- 410 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SAKARYA SERDİVAN
SAKARYA SERDİVAN
Serdivan; Marmara Bölgesi’nin doğusunda bulunan, yeşilin ve mavinin en güzeller tonlarına sahip Sakarya iline bağlı güzeller güzeli bir ilçedir. Sakarya Üniversitesi’nin ana kampüsünün de yer aldığı Serdivan ilçesi Adapazarı ilçe merkezine yaklaşık 6 km uzaklıkta yer almaktadır. Serdivan ilçesi bir zamanlar bağlı olduğu Adapazarı’ndan ayrılarak 2008 yılında ilçe olmuştur. Küçük bir ilçe iken güzelliği keşfedildikçe gittikçe büyüyen Serdivan’da gezilecek birçok yer vardır.
Mavi Durak adı verilen yerde; kaferin, lokantaların ve buna bağlı olarak üniversite öğrencilerinin yoğun olduğu görülmektedir. Sakarya’nın otantik yapısına karşın burası oldukça modern bir şehir görünümündedir.
Ayrıca yine bu güzel ilçede yer alan, yaklaşık 230 metre yüksekliğindeki Taraklı Karagöl Yaylası’nda ise yamaç paraşütü yapılmaktadır. Tamamen çim alandan oluşan Serdivan Yamaç Paraşütü pisti otuz paraşütü barındıracak büyüklüğe sahiptir. Adrenalin dolu anlar yaşamak isteyenler Serdivan’ı tercih etmektedirler.
Çocuklarınızın hoş vakit geçireceği, eğlenirken uzay hakkında da bilgi sahibi olacağı Planetaryum ilçenin önemli bir yerdir. Burada çocuklarınız Gezegenler, yıldızlar ve Ay’ı tanıyacaklar. Bu arada Planetaryum ücretsiz olarak haftanın her günü sabah eğitim kurumlarına öğleden sonra saat 18:00’a kadar vatandaşa hizmet vermektedir.
Serdivan’ı tanıtırken Göl Park’tan söz etmeden olmaz. Sapanca Gölü’nün henüz betonlaşmamış, el değmemiş kesiminde bulunan tesiste, yürüyüş parkurları ve iskele bulunmaktadır. Bunların dışında konser ve tiyatro gösterileri için de uygun alanlar da unutulmamıştır. İlkbahar ve yaz aylarında özellikle aileler ve gençler tarafından talep görmektedir. Ailece huzur içinde gölün güzelliklerini seyredebilir, manzaranın büyüleyici güzelliğinden yaralanabilirsiniz. Çocuklar için geniş ve güvenli oyun alanlarına sahip kompleks, açık havada ve göl kıyısında canlı müzik performansı sergilemek isteyen gençlerin de vazgeçilmez mekanı haline gelmiştir.
Kayalık bir sahile sahip olan Sapanca Gölü’nün bu kesimi proje kapsamında yürüyüş yolu ve dinlenme alanı olarak düzenlenmiştir. 8.5 km’lik kıyıya sahip Serdivan sahilinde bulunan iskeleler üzerinde oturma ve gezinti alanları yer almaktadır. Ziyaretçilerin ihtiyaçlarını karşılayacağı büfelerin de bulunduğu sahilde herkesin dilediğince zaman geçirmesi amaçlanmıştır. ’Ben mangalsız yapamam,’ diyorsanız mangal keyfinin de adrsi burası. Ailecek mangal keyfi yaşayabilir, aynı zamanda piknik yapabilirsiniz. Bir tavsiyede bulunmadan yapamayacağım. Lütfen gün boyu eğlenip, hoş vakit geçirdiğiniz Göl Park’ı bulduğunuz gibi, tertemiz bırakınız. Yeşil mavi kalması için sizin de katkınız olsun. Bir daha piknik yapmaya geldiğinizde, aynı rahatlığı, temizliği ve huzuru yakalayın. İSMAİL MALATYA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.