- 544 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
Güçlenmek
Hayatın sana sunduğu zorluklarla başa çıkmaya çalışırsan güçlüsün. Zorluklarda takılmayı değil, o zorlukları inatla başa çıkmaya çalıştığında güçlenirsin. Kimseden bir beklenti içinde olmadan, kendi adımını kendin hesaplayarak güçleneceksin. Ve o an anlayacaksın büyüdüğünü.
Etrafına bir bak; ne çeşit insanlar, yalanlar, düzenbazlıklar, kandırmacalar, hileler ve seni üzmeye çalışacak insanlar göreceksin. Şaşırma! Hayatında bundan zarar gelmez dediklerinden zarar gelirken, bu bana yalan söylemez dediğin insanların yalanlarına tanık olacaksın. Tanıdığını sandığın insanların ben bunu tanıyamamışım, nasıl birine dönüştü diyeceğin anlarda bulacaksın kendini. Değer verdiğin insanların, verdiğin değerle seni düşürmeye çalıştıklarını göreceksin. Ve o anlarda anlayacaksın yavaş yavaş kimseye güvenmemen gerektiğini.
Hayatındaki sorunlara ne kadar çok takılırsan, o kadar toparlanmak zor olacak senin için. Ve senin bu güçsüz halinden zevk alacak ve bunu kullanan insanları da birer birer göreceksin.
Bazı insanlar başkalarının başarısını emmeye ve kendi başarılarıymış gibi göstermeyi çok severler. Sen kendini dipsiz kuyularda bulurken bir bakmışsın senin başarın onların olmuş ve senin elinde kalan sadece yıkılışların olmuş.
Ve sen, onların yaptıklarını umursamadan başın dik ve kendinden emin adımlar attığında güçleneceksin. Sen güçlenirken etrafındaki insanların üzüldüğünü, başarındaki mutluluğa eşlik etmediklerini bir kez daha şahit olacaksın.
Kendini yalnız hissedeceksin. O kalabalığın içindeki yalnızlığını gördüğünde nerelerde yanlış yaptığını düşünecek ve o yanlışlardan bir tecrübe alıp çantana koyarak yoluna devam edeceksin.
Her insanın, hayatının bir köşesinde yalnızlık bekler onu ve güzelde eşlik eder. Yalnız kalmak ne kadar üzücü bir şey gibi görünse de aslında insanın ayağa kalkmasını da sağlar.
Ve senin o yalnızlığın, ayağa kalkmandaki en büyük zaferin olacak. Yalnızlığa güzel bakacaksın, hayatındaki her zorluğa güzel bakacaksın ki kendine ne katmak istiyorsan onu hayatına katacaksın.
Kendi kabuğundan sıyrıldığında, kabuğun dışında sana öğüt vermek için can atanlar bulacaksın. Bunlar kendine ego kastırmaya çalışan insanlar olacak. Nasihat istemeden nasihat verenlerden soğuyacaksın yine zamanla.
Etrafımda insan kalmadı yalnızlığım büyüyor diye kendi kendine düşünürken sana iyi gelecek insanlarla kendini tanışırken bulacaksın.
Ve işte o an anlayacaksan her hayırda bir şer ve her şerde de bir hayır bulman gerektiğini.
Son sözlerimi Mevlana’nın çok sevdiğim bir şiirini paylaşmak istiyorum:
Lâ tahzen! (Üzülme!)
Bir şey olmuyorsa:
Ya daha iyisi olacağı için,
Ya da gerçekten olmaması gerektiği için olmuyordur.
Şu uçan kuşlara bak! Ne ekerler, ne biçerler…
Onların rızkını düşünen Allah; seni mi ihmal edecek sanırsın!
Yeter ki sen istemeyi bil…
Belalar sağanak yağmurlar gibi yağar.
Ancak başını ona tutabilenler aşk kaydına geçerler.
Belâ yolunda muayyen bir menzildir âşık. Her nereden gam kervanı gelse de.
Aşk derdinde olan kişi;
Baş derdinde değildir…
Yapılma, yıkılmadadır;
Topluluk, dağınıklıkta;
Düzeltme, kırılmada;
Murat, muratsızlıktadır
Varlık, yoklukta gizlidir…
YORUMLAR
Keşke Bir isme hitaben yazılsaydı yazı. Ey insan. Arkadaşım. Mülayim efendi.Kızım zeynep. Türünden.Zira Muhtevası murattan uzak bir yazının, muradı: Güç.
Oysa alelade olmanın nasıl bir avantaj olduğu ve bu aleladelik içinde bekleyen mükemmel sonuçları işaret ediyor yazı. Tıpkı verdiğiniz şiirin son iki mısrası gibi.
"Murat, muratsızlıktadır
Varlık, yoklukta gizlidir…"
Elinize sağlık. Akış okumayı zaruret,okumak anlamayı kolay ,şiir maksadı zirve kılmış.
''Kendini yalnız hissedeceksin. O kalabalığın içindeki yalnızlığını gördüğünde nerelerde yanlış yaptığını düşünecek ve o yanlışlardan bir tecrübe alıp çantana koyarak yoluna devam edeceksin.''
Bakın, bu yükselmenin anahtarıdır. Ve kesinlikle kafası çalışan herkesin düsturu olmalıdır.
''Varlık, yoklukta gizlidir…''
Bu da varlık ve yokluk arasındaki konumumuzda, varolabilmenin anahtarıdır.
Ve doğru emeklerle, doğru biçimde yükselebilenlerdir hikayesinin mutlu sonunu yazabilenler. Hoş geldiniz.
Ders verir nitelikte bir yazı. ''Her şeyini kaybetmeden, düzgün işlev göremezsin'' diyenler var ve sanırım ki haklılar.