Tımarhanelik
Sanırım bende kalp var. Bırak artık böyle bayatlamış sözleri. Enişte sen kaçıncı yüzyılda yaşıyorsun? Bir zamanlar ortaçağda yaşadığım söyleniyordu, şimdi de daha gelmemiş zamanlardaymışım..bir türlü doğru zamanda yaşamayı başaramadım..
Hiç alışkın olmadığım kelimeler artık sık sık kulağıma geliyor, enişte, amca, bacanak... geriye bir dayı mı kaldı , kız kardeşim yok. Yeter be, rahat bırakın beni..
Psikoyu bozmaya ne kadar kaldı azizim. Bari bunu doğru söyle. O zaman doktora git. Salkım saçak kelimeleri mi kime sakladım bilmiyorum.
Gözlerim batıyor, kalbimi hissediyorum, kafatasımın için zaten dümensiz gemi gibi, her yerde fırtına..
Kameralar sinirimi bozuyor, adam gibi gaza da basamıyorum, hız sınır 130 imiş, 125 oldu mu yavaşla diyorlar. Bıktım artık sınırlanmaktan.
Savaştan kaçan bir suriyeli istanbulda lokanta açmış, bir başka 4 dört suruiyeli de o lokantaya 30 bin tl takmış, lokanta sahibi parayı isteyince dört kişi satır bıçak balta ile gelmiş lokantaya kasadaki 5 bin tl yi almış, puf olmuş..Sonra polis yakalamış tabii.. sonra içeriden lokanta sahibini tehdit etmeye başlamışlar, şikayetini geri çektirmek için..
Geçen yıl parkta dolaşıyoruz, iki üç çarçaflı suriyeliolduğu belli, yürüyüş yolunda yurdum kadınına küçümser vaziyette bakıyorlardı, az kaldı ağız burun girecektim, oysa yürüyüş yapan yurdum kadınlarını da tanımam. Parklarda el-ayak hastalığı artmış iyiden iyiye.. Doğayı solukladığımız bir parklar vardı oysa çoluk çocuk ailecek. Parkların da tadı kaçtı..
Suriyede 8 askerimiz şehit olmuş, cenazeleri yurda ulaşmış olmalı.
Yakında erken seçim açıklanırsa şaşırır mısın kurban?
Yüreğim kaldırmıyor, aklım şaşıyor.. Bu söz birine aitti, kime hatırlamıyorum..
Ah bir çocuk olsaydık parklarda oynasaydık.. evet evet bu sözün sahibi ferdi baba olmalı..
Koc otobüsleri de almanyalı bir firmaya satılmış, yok abi yalan haber onlar, sen gazetecilerin ..... olduğunu bilsen. Ben de yaptım gazetecilik ordan bilirim, öyle satış matış yok.. palavra.. bu gazeteciler var ya, eee var, iki parmak karı, iki metre olarak haber yapar da belediyeyi valiliği sıkıştırmaya bakar, ne cindir onlar var ya.. basında çıkan haberlerin yüzde 80 ine inanmayacaksın... ulan neye inanıcaz, sorasım geldi allah var mı şoför bey?? sen o allah’ın .... olduğunu bilsen. bilmem mi? o da mı yalan haber yapıyor yoksa.. ağa dalga mı geçiyorsun sen benle?? yok kurban telefonun çalıyor baksana.. alo.. ercüment kardeşim, ben ..... ya bir araba zoracaktım, şimdi yoldayım da fazla da tutmayayım seni, geçen senin kayıncoya da dedim.. şöyle 150-200 bin tl lik.. tamam abi, sorun değil derken aniden bir fren yapar, küçücük arabayı sığdıramıyorlar koca yola, bunlara ehliyeti verenin, sola kırar ve kökler kazı..resmen komedi seyrediyorum..
Akşam haberlerde yine atar gider yapıyor siyaset imamları, ee siyaset namazı kaç rekatmış. ne bileyim oğlum ben, dur hele biraz düşüneyim, sanırım abi bakan olunca kardeşi genel müdür olacak kadar rekat kılsa yetiyormuş, essah mı? kaç rekat eder? bilmiyorum amma sanırım bu adamlar o mevkilere gelmek için doğduklarından beri namaz kılıyor iseler var sen hesapla, peki ne zaman bakan olacak ilimleri tahsil etmişler.. senin de sorduğun soru mu, bizim kuran kurslarında, imamhatiplerde 20 yıllık eğitimi 3-4 yılda alırsın.. gerisi teferruat... essah mı , abi beni de küçükken camiye göndermişlerdi, kuran okumayı biliyorum ben de döneyim o zaman ülkeye vallah yaban eller avrupa’ya fransız alaman kaldık kaç yıldır? Bir kereden bir şey olmaz dön istersen, bakarsın, olmazsa geri dönersen? ne olmazsa abi? yav makam sahibi olacak kadar namaz kılmadıysan yani.. ee çoluk çocuk yenge nasıllar iyilerdir inşaallah? sağol abi, geçinip gidiyoruz işte, sen arsa bakacaktın bana,bakabildin mi? beni bilirsin arsa marsa yaş artık, dediğimi yap at kenara dursun 3 yıl ,sonra sana dönüm dönüm tarla bir de imar vuracak yerden tabii..... lakin kendin bilin kurban..
Yav kurban yine kafatasımın içinde kırdın şu bardağı.. ne yapam oğul, elimden kayıverdi.. tamam da geçen de tencere kapağı düştü parçalandı zaten.. off yaaa.. gönül kırılmasın oğul kırılan cam olsun. al gel elektrik süpürgesini, süpürge faraş olmaz mı, zam gelmiş elektriğe kurbanım., dellendirme beni al gel süpürgeyi.. o kadar cam kapak kırıyonuz milli piyango bile tutmuyor kurban.. haram oğlum haram.. çıkmasın boşver.
Nesli, efendim abi.. ya hu iç karartıcı yazılar yazmaktan bıkmadın mı? abi, içimdeki aydığınlığı karanlık çalmış, ben ne yapayım, git elektrik bağlat, bir duy bir lamba.. komşunun elektriğine kança salarız merak etme..o ne abi? aydınlığa kavuştun mu elektriğini sorma, komşu ödesin dursun, komşu komşuya bedavadan elektrik almak için komşu olur. abi, ne içtin sen.. ne bileyim kurban, ne kattılarsa çayın içine?? Gastelerin yalancısyım palavra sıkıyorlarsa bilmem.Modern komşuluk böyledir algısı var piyasada??
Bizim oğlan da tam atesit olmuş, yav rahat bırakın gençleri. annesine nerde hani senin allah’ın demiş geçenlerde? bak köftehora.. kendine ateist olsa iyi, içeri dışarı sarmasa bari.. biliyorum ne zaman o bilgisayar oyununa sarsa bir başka oluyor.. ne yaparız bu oğlanla bilmiyorum valla. salla gitsin bu saatten sonra düzen tutmaz artık. geçen de dedesine sarmış, oğlum madem cuma’ya gitmiyon dükkana in de baban cumasını kılsın gelsin bekliyiver demiş, bir de dedesini tırmalamış mı, çıktım eve, ağzıma ne geldiyse söyledim valla. ne büyüğe saygı ne küçüğe sevgi kaldı.. kime çektin lan man derken vallah katil olacaktım. aman aman, sakin ağam sakin..
Geçenlerde de bizim şeyleri bilirsin sen değil mi, kimler ağam, neyse onun oğlu da bizimkiyle aynı frekans bunlar siyasete bir girmiş, arkadaşını dükkandan kovmuş.. bari partiye falan gitse bu kadar siyasete girdiyse yani,onun partisi yokmuş piyasada daha.. kafa da zehir gibi, dünyanın kitabını okuyor, ben de okuyorum ama kafa basmıyor belli bir saatten sonra? Senin verdiğin kitapları da karıştıyor arada? Onlar kaynak kitap abi.. karıştırması iyi.. kardeşi de bir anlayışlı... Eee, ikisi de aynı ... amma biri başka kokar biri başka..
Oğlum yavaş git, onca yola gidip geldik kaza yapmadık, her gün kullandığın yolda ...Tamam ağam.. Kafa döndü artık..
YORUMLAR
Dostum, ruh hastalığı ve akıl hastalığı ciddi anlamda farklı şeylerdir. Ruh hastalığında, ruhun bedene ve bedenin fatalitesine uyumsuz olma durumu hasıldır. Kafanın içindeki her kafadan başka bir ses. Kakafonik, ama tek tek dinlersen de melodik. Melodik bu yazı, dinlediğinde duyabilene.
Güzel uykuların olsun, melatoninli melatoninli. (:
Bu korkunç manzaranın içinde bir figür olduğunu bilmek manzaradan daha korkunç.
Ondanda korkunç olan herkesin bildiği bu sırrı yaşıyor olmamız.
Daha güzel şeylerin resmedileceği yazılar ümit ederek
Ellerinize sağlık diyor her sahasında çuvalladığımız hayatın,geleceğe taşınmamasını diliyorum.
Yinsani
saygı ve huzurla..
Yinsani
saygı ve huzurla..