- 497 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
7.CNR Kitap Fuarında 2 Gün
7.CNR KİTAP FUARINDA 2 GÜN
Sivas ve Tokat Kitap Fuarları ile İstanbul’un 2. Büyük Kitap Fuarı haline gelen CNR Kitap fuarına gitmek izlemek ve yazmak artık gelenek haline geldi. Hem yayıncılar ile hem de yazar dostlar ile hem de akrabalar ile sohbet etme imkanı buluyoruz. İstanbul’da yaşayan yazar hemşerilerimiz olan dostlar ile hasret gideriyoruz. Yılda birkaç defa bu imkanı bulmak insana mutluluk veriyor. Fuarda aldığımız ya da dostlarımızın hediye ettiği kitapları okumak ve dostlarımızla kitapları konusunda sohbet etmek, gelişmeleri için önerilerde bulunmak bize mutluluk veriyor.
CNR Kitap Fuarı ile 2016 yılında tanışmıştık. “Engelli Yazarlar” temalı fuara davet etmişlerdi. “Engelleri Aşanlar” kitabımızı imzalamıştık. Yeni yazar dostlar ile tanışmış ve sohbet etmiş, yeni kitaplarımız konusunda öneriler almış, bazılarını da hayata geçirmenin sevincini yaşamıştık. O zamandan bu yana her sene 2 gün CNR kitap fuarlarına giderek anılarımı gezi yazısı olarak yazarım.
Her yıl Mart ayında yapılan Fuar bu yıl Şubat ayına alınmış 8-16 Şubat. 2020 arasında yapılan fuarın onur konuğu “ Ahmet Ümit” idi. Açılışta ayak üstü sohbet etme ve Tokat’ın selamını iletme imkanı da bulduk. 2. Tokat Kitap Fuarına gelerek kitap imzalayan Ümit’in Tokat’ı sevdiğini ve memnun kaldığını anladık. Bizimle samimi olarak ilgilendi. Fuarın açılışını ise Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu yaptı. Fuarı gezerek standlarda yazarlarla sohbet etti.
8-9.Şubat.2020 Cumartesi –Pazar gezdiğimiz fuarda bir çok yazar dostlarla sohbet ettik.
Kitaplarımızı yayınlayan AZ kitap standına uğrayınca yayıncımız Adem Özbay’ın henüz gelmediğini ve gelip gelmeyeceğinin de belli olmadığı söylendi. Standın sorumlusu Şenyurtlu İsmail Zengin ile lise öğrencisi olan oğlu yazar Emrecan Zengin ile editör Endülüs Özbay ile sohbet ettik. Hediyelerimiz tabii ki kuşburnu idi. Adem Özbay ile sohbetimiz de Tokat Kitap Fuarında konuştuğumuz gibi “Recep Yazıcıoğlu’nun Liderlik Sırları” kitabının 3. Baskısı ve “Engelleri Aşanlar” kitabımızın 4. Baskısının ne zaman olacağı ve nasıl yol izleyeceğimiz konusunda olacaktı ama işi çıkıp gelemeyince konuşamadık. Eski kitaplarımızın yeni baskısını okurlarla beraber merakla beklerken yeni kitaplarımızın yayınlanması ve okurlarla buluşması için gün sayıyoruz.
Uyanış Yayınevi standında Tokatlı yazar Ayten Turan ile sohbet ettik. Uyanış Yayınevinin sahibi Ahmet Bilgehan Arıkan ile “Umut Adına Martı olmak” antolojisi konusunda sohbet ettik. Yaman Arıkan’ın 1968 yılında kurduğu Uyanış Yayınevi bu yıl 52. Yılını kutluyor. 52 yıl anısına “Umut adına Martı Olmak” antolojisini 52 yazarla yayınlıyor. Bu kitabın tüm geliri de yayınevinin yazarları arasında olan 20 yaşındaki Ömer Faruk Morkoç’un tedavisi için bağışlandı. 7 yaşında trafik kazası sonucu engelli olan Morkoç, 13 yıldan beri fizik tedavi görüyor ve halen iyileşememiş. Morkoç’a umut olacak bu antolojinin fuara yetişmesi bekleniyordu ama yetişmemiş. “Mahmatlılı” hikayemizle katıldığımız bu antolojiyi candan destekliyoruz binler, onbinler, yüzbinler satarak engelli kardeşimize iyileşmesi adına umut olmasını dileriz. İnsanlara umut olmak güzel şey. Bu güzel düşüncenin sahibi Uyanış Yayınevi sahibi Ahmet Bilgehan Arıkan’ı tebrik ve teşekkür ederiz. Morkoç ile de maille röportajımıza cevap bekliyoruz.
Biz Uyanış Yayınevi standında iken TOKKON Başkanı bedensel engelli Ahmet Yılmaz geldi. Ahmet bey ve yanındaki insanlarla sohbet ettik. Yazar Hemşerimiz Saadettin Turhan yeni çıkan, umre ve hac rehberi niteliğinde olan “SADIK ARKADAŞ” kitabının sevincini bizimle paylaştı. İnternetten aldığı “Recep Yazıcıoğlu’nun liderlik sırları” kitabımızı imzaladık. Saadettin beye. Saadettin Turhan Niksarlı bir babanın İstanbul’da doğan bir oğlu. Röportaj yapmıştık kendisi ile çok teşekkür ederek memleketinde yerel gazetelerin Tokat ve Yörenin Sesi Niksar Gazetelerinin kendisi ile röportaj yapmasına çok sevindiğini söyledi. Doğu ev Güneydoğu Anadolu’daki öğrencilere kitap kampanyaları yaptıklarını ve ilerde buna Tokat’ı da dahil etmek için Tokat’a gelerek yetkililerle görüşeceğini ve orada bulunan asistanı Fulya Tuncalı Hanımın bu kampanyalar için çaba harcadığını söyledi. Fulya Hanım neşeli ve ilgili tavırlarına teşekkür ettik. ”Çocuklar Okusun” fikrine çok bağlı olan Sadettin bey ile aynı fikirdeyiz. Maddi imkanı olan insanlar özellikle ilimiz Tokat ve Doğudaki öğrencilerin bol bol okuyarak cehaletten kurtulması için onlara kitap hediye etmeliler. İmkanları olanlar kampanyalar yapmalılar. Bunun manevi hazzını da ilerde mutlaka yaşayacaklardır.
Oradakilere Tokat valisi Dr. Ozan Balcı’nın Öğretmenler gününde öğretmenlere, Gazeteciler gününde gazetecilere ve başarılı memurlara kitaplar hediye ettiğini “Kitap Tokat” projesinden bahsettik. Vali sayesinde 3. Tokat kitap fuarında satılmayan kitapları valinin milli Eğitim aracılığı ile alarak okullara hediye etmesini anlattık. Çok memnun kaldılar. Kitap hediye edenleri başkalarına da örnek olsun diye her yerde anlatma lazım.
Biz fuarı gezerken akşam oldu. Bir çok arkadaşımızla Pazar günü buluşmak üzere fuardan ayrıldık.
Ertesi gün biraz şehri gezerek Mecidiyeköy, Vezneciler, Aksaray semtlerini gezdik. 1987-1993 yılları arasında İstanbul Üniversitesi Okurken gezdiğimiz bu yerleri 27 yıl aradan sonra bir daha gezdik. Yılda 1 veya 2 defa gittiğimiz istanbul’u gezmek için bundan daha iyi fırsat olamazdı.
Öğleye yakın Fuar alanına gittiğimiz zaman tiyatrocu Erdem Kaya dostumuzun Ateş Yayınları standında kitap imzalarken ziyaret ederek “ Kalemlerin Dansı” yazımız olan Tokat gazetesini hediye ettik. O da bize Tempo Tv de proğramına davet etti.
1980 li yıllarda rahmetli babam Hüseyin Yalçın’ın okuduğu Tercüman Gazetesi gazetesinin Çocuk Dergisi aracılığı ile tanıştığımız çizer ve hayatını çizerek kazanmayı amaç edinen Nevşehir’in Gülşehir ilçesinden olan Gökhan Gülkan ile mektup arkadaşı olmuştuk.40 yıl sonra dünya gözü ile karşılaşmak ve torun sahibi olmuş Gökhan ile sohbet etmek fuarı gezmek bizi mutlu etti. O’na da Onunla yaptığımız Röportaj olan Tokat Gazetesi verdik. Beraber yayıncıları ziyaret ederek yeni kitaplarımız konusunda sohbetler ederek fuarı gezdik. O da sosyal medyada bu buluşmanın sevincini dostları ile paylaştı. “Güzel mektup arkadaşlığının 40 yıl hatırı vardır”. Böylece anlamış olduk.
Az kitap standında Oya Özer, Derviş Dennis Aksay, Tayfun Çınar, Tolga Akpınar yazar dostlarımızla sohbet ettik. Kitaplarını imzalayarak verdiler Biz de röportaj yapalım sizlerle dedik. Yakında onlarla da röportajlarımız çıkacak gazetede. İlgi göstermeyen veya tanıştırılmadığımız yazarlar ile de iletişime geçemedik tabii ki. ”Değer verene değer verilir”
Çizer dostum Gökhan Gülkan ile sohbet ederken, “Duru Yaşlı ve Engelli Bakım ve Rehabilitasyon Merkezi” ve “Hayat Medikal” Sahibi yeğenim Taner ve “Babam Sağ Olsun, Amcam Var olsun” hikayemizin kahramanı 3 yaşındaki kızı Duru geldiler yanımıza. Çocukluktan bu yana kitaplar verdiğim, dergiler armağan ettiğim, gelişmesine manevi destek olduğum Taner’in iş hayatında bu kadar gelişmesi ve başarılı olması beni sevindirdi. ”Babam Sağ Olsun, Amcam Var olsun” hikayemizin yer aldığı Tokat gazetesini Taner’e vererek saklamasını ve Duru okuma yazmayı öğrenince O’na vermesini söyledim. Güzel şiir okuyan ve kitaplara ilgili yetişkin bir kız olmuş Duru. Öyle hayal ettim. Kitaplara Duru’nun da gerçekten ilgisi var ve beni sevindirdi. Duru da ilerde iyi bir okurumuz olacak belli.
“Sen de Kafadan Engellisin” kitabımızdan alarak engelli eğitmeni ve engelli yakınlarına vereceğini söyleyen Taner’e teşekkür ettim. Kitaplarımıza yeğenlerimizin ilgisi bizi mesut etti. Her yazar kitaplarından önce çocuk ve yeğenlerinin faydalanmasını ister. Onlarda imkanları oranında bu kitapları alarak çevrelerine hediye ederse o zaman güzel kitaplar yeni nesillere ışık saçar.
Benim okuyarak Mühendis olmamı çok isteyen ama benim lise mezunu olduğumu bile göremeden 47 yaşında vefat eden Benim amcam, Taner’in dedesi Osman Yalçın’ı rahmetle andık.
Büyük firma sahipleri bence müşterilerine promosyon olarak kitap hediye etsinler. Kitaplara da firmalarının adını yazsınlar çok güzel reklam olduğu gibi okuyan faydalanırsa firmaya sempatisi artar. Bunu tecrübelerimle biliyorum ve firma, vakıf ve derneklere tavsiye ediyorum. Hem yazarları desteklemiş, hem reklamlarını yapmış, hem de kitapseverleri sevindirmiş olurlar. Hem de kitaplardan faydalananlar firmaya sempati besleyebilirler.
Parana yayınlarında Bayram Yıldızgil, Hilal Kahraman ile sohbet ettik. Murat Sözen ‘e yaptığımız röportaj olan gazeteden verdik. Röportajlar ile yazar dostlarımızı desteklemekten memnunluk duyduğumuzu söyledik.
“Tilkinin dönüp dolaşıp geleceği yer Kürkçü dükkanıdır” misali 2 günlük geleneksel fuar gezimizi tamamlayarak Tokat’a döndük.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.