- 871 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Güzellik Algısı
Günümüzde güzellik algısı, insanın sağlıklı olması kadar önem taşıyor. Kişi aynaya baktığında kendisinin beğenisini değil bir başkasının beğenisini daha çok önemsiyor. Bu da insanlara kazınmaya çalışan güzellik algısından geçiyor. Televizyonlarda, dergilerde kısaca sosyal mecraların olduğu her yerde; Zayıf, ince belli, uzun boyunlu, uzun boylu, elmacık kemikleri belirgin, güzel dişi olan kadınlar hep olmuyor mu? Kıyafetler, iç çamaşırları, mayolar, bikiniler, vs. hep bu kadınlar üzerinden tanıtılıyor. Ve çoğu kadın, bu güzellik algısı ile her yerini estetik yapmaya başlayan, toplumun kilo aldın baskısına uğrayan, zayıfla diyen insanların etkisi üzerinde kalıyor.
Önce bir başkasının düşüncesini bir tarafa bırakın. Tam şuanda bu yazıyı 1 dakikalığına bırakın ve aynanın karşısına geçin. Aynada gördüğünüz insandan mutlu musunuz? Tip olarak söylemiyorum, Allah’ın özenerek yarattığı şeye çirkin demeye hakkınız yok. Kilonuza bakın, memnun musunuz? Ben size ince belli, ya da basenleri olmayan biri olmaya çalışın demeyeceğim. Kendi güzellik algısını, siz yaratacaksınız. Kilonuz sağlığınıza engel oluyorsa, zayıflamak zorundasınız, güzellik için değil sağlığınız için. Veya aldığınız kilolar sizi rahatsız ediyor ya da kendinizi öyle görmek istemiyorsanız zayıflayın, bir başkasının isteğine göre değil.
İnsanlar, kendi kusurlarını bırakır başkasın da kusur ararlar. Bunu kendilerinde hak görürler. Sizi eleştirmelerine izin vermeyin, ben böyle, bu halimde mutluyum, kendimi seviyorum diyebilin. Siz her hangi bir kalıba girmek zorunda değilsiniz. Siz, siz olduğunuzda güzelsiniz, başkasının görmek istediği gibi değil.
Kusurdur, insanı güzel eden. Kusursuzluk yerine kusurlardaki güzelliği görmeye çalışın. İdeal güzellik anlayışını değil; diş tellerini, şehla gözleri, dövmeleri, tek kaşı, göz altı torbalarını ve bunun gibi insanları eşsizleştiren kusurların güzelliğini görmeye çalışın. Böylece eşsizliğin mükemmel olmaktan daha değerli olduğunu görürsünüz. Çünkü siz değerli ve özelsiniz. Kendiniz için.
Yıllarca belirli güzellik standartlarının dayatıldığı ve kadında derin travmalara neden olan bir sistemde şimdi de kusurları yücelten yeni standartlar ortaya sürülüyorsa bunun ardında bize nelerin “satılmaya” çalışıldığını da gözden kaçırmamak lazım. Örneğin dudak büyütme, sırf daha güzel görünmek için yapılan ama ters sonuçları görünen dudaklar da gördük. Kendinize yazık etmeyin. ”SEN HER HALİNLE GÜZELSİN, KUSURLARINI DA SEV”
“Güzelliğin on par etmez
Bu bendeki aşk olmasa” demiş Aşık Veysel. Bu iki kıtanın anlamında bırakıyorum cümlelerimi….
İnstagram : ilaydakardas3