- 785 Okunma
- 4 Yorum
- 1 Beğeni
Saçmalamak Üzere Bir Çalışma
Deliye değilde herkese hergün bayram olsa.
Kimsenin her şeyi, herkesin kimsesi olsa.
Güneş hafta da bir doğsa, dünya kafasına göre dönse, ya da
bi dönse, bi dönmese.
Aylardan Ağustos olsa.
Şubat olmasa hiç.
(Cinsel çağrışımlar barındırıyor)
Çarşambayı Perşembeye bağlayan gece değil de gündüz olsa.
Kadınlar erkek, erkekler kadın; hatta kadınlar adam,
adamlardan da bi halt olmasa.
Çocuklar hep çocuk kalsa. İnsanlar olmasa,
savaş olmasa.
Ağustos ayında kış olsa, hava inadına sıcak, ve sivrisinekler sadece sıcaktan beslense.
Biz seninle el ele değil de, dudak dudağa kalsak.
Bilmediğimiz şarkılar söyleme yeteneğimiz olsa, ama hiç şarkı söylemeyip şiirler yazsak.
Parklarda yetişkinler yerine çocuklar oynasa.
Ben hep saçmasalak konuşsam.
Dünya evinde hayat sürmek ehliyet gerektirse...
Arılar çiçeklere tecavüz etmese. İnsanlar Tanrıyı yeniden yaratsa.
Yıldızlara küfür etmesem. Kapalı alanlarda küfür yasak olsa. "Ben küfür sevmem, sitemlerim kesinlikle küfür tarzında değildir" diyen ablaya, sitem etmenin de bir çeşit küfür olduğunu anlatabilecek hocalar yetiştirilse.
Ölenlerin ardından sevinip, doğanlara ağlamaklı gıcır-gıcır kültürler edinsek.
İnternet kullanımı diploma gerektirse. Şiirler şairlerin elinden alınsa. Üzüntülerini sevinçle kutlayabilecek kadar tezat nesiller yetiştirsek.
Sabah uyanamama sıkıntısı sıkıntı değil de, çağın hastalığı olsa. Aşk yerine saygı olsa, kimse kimseyi sevmese saysa...
Her ülkenin bir bayrağı değil de tüm ülkelerin tek bayrağı olsa.
Ya da ben köstebek olsam sen tavşan...
Bu saçma satırlarda mana arayanlara sövsek, sonra oturup birbirimizle sövüşseks.
Ve en önemlisi;
Anlaşılır olmak için anlamsızlıklar anlamında biçimselleştirdiğimiz kavramlara yeniden anlamlar yükleyerek daha anlaşılır anlamlar ihtiva eden anlatılar anlatmanın anlamsızlıklarına yüklediğimiz anlamların anlamı olmadığını anlatmak için neyi anlattığımızı anlamadan anlaşılacağımızı anlatmak istediğimizi anlamanın aslında anlatımın anlamsızlığının anlatım bozukluğu olduğunu anlatmanın anlamı olsa ama biz anlamaya çalıştığımızı anlamadığımızı anlıyormuş gibi yapıp anlamlandırdığımızı anlamadan anlasak...
YORUMLAR
Ali CAN( ezgin dizeler)
Saygılar.
"Ve en önemlisi;
Anlaşılır olmak için anlamsızlıklar anlamında biçimselleştirdiğimiz kavramlara yeniden anlamlar yükleyerek daha anlaşılır anlamlar ihtiva eden anlatılar anlatmanın anlamsızlıklarına yüklediğimiz anlamların anlamı olmadığını anlatmak için neyi anlattığımızı anlamadan anlaşılacağımızı anlatmak istediğimizi anlamanın aslında anlatımın anlamsızlığının anlatım bozukluğu olduğunu anlatmanın anlamı olsa ama biz anlamaya çalıştığımızı anlamadığımızı anlıyormuş gibi yapıp anlamlandırdığımızı anlamadan anlasak..."
harikaydı.. işte çağımızın özeti..
nasıldı ustam, bil dal sarkar, kartal kalkar..gibi:))
"Şiirler şairlerin elinden alınsa. Üzüntülerini sevinçle kutlayabilecek kadar tezat nesiller yetiştirsek."
ve bu söze ayrıca bayıldım..
saygı ve kaldıysa huzurla..
Ali CAN( ezgin dizeler)
Saygılar.
Yazıyı gündüz gözüyle okumuştum, son paragrafı o zaman da anlamamıştım:) o kısım yokmuş gibi davranacağım, kusura bakma:)
Bazı “saçma” önerilerine bayıldım! Saçmalarken bile, ayakların yere basıyor, hiç öğrenememişsin sağdan soldan:)
E kutlarım o vakit:)
Ali CAN( ezgin dizeler)
Teşekkür ediyorum.
Sevgilerimle.