- 688 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
YAMALI KUMAŞ
YAMALI KUMAŞ
Eskiler her şeyi değerlendirirdi. Eskiyen kıyafet atılmaz, yenisi alınmaz, eskiyen yerler kısmen benzer renklerdeki kumaşlarla yama yapılırdı. Ola ki eskiyen kıyafetlerin kurtarılacak bir yanı kalmazsa sağlam kalan tarafları ayrılırdı bir tarafa. Çeşitli kıyafetlerden biriken farklı renk ve özellikteki kumaşlar eklenirdi birbirine. Kimisi bir seccadenin bir parçası olurken, kimisi divan örtüsü kimisi de yolluk oluverirdi.
Geçen zaman birçok şeyi değiştirildiği gibi tüketim alışkanlıklarımızı da değiştirdi. Artık sadece kullanılmaz nitelikteki ürünler değil, azıcık rengi atan, modası geçen hiç bir şey kullanılmaz oldu. Haliyle kıyafetler de aldı bu durumdan nasibini. Artık yamaların eski önemi kalmadı. Ancak yeni bir surette çıktı karşımıza bu durum.
Mevcut her şeyi, paraya dönüştürmeye gayretindeki günümüzün modern insanın elindeki sihirli değnek olan moda patchwork suretinde getirdi onu önümüze. Eskilerin yaması, yeni neslin patch modası oluverdi. Sanki enerjinin korunum yasası gibi yamanın da bir korunumu varmış algısı oluşturdu bu durum bende. Yama ölmüyordu, işlev değiştiriyordu. Ve benim zihnimden aşağıdaki sözler geçiyordu:
Yamalı kumaş gibiydi zaman;
Çoğu zaman renkleri birbirine uymayan.
Yine yamalı bir kumaş gibiydi insan,
Anı anına uymayan.
Yamalı kumaş gibiydi zihinlerimiz;
Parçalanmış bilinçlerimle nereye odaklanacağını şaşıran!
SEÇ 15/02/2020
YORUMLAR
Bizim evde seccade olurdu eski elbiseler..annem çok güzel modelli yama yama dikerdi onu..annaannem divan örtüsü yapardı...şimdi yeniler bilmez belki divan nedir..sedir nedir..ne güzel günlerdi vallahi..emek vardı ortada sonra onları öze nli kullanırdık eşya kıymeti vardı..şimdi alım gücü çok fazla.. tüketim fazla ama huzur yok..ne acı..
Ne güzel bir yazı teşekkür ederim..
sakayik0684
sayfama ziyaretiniz ve yorumunuz için teşekkür ederim.