BİR NEFESİN DEĞERİ
BİR NEFESİN DEĞERİ
Bir nefes
Birkez nefes alamasak ne olurdu
Kalbimiz çarpardı hızla
Göğüs kafesimiz daralır
Yutkunamaz boğazımızda düğümlenir
Ve o an bir nefes almak için
Tüm servetini isteseniz
İşaretle hepsi sizin olsun
Ama bana nefes aldırın demeye çalışırdık
O an nefes mücevherden değerli olurdu
Bize sunulan
Ve onca nefeslerin değerini
Acaba ödeyebilirmiyiz
Vücutu yaşamı sürdüren nefeslerimiz
Bitişinde acil çırpınışlar
O nefesi aldırmak için
Sadece alıp verdiğimiz nefeslerin
Şükr ve hamdini tam yapar mıyız?
Hayır asla
Sadece elden gidince anlarız
Astım hastalarına sorsanız ne değerli diye
Nefes almak derler
Onlar kadar ölümün kıyısına gelip gidenler olmaz
O daralan nefesleri artırmak için
Kullanılır türlü ilaçlar
O an sinedeki çırpınışı ancak
O derde duçar olanlar bilirler
Birde bakiye göç edecekler
Rabbim alıp verilen nefesin değerini unutmayanlardan eyle ..
Öğretir kullarına kullarıyla
Her şeyin bize emanet olduğu
Her zerremizin
Rabbimizin dilediği anda infilak edeceğini...
O verilen emanet cisimlerimizle
Dünyaya yükseklerden bakılır
Kalpler yıkılır
Gönüller yapılır
Hayat iki nefes arasında geçen kısa zamandır
Doğarken alınan nefes dünyaya merhaba demek için
Ölürken verilen nefes dünyaya sevdiklerine elveda demek
Ve ne kadar zenginde olsa insan
Bir nefes değerinde değildir
Bir nefes alıp vermeye her şeyini verecek olan acizdir insanlar..
Ama aciz cürmümüzü bilebilseydik
Bir nefes alıp verirken terlere batan halimizi unutmasaydık..
Hastaları gördükçe ki bende de astma var
Her nefes alış verişimde Rabbime ne çok dua ederim
Astım ataklarında en değerli şey hayatımın devamı için nefesdir
Serçe gibi çırpınışlar olunca unuturum dünyayı
Kalpten dua ile Allah a sığınır Allahtan şifa yardım dilerim..
içten bir nefes diye yalvarırım
Allahım alıp verdiğimiz her nefesde seni anmayı
Hamd ve şükrü daima nasip et
Bir nefes satışa sunulsaydı
En yüksek ücret ödenirdi alınabilseydi
Ama Rabbimiz diler nefes aldırır
Dilemezse biranda durdurur
Nefes alış verişlerimiizde bizleri sana yaklaştır Rabbim
Senle can bulur cana can olur alınıp verilen nefesler..
Nefesler sayılıdır Allah dilediği an son bulur nefesler her nefes alış verişte Rabbim hak yoldan ayırma sana yaklaştır rızanı kazananlardan eyle.
Nedense insanlar ölümü düşünmekten kaçarlar gaflete dalışlara sebepte eceli unutmaktır..
Eceli herşeyin emanet verildiğini yaratana inanan sığınan hakkın rızasını kazanma peşinde olur..
Kul hakkından kaçınır ömrünü tüm nefeslerini hayra solumaz mı solurdu sanırım...
Allah ım hak yoldan ayırma hastalıklar sağlam vücutun sadakasıdırlar..
Her zaman sağlıklı olanlar hastalıkla inleyeni anlamazlar..
Birisini anlamak için merhamet şefkat ve o hali yaşayanla yaşamak ya da o hali yaşamakla anlar..
Allah a her nefesimde tövbemle dualarım var..
Allah ın beni bana bırakma hak yolda rızanı kazanacak amellerle meşgul eyle beni ve neslimi..
Allah ım fani dünya da ahrette sevdiklerinle salih kullarınla komşu eyle..
Hiç unutmadığımsa doğarken bebekler ağlarken etrafındakiler güler sevinirler...
Vefatındaysa etraftakiler üzülür ağlarlar..
GELİŞİMİZ NASIL SEVİNDİRİRSE AİLEMİZİ ÇEVREMİZDEKİLERİ..
ÖYLE BİR GİDİŞİMİZ OLSUN Kİ ÇEVREDEKİLER AĞLARKEN CANI TENDEN AYRILAN BAKİYE GİDERKEN MAŞUKUNA KAVUŞURKENDE YARATANI ANMAYI KELİMEYİ TEVHİDİ NASIP EYLE RABBİM DERİM..
Nigar Bedirhan
YORUMLAR
Yeganem
Okuyan gözlerinizin ferini daha da artırsın Allah..Çok teşekkür ederim okuyup yorum yazdığınız için..Allah a emanet olun Selam ve dua ile..
Allah ın beni bana bırakma hak yolda rızanı kazanacak amellerle meşgul eyle beni ve neslimi..
Allah ım fani dünya da ahrette sevdiklerinle salih kullarınla komşu eyle..
Merhaba Nigâr Bedirhan hanımefendi öğretmenim, allah2ın selamı size, sevdiklerinize ve tüm insanlığa olsun.
Sizin hepsi birer inci değerindeki sözlerinizi okumak benim için bir mutluluk, ruhuma huzur veren bir yaşam reçetesi değerinde bilin isterim.
Ne kadar içtenlikli dualar ediyorsunuz. ne mutlu size ve güzel dinimizi gereği gibi içselleştirip yaşamına katanlara.
Allah cümlemize, insanımıza yüce Allah2ımızın bizlere verdiği aklımızı kullanarak O'nun ve peygamberlerin yollarından gidenlerden eğlesin.
Allah bizleri Habil neslinden eylesin. Zor değil sizin dualarınızdaki dilekleri kabullenip gereğini yapmak. o güzel dilekleri yapacak güçlü irade dilimekten başka bir diyeceğimiz olamaz.
Dilerim yazımın başında alıntıladığım dualarınıza nuhatap oluruz cümle alem.
öğretmenim siz sıcak yaz günlerini yaşarken biz kışın ortalarındayız. memleketimiz güzel. dağlarımız ve yüksek bölgelerimiz beyaz kürklerine bürünmüşken güney sahillerimiz açık havalarda da anımsayacağınız gibi ilkbahar havasına bürünüyor.
Deprem yaşadık. üzüldük millet olaraş üzüldük duyarsızlığımıza. üzüldük aynı şiddetteki depremlerde bilimi ve aklı rehber edinen ülkelerde can kaybı olmamasına. ve üzüldük depremin nedenini küçük yaştaki çocukların evlenmesinin engellendiğini söyleyen bir profesörün ülkemizde bilim insanı(!) olarak görev yapmasına.
Emeğe ve sanata saygımla selalmlar iletiyorum soylu gönlünüze, sevenlerinize ve yaşadığınız topraklara...
Yeganem
Allah ın selam ve rahmeti bereketi tüm inananlara tüm insanlara ve sizin üzerinize de olsun..
Her varlığa can veren nefes, su, emanetlerin doğru düzgün olup kusursuz çalışması verilen rızıklar.
Allah ın yarattıklarını koruması o kadar çok şükür ve hamd etmemiz gerek ki ne kadar hamd ve şükürde kulluğunun bilincinde insanlar ..
Sadece başları dara düşünce hatırlar yönelir yaşlı gözlerle duaya yaratana sığınırlar oysa her zaman sığınmamız gerek Rabbimize..
Allah razı olsun dualarınız iyi dilekleriniz için..
Dualarınıza amin derken
Yazdıklarım ruhlara kalbe huzur bırakıyorsa hak yolunda Allah kendisinden razı olacak yol üzereyim inşaallah..Rahmetli dedem sözün geçmesi için o hali yaşaman gerek derdi.Nasihat edenlere.
Hayatta doğru bildiklerimizi unutmamak ne güzel
Canlara can olur her nefes nefeslerse sayılıdır Allah ı anmadıklarında ölürler dille inkar edenlerin dahi kalbi Allah derken dilleriyle fikren inatlaşırlar inatçı keçiler gibi..
Havalar çok sıcak yangın hala devam ediyor duman geldiğinde dışarı çıkmamaya özen gösteriyoruz ..Ormanda yaşayan kuşlar bahçemize geliyorlar..Onlara her daim yem su bırakıyoruz öylesine alıştılar ki..Çimenlerin üzeri rengarenk kuşlarla doluyor oturup bekliyorlar.Onları izlemek hoş.Allah ne güzel yaratmış her varlığı..
Doğal afetler her zaman oluyor Allah cümlemizi korusun.Afatlarda vefat edenlere Allah rahmet eylesin ..Okullarda yeni ders yılına başladılar..Başarılı olurlar umarım...
Sidney den yurdumuza size ailenize selamlar dua ile..