umutlandırıyor.
Organizasyonlar, zordur ve yalnızca 10, 15 dakikalık bir süreç gözündedir. Bu 10, 15 dakikalık süreç organizasyonların yansıması olarak karşımıza çıkar. İşin içinde olan ya da olmayan, ağzı olan herkes konuşur. Şurası eksik, burası iyi organize olmamış, böyle mi konuşulur, böyle mi organizasyon yapılır? Organizasyon, organizasyonu yapan kurumun bir nevi cemiyeti olur. Cemiyetten insanların mutlu, huzurlu ve neşe içinde ayrılması istenir. Ayrılık esnasında da organizasyonu yapan taraf tebrik ve takdir edilmeyi beklenir. Organizasyon yapmamış bir insanın doyumsuzluğu son noktadadır. Böyle olunca da bardağın boş tarafından bakılır, hep eleştirel olunur.
İlçemizde de çeşitli etkinlikler yapılmakta. Son etkinliğimiz Kitap Günleri. Malum ilçemizde bir fuar alanının olması çok büyük avantajlar sağlıyor, kültürel etkinliklerin daha kaliteli yapılması için. Kitap Günleri 13- 23 Şubat 2020 tarihleri arasında fuar alanında yapılıyor. Organizasyonun yapılmasını ve düzenlenmesini çok olumlu bulduğumu ifade etmek istiyorum. Etkinliğin açılış konuşmasını Milli Eğitim Müdürü, Belediye Başkanı ve İlçe Kaymakamı sırayla yaptılar. Konuşmacıların hepsi okumanın öneminden ve okumanın kişilik ve kişisel gelişime yaptığı katkılarından bahsetti. Daha sonra da öğrencilerin ve davetlilerin katılımıyla Kitap Günlerinin açılışı yapıldı.
Kitap Günleri organizasyonu ilçe ölçeğinde ki bir yerleşim yeri için büyüklüğü ve hizmet etmeye çalıştığı grubun sayısı itibariyle hatırı sayılır ölçekte bir organizasyon. Bu organizasyonda yerel ve ulusal bazda toplam 100 yazar etkinliğe katılımda bulundu, 100 yayıneviyle. Organizasyonda, yazarların kitap imza etkinliği ve söyleşi etkinlikleri yapıldı, yayınevleri kokusu yeni olan kitapları satışa sundu. Fuar Alanı etkinlikler için etkili bir şekilde kullanılıyor. Otoparkıyla, söyleşi salonlarıyla, kitap stantlarıyla, özel ihtiyaçların giderilmesine yönelik yapılan çalışmalarla, görevlilerin katılımcıları karşılamada göstermiş oldukları güler yüzleriyle organizasyonun göz doldurduğunu ifade etmek istiyorum.
Burada Belediye Başkanına ayrıca bir teşekkür paragrafı açmanın yerinde olacağını düşünüyorum. Şöyle ki Kitap Fuarını yaklaşık 55 bin öğrencinin gezmesi hedeflenmiş ve bu hedefe varmak için de öğrencilerin fuar alanına ücretsiz ulaşımını İlçe Belediyesi üstlenmiş. Bu hizmet bile yerel yönetimin okura, yazara verdiği önemi göstermektedir. Bu hizmet ile birlikte bu organizasyonun kusursuz işlemesinde emeği geçen çalışanların ve hizmet üretenlerin, hepsini ayrıca tebrik etmek istiyorum.
Okuyanı bol günler dileğimle.
YORUMLAR
Ne güzel ilçelerde bile böyle anlamlı, okurlara zevk veren kitap fuarlarının açılması. Bizi tek kurtaracak gerçek, kitap ve okumaktır... Kutluyorum içtenlikle...