- 620 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SUYUN HAYATIMIZDAKİ YERİ VE ÖNEMİ
SUYUN HAYATIMIZDAKİ YERİ VE ÖNEMİ
Suyun hayatımızdaki yeri ve önemi oldukça kıymetli ve tartışılmaz bir doğa üstü HAYAT tır.
Doğanın var olmasına sebep olan su; tüm canlı ve cansız varlıkların var olmasında Önemli bir yer tutar.
Öncelikle suyun yer altında nasıl bir gizemle fışkırdığına ve toprağın nasıl ihtiyacı varsa bizede anlam yüklediğine göz atalım.
Doğada hiç bir varlık yoktur ki,suya ihtiyaç duymasın .Canlı varlıkların hamurunda olduğu kadar ,cansız varlıkların da var olma sebebidir.
Kurumuş toprakların cansuyu, Ab_ı hayat su her zerresinde canlı ve ve hayat dolu minareller oluşturmaktadır.
Yağmurun gizemli damlalarına
Karın yağan soğuk tanelerinde, denizin çoşan dalgalarında ,uçsuz bucaksız yüksek dağlardan akan şelalelerin çoşkun sesinde suyun musiki ve bizi biz yapan gizemi ve membâ gibi akustik dengesi vardır.
AH SU SEN !...SEN damarımızdaki kanımız , kalbimizin ritminde hayatımıza name name akan ,yaradanımızın bize bir armağanı ve kurumuş dudaklarımızın gizemli saltanatısın.
Kuruyan topraklarımızın can suyu ,gülün kokusunda esen, gönüllerimize sevgiyi taşıyan yeğane hayatsın....
Yağmurun kokusunda var olmanın en güzel ifadesi ve aşkın ney sesinde Yaradan’ a niyazımız suyumuz kıymetlimiz, berrak altınımız.
Temizlik imandan gelir hadis_i şerifin gerçek manası su olduguna göre; suyun bir çok alanda gerekli bir temizlik altını olması ne kadar manidar dır.
Ayrıca vücudumuzun 3/1 .sudur.
Sebze ve meyvelerimizin gelişimi ve olgunlaşmasın da suyun ve güneşin tartışılmaz değeri ve önemi vardır.
Bu yüzdenki, yağmur ve kar gibi doğa olaylarına kesinlikle doğanın ve biz insanların ihtiyacı vardır.Ormanlarımızın var olması , yağmurun yağmasına ve çevre kirliligini ortadan kaldırmada büyük rol oynar.
PEYGAMBERİMİZİN BİR SÖZÜNDE "KIYAMET KOPMAYA YAKINKEN ELİNİZDE BİR AĞAÇ FİDANI VARSA ,VE ONU DİKMEYE VAKİT VARSA ONU DİKİN" BUYURMUŞLARDIR.
VE BİR ATASÖZÜMÜZ DERKİ; " SU GİBİ AZİZ OL"
BENDE BİR SÖZÜMLE BU YAZIMI BİTİRMEK İSTERİM.
SEN DUDAKLARIMDA SUYUM
KANATLARIMDA GÜNEŞİMSİN.
ZEHRA YÜCEL
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.