- 428 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kadının Kocası Üzerindeki Hakları
Erkeklerin hanımları üzerinde hakları olduğu gibi kadınlarında beyleri üzerinde hakları vardır. Erkeklerin bu hakları gözetmeleri gerekir.
Nafakasını kısmamalı
Hanımının malını, parasını ondan izinsiz yememelidir.
Resulullah (sav) evlenipte mehir vermemeyi niyet eden, kıyamette Allah’u Teala’ya hırsızlar zümresinden mülaki olur buyurmuşlardır.
Şeriatın ilim ve edeplerini ona öğretmeli
Onun bilmesi yapması gereken farzları, vacipleri, namaz, oruç ve diğerlerini ona öğretmelidir.
Kıyamette en şiddetli azap, hanımını cahil bırakıp, ona din bilgilerini öğretmeyendir. İkisi de ateşten minber üzerine oturtulur, kadın kocasına bu yüzden Allah seni rüsva etsin der. Kendini de benide helâk ettin der.
Her biriniz çoban gibidir ve emri altınızdakilerden sorumlusunuz.
Güzel huylu ve güler yüzlü olmalıdır.
Nisa 19.ayet onlarla iyi hayat sürün diyor
Erkek hanımının yüzüne bir kez güler yüzlü bakarsa 1 köle azat etmiş gibi sevap yazılır.
Tebessüm ederse Hac ve umre hesabı yazılır.
Dışarı işlerini ona yaptırmamalıdır. Yabancı erkeklerin görmesinden onu korumalıdır.
Hanımına helal yedirmeli, helal elbise giydirmelidir.
Hanımının sıkıntı ve huysuzluklarına katlanmalı, sevaba kavuşmalıdır.
Onlara daima nasihat ediniz.
Sertlik ve zorlamayı aşırı yapmayın
Onları tamamen kendi hallerine bırakmayın
Tatlı dil ve güzel sözle idare edin.
"Ey iman edenler kadınlarınızla iyi geçinin"
Zevcenin maddi ihtiyaçlarını karşılamak erkeğe aittir.
Hz Ayşe annemizdem rivayet "Sizin en hayırlınız ailesine en hayırlı olanınızdır"
Hz Muhammed (sav) Peygamber Efendimiz, mümin bir erkek kadına kızıp darılmasın
Bir huyundan hoşlanmazsa, ayıp aramaya değil, meziyet aramaya bakmalıdır.
Kendi zevcesinde nice meziyetler bulabilir.
Marifet iltifata tabidir, iltifatsız marifet zayidir.
Kadının kocasının kendisiyle meşgul olmasını istemesi hakkıdır.
Sevgi, nezaket, ünsiyet, ikram, ihsan, şefkat ve merhamet gibi güzel islam ahlaklarını hiç esirgemeden ailesine göstermelidir. (Bunlar ünsiyetin şartları)
Olur olmaz şeyler için kadına darılmak, konuşmamak islam dininde men edilmiştir.
Kaynak: Baysem Kadının islami evilik ile Kocası üzerindeki Hakları Dini video
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.