- 928 Okunma
- 14 Yorum
- 1 Beğeni
KÜRTÇE EĞİTİME HAYIR DİYENLERE GELSİN
KÜRTÇE EĞİTİME HAYIR DİYENLERE GELSİN
Türkiye’de ben Kürtçe eğitim istiyorum,desen hemen karşı çıkan olur.Devletin resmi dili Türkçe ben Kürtçeyi ne yapayım der.Böyle diyenlere depremde yaşanan bir olay kapak gibi cevap oldu.
Elazığ depreminde enkaz altinda kalan bir vatandaş Afet görevlileri’ni arayarak yardim istedi.Enkaz altindaki vatandaş yanında başka kişilerininde bulunduğunu söyleyerek yardim istedi.Enkaz altindaki vatandaşların bazilari Türkçe bilmiyordu Afet Görevlisi Kürtçe bildiği için enkaz altindakilere Kürtçe komutlar vererek enkaz altındaki yaralıları sağ bir şekilde kurtardı.
Kürtçe eğitime hayır diyenlere sadece şunu söylüyorum: Bir dili bilmek bir insanı anlamaktır, bir sürü dili bilmek ise bir sürü insanı anlamaktır.Kürtçe eğitime evet her dil özgür olmalıdır.
( MARDİNLİ ABDULLAH SÖYLEMEZ )
YORUMLAR
Teknoloji az daha gelişinsin de böyle dil tartışmalarına gerek kalmasın.. bir cihaz ağzımıza ve ya kulağımıza kendi dilimizi istediğimiz dile çevirsin, konuşulan yabancı dili kendi dilimize çevirsin.. ya teknoloji yetiş imdadımıza diyesim geldi.. umarım bu teknoloji de tez vakitte piyasalara çıkar..
Kardeşim Kürtçe konuşmak öğrenmek ile bu depremin ilgisini kuramadım
önermede bir sıkıntı var sanki
Dil öğrenmeye karşı olan dünyada bir kişi dahi olmamalı
hele ki bu ana dili ise....
Lakin sende takdir etmelisin ki Devletlerin ortak resmi bir dili olur
ve o dil ile ülkeler tanınır, uluslar arası ilişkilerde resmiyet kurulur
Anayasamızda her vatandaş eşittir der
Uygulamada ki aksaklıkları bende en az senin kadar eleştirebilirim
Bu anlamda sıkıntılarımız çok var
Demokrasi sancıları diyebiliriz
Çocuğu henüz doğuramadık ki büyütelim
tam da zurnanın zırt dediği nokta işte burası
burayı da kaşımak isteyenler maalesef içte ve dışta hainlerle sarmalanmış
''önemli olan bunun farkında olmak değerli kardeşim''
SENİ VEYA BENİ FARK ETMEZ dışlanmış gibi hissettiren o asalak zavallılara karşı
inadına demokrasi
inadına kardeşlik demekle
tüm sorunların üstesinden geleceğimize inancım tamdır
yeter ki sende iste
damlaya damlaya göl olalım
taşalım nehirlerle akalım
derya deniz olalım
sevgiler saygılarımla
muslumbayram tarafından 1/28/2020 11:51:55 AM zamanında düzenlenmiştir.
Eğer Türkiye'de yaşayan bir Kürt Türkçe bilmiyorsa o ona Türkçe'yi öğretmeyen, eğitimden mahrum bırakan ailesinin suçu.Benim doğu lu bir çok arkadaşım var hepsi Türkçe'yi gayet iyi biliyor.Suriyeliler bile Türkçe'yi öğrenirken sizlerin bu şekil konuşması biraz uygun değil.
Elazığlı gelinimiz var bütün sülalesi Türkçe konuşuyor yazıyor.
Sizler meslek sahibi olunca başka şehirlere gitmeyecek siniz, gelişen bir doğu olması için çaba göstereceksiniz.hersey hazır olmaz,sen Türkçe'yi ögrendiysen demekki diğerleri de öğrenebilir.Bunlar yanlış şeyler
MARDİNLİ ABDULLAH SÖYLEME
Her dil bir insandır. Kişilerin farklı idller bilmeleri onlara farklı kültürleri yakından tanıma şansı verebilir. Bu, kişinin yaşadığı ülkenin ana dilini reddetmesi demek değildir, o zaman ilk cümlenin tanımının anlamı kalmaz.
Etnik yönden farklılıkların olduğu tüm ülkelerde olduğu gibi bizim ülkemizde de farklı ana dili olanlar lebette vardır. Ama her ülkenin resmi dilinin öğrenilmesi yasal zorunluluktur. Buna kafa tutmaya çalışmak, bu son yaşananlarda da görüldüğü gibi ilk önce kişinin kendini zor durumlarda bırakır.
Kaldı ki, böyle bir talebi olanlar için açılan kurslar ve bölümler, başvuru sayısı yeterli olmadığından kapatıldı. Bu da taleplerinde samimi olmadıklarının, sadece yetersizliklerini meziyet haline getirme çabalarının, bir bardak suda fırtına koparma çabalarının ispatıdır sadece.
Keşke siz de konuya benzeri geniş bir çerçevelerden baksaydınız da yazınızı öyle paylaşsaydınız.
Saygılarımla...
Türkçe bilmeyen annesiyle Kürtçe konuştuğu için, bir üniversite öğrencisinin halis muhlis(!) Türk bir grup tarafından tartaklanmasına ne kadar karşıysam; sizin, düşüncenizi ortaya koyarken verdiğiniz örneğin mantığına da o kadar karşıyım!
Demircioğlu’nun dediği gibi, aynı şeyi Türkçe için hissederdim sizin yerinizde olsam. Ama, anlatıp da bir de “kapak” saydığınız şey, çok absürt kaçmış!
Abdullah bey...
Bu ülkede 20 yıldır Kürtçe öğrenmek isteyenler için Halk Eğitim Merkezlerince hizmet verilmektedir.
Mesela ben av tezkeresi için müracaat ettim, talep yönünden yeterli çoğunluk sağlandığında kurs açıp davet edeceklerini söylediler. Eğer siz de üç beş kişi bir araya gelip Kürtçe öğrenmek istiyorum diye talepte bulunursanız anında açılıyor. Ki daha önce talep olup olmamasına bakılmaksızın Kürtçe kursları açıldı ama talep yetersizliği nedeniyle kapatıldı.
Sizin amacınız üzüm yemek değil bağcıyı dövmek. Durumdan vazife çıkartmak.
Ne yani, enkaz altında Finli kalsa Fince mi öğrenmemiz gerek ? Enkaz altında kalan ve Türkçe bilmeyen kişi keşke Türkçe öğrenseydi.
Kaşımayın ! Kabuk bağlamış yaraları kaşımayın !
Bu ülkede bir dönem Kürtler 1. sınıf Türkler 2. sınıf vatandaştı. Şimdi Suriyeliler 1. sınıf Kürtlerle Türkler 2. sınıf... 3. bir sınıf yok yani...
Bir önceki yorumcunun dediği gibi sinir uçlarını kaşımayın. Bizi parçalayıp bölerek lokmalık yapmak isteyenlerin bilinçli ya da bilinçsiz uşaklığını yapmayın. Böyle marjinal örneklerle hiçbir yere varamazsınız !
Talebinizde haklısınız. Anadilini konuşmak, öğrenmek ve nesline öğretmek her insanın tartışılmaz hakkıdır.
Niyetinizin halis olduğuna inanıyorum. Anadil konusunda çıkan problemlerin temel kaynağı, bunun bir tartışma konusu haline getirilmesinden ziyade, böyle bir talebin ve dahi hakkın içine siyasi ve etnik kaygıların karıştırılıyor oluşudur. Özellikle Kürtçe konusunda bu ziyadesiyle yaşanıyor. Bir takım legal ve illegal örgütlenmeler çıkarlarını elde etmek adına, anadil gibi doğal bir hakkı istismar ediyorlar. Dolayısı ile hak, hak olmaktan çıkıp dayatma halini alıyor.
Şu an Kürtçeye olan toplumsal bakış açısı, Türkçe üzerinde olsa idi sanırım ben de sizin gibi hissederdim. Haklısınız. Sanırım bu noktada bir de "ancak" demek zorundayım. Biliniz ki bu yazıyı yazıp burada paylaşmış olmak, niyetiniz ne kadar halis olursa olsun, talebinizin gerçekleşmesi, en azından sizin arzu ettiğiniz boyut ve düzlemde gerçekleşmesi adına hiç bir katkı sağlamayacak. Sadece sizin gibi düşünmeyenlerle karşılıklı sinir uçlarınızı kaşıyacaksınız. Sonrası ise zihinsel kaos.
Saygılarımla.
Gözbağı
Varsa o da ana babasının ayıbı
Devlet ne yapsın?
Yardımın her türü yapılıyor size. Yine de devlet bahmirrr
Öyle mi?
Devletin hangi kadrosundan gelip size Kürtçe konuşuyorsunuz diye zulmedildi
Çok tanıdığım var kürt... efendiler efendisi. Sizler gibi okuma yazmayı söker sökmez aklına geleni yazmıyor.
Cahil cüretkar yalancı ve nankördür,.
Bu topraklar hepimizin her dilden dinden insan var. Bu kadar renk armonisinde bu kültürel folklorda bereket varken, bu felaket tellallığı niye bi susun artık susun